A munkáltatói márkaépítésről I. - Fejér Andrea
Kézzelfogható, valós eredmények, érdekes projektek, közös reggeli, valódi csapat. IT területen a munkáltatói márka építésének a jelentős mértékű munkaerőhiány miatt különösen fontos szerepe van. Erről Fejér Andrea, az INU IT Services marketing és kommunikációs vezetője beszélt.
Fókuszáltan. Részmunkaidőben dolgozom, így minden perc számít.
Mit dolgozol jelenleg?
Kommunikációért és marketingért felelek az INU IT Services-nél. Az idén 10 éves cégünk mára ötszáznál is több projektet tudhat maga mögött, mobilos megoldásainkkal pedig immár három földrészen vagyunk jelen.
Hogyan jutottál a jelenlegi pozíciódba, hogyan talált meg ez a karrier?
Kommunikációban több, mint 10 éves tapasztalatom van. Ebből négy évet Cambridge-ben és Londonban dolgoztam a szakmában. A marketing mindig része volt a munkámnak, de kisfiam születése után kezdtem el kifejezetten erre a területre koncentrálni. Nagyon izgalmas munka, folyamatosan változik minden.
Mi a legnagyobb kihívás a munkádban?
Lépéselőnybe kerülni a munkaerőtoborzás során. Az IT az egyik legnagyobb hiányszakma, így nincs könnyű dolgunk, ha bővíteni szeretnénk a csapatot jó szakemberekkel.
Szerinted mi a Ti cégetek erőssége munkaadóként?
Rohamosan fejlődünk, de a 20 fős csapatával az INU egy kis cégnek számít. Így nálunk, a multikkal ellentétben, nincsenek merev keretek és kis részfolyamatokban való robotolás. A programozók belekóstolhatnak több mindenbe, sok projektben vehetnek részt, ezért átfogó rálátást és kézzelfogható, valós eredményeket kapnak. Úgy érezhetik, hogy a munkájuk számít és látják a gyümölcsét. Ez egy olyan előny, amit a
munkavállalók nagyra becsülnek.
Mit jelent számodra a munkáltatói márka? Szerinted ez miért fontos?
A munkáltatói márka a gyakorlatban azt tükrözi, amit a munkavállalóid közvetítenek rólad a munkahelyen kívül. Ha sikeres az elképzelés, a baráti sörözések nem arról szólnak, hogy a csapat tagjai a munkahelyükről panaszkodnak, hanem jól érzik magukat. A csapat ezért nálunk egy olyan érték, amit komolyan gondolunk.
Például, a márkaépítés megalapozása során kiküldtem egy kérdőívet a programozóknak, hogy mit értékelnének jobban egy új munkahelyen. Nagy meglepetésemre, nem a céges nyelvtanulási lehetőséget vagy az ajándék szülinapi szabadnapot választották, hanem a közös reggeliket. Így azóta minden héten van egy csapatreggeli, ahol nem a munkáról beszélgetünk.
Ezen felül soft skill tréningen veszünk részt és gyakran megyünk csapatépítő túrákra. Ezek rengeteget számítanak!
Melyik volt számotokra a legizgalmasabb rész a munkaadói márka-stratégiátok, és a DreamJo.bs profilotok kialakításánál?
Nagyon örülök, hogy rátaláltam a DreamJo.bs-ra! Egy remek csapat, akik határtalan lelkesedéssel végzik a munkájukat és ez ragályos ☺ Tetszik, hogy végre van egy felület, ahol nem a megszokott poros skatulyákba vagyunk szorítva, hanem kreatívan mutathatjuk meg cégünk értékeit.
Fontosnak tartjuk ugyanis, hogy a jelentkezők valós betekintést nyerjenek céges kultúránkba, amely alapján el tudják dönteni, hogy mennyire éreznék jól magukat az INU-nál. Ezzel rengeteg időt és energiát spórolhatunk mindkét fél számára. Nem arra hajtunk, hogy mindenki számára vonzó fényben tüntessük fel magunkat. Nem a jelentkezők mennyiségére, hanem a minőségre számít. Mert jó csapat nélkül a szakmai sikerek is elmaradnak.
Mit tanácsolnál azoknak a cégeknek, akik még nem foglalkoztak munkáltatói márkaépítéssel, de belevágnának?
Magyarországon viszonylag új területnek számít a munkáltatói
márkaépítés, így érthető a kezdeti tanácstalanság. Nemhogy egyetemen
nem tanították a ma aktív HR és marketing szakértőknek, de magyar
nyelvű szakirodalom is alig volt hozzá, amíg a DreamJo.bs el nem indult.
Ennek ellenére, mindenkinek csak ajánlani tudom. Mióta belevágtunk a
cégen belüli morál is javult és kevesebb fejtörést okoz egy-egy új pozíció betöltése.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
2025-ben már tizenötödik alkalommal hirdettek győzteseket Az Év Irodája versenyen. Ráadásul idén nem csak magyarországi, hanem külföldi irodák is... Teljes cikk
Mérnök leszel vagy kutató? Sajnos, ez a kérdés még mindig ritkán hangzik el a pályaválasztás előtt álló fiatal lányok körében. A Lányok Napja... Teljes cikk
A fogyasztói benyomás kulcsszerepet játszik az üzleti sikerben, a legtöbb cég azonban mégsem rendelkezik erre vonatkozó átfogó stratégiával; az... Teljes cikk
- Hamis munkáltatói igazolást gyártott személyi kölcsönökhöz egy férfi, lebukott 4 hete
- Nincs elég takarító a horvát tengerparton, óriási összegeket lehet keresni 2 hónapja
- Ezzel a megoldással akár 2 nap alatt betölthetők az üres állások 2 hónapja
- Járhat cafeteria a kilépés előtti időszakra? 3 hónapja
- Külföldi munkavállalók bejelentése - változó szabályok, fontos tudnivalók 3 hónapja
- Így fogja megoldani Magyarország magyar munkavállalókkal a munkaerőhiányt 3 hónapja
- Távozik a Szerencsejáték Zrt. elnök-vezérigazgatója 4 hónapja
- Felértékelődnek a kétkezi szakmák? - mutatjuk mennyit keres egy karbantartó 4 hónapja
- A magyar vállalatvezetők jóval optimistábbak globális társaiknál, de ettől nagyon tartanak 4 hónapja
- Németország: így hat a gyenge gazdaság a munkaerőpiacra 4 hónapja
- Három év alatt másfélszeresére nőtt a betöltetlen állások száma ebben a szektorban 5 hónapja