Megjelent: 7 éve

A munkáltatói márkaépítésről I. - Fejér Andrea

Kézzelfogható, valós eredmények, érdekes projektek, közös reggeli, valódi csapat. IT területen a munkáltatói márka építésének a jelentős mértékű munkaerőhiány miatt különösen fontos szerepe van. Erről Fejér Andrea, az INU IT Services marketing és kommunikációs vezetője beszélt.

images

Ha egy szóval kellene leírnod, hogyan dolgozol, mi lenne az a szó?

Fókuszáltan. Részmunkaidőben dolgozom, így minden perc számít.

Mit dolgozol jelenleg?

Kommunikációért és marketingért felelek az INU IT Services-nél. Az idén 10 éves cégünk mára ötszáznál is több projektet tudhat maga mögött, mobilos megoldásainkkal pedig immár három földrészen vagyunk jelen.


Hogyan jutottál a jelenlegi pozíciódba, hogyan talált meg ez a karrier?



Kommunikációban több, mint 10 éves tapasztalatom van. Ebből négy évet Cambridge-ben és Londonban dolgoztam a szakmában. A marketing mindig része volt a munkámnak, de kisfiam születése után kezdtem el kifejezetten erre a területre koncentrálni. Nagyon izgalmas munka, folyamatosan változik minden.


Mi a legnagyobb kihívás a munkádban?



Lépéselőnybe kerülni a munkaerőtoborzás során. Az IT az egyik legnagyobb hiányszakma, így nincs könnyű dolgunk, ha bővíteni szeretnénk a csapatot jó szakemberekkel.

Szerinted mi a Ti cégetek erőssége munkaadóként?

Rohamosan fejlődünk, de a 20 fős csapatával az INU egy kis cégnek számít. Így nálunk, a multikkal ellentétben, nincsenek merev keretek és kis részfolyamatokban való robotolás. A programozók belekóstolhatnak több mindenbe, sok projektben vehetnek részt, ezért átfogó rálátást és kézzelfogható, valós eredményeket kapnak. Úgy érezhetik, hogy a munkájuk számít és látják a gyümölcsét. Ez egy olyan előny, amit a
munkavállalók nagyra becsülnek.

Mit jelent számodra a munkáltatói márka? Szerinted ez miért fontos?

A munkáltatói márka a gyakorlatban azt tükrözi, amit a munkavállalóid közvetítenek rólad a munkahelyen kívül. Ha sikeres az elképzelés, a baráti sörözések nem arról szólnak, hogy a csapat tagjai a munkahelyükről panaszkodnak, hanem jól érzik magukat. A csapat ezért nálunk egy olyan érték, amit komolyan gondolunk.

Például, a márkaépítés megalapozása során kiküldtem egy kérdőívet a programozóknak, hogy mit értékelnének jobban egy új munkahelyen. Nagy meglepetésemre, nem a céges nyelvtanulási lehetőséget vagy az ajándék szülinapi szabadnapot választották, hanem a közös reggeliket. Így azóta minden héten van egy csapatreggeli, ahol nem a munkáról beszélgetünk.

Ezen felül soft skill tréningen veszünk részt és gyakran megyünk csapatépítő túrákra. Ezek rengeteget számítanak!

Melyik volt számotokra a legizgalmasabb rész a munkaadói márka-stratégiátok, és a DreamJo.bs profilotok kialakításánál?

Nagyon örülök, hogy rátaláltam a DreamJo.bs-ra! Egy remek csapat, akik határtalan lelkesedéssel végzik a munkájukat és ez ragályos ☺ Tetszik, hogy végre van egy felület, ahol nem a megszokott poros skatulyákba vagyunk szorítva, hanem kreatívan mutathatjuk meg cégünk értékeit.

Fontosnak tartjuk ugyanis, hogy a jelentkezők valós betekintést nyerjenek céges kultúránkba, amely alapján el tudják dönteni, hogy mennyire éreznék jól magukat az INU-nál. Ezzel rengeteg időt és energiát spórolhatunk mindkét fél számára. Nem arra hajtunk, hogy mindenki számára vonzó fényben tüntessük fel magunkat. Nem a jelentkezők mennyiségére, hanem a minőségre számít. Mert jó csapat nélkül a szakmai sikerek is elmaradnak.

Mit tanácsolnál azoknak a cégeknek, akik még nem foglalkoztak munkáltatói márkaépítéssel, de belevágnának?

Magyarországon viszonylag új területnek számít a munkáltatói
márkaépítés, így érthető a kezdeti tanácstalanság. Nemhogy egyetemen
nem tanították a ma aktív HR és marketing szakértőknek, de magyar
nyelvű szakirodalom is alig volt hozzá, amíg a DreamJo.bs el nem indult.

Ennek ellenére, mindenkinek csak ajánlani tudom. Mióta belevágtunk a
cégen belüli morál is javult és kevesebb fejtörést okoz egy-egy új pozíció betöltése.
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Top Employers Hungary 2024: ők most Magyarország 10 legjobb munkáltatója az alkalmazottak véleménye alapján

A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrier platform nyilvánosságra hozta a legkedveltebb munkaadók toplistáját. A Top Employers Hungary jelenleg az egyetlen... Teljes cikk

Ezek a cégek nyerték el a legjobb munkáltatói minősítést

16 vállalat kapta meg a Top Employer Magyarország 2024 minősítést a Top Employers Institute-tól. A felmérés hat HR területet fed le, köztük az... Teljes cikk

Z generáció megtartása, rugalmas munka: ilyen volt 2023 az üzleti szolgáltató központoknál

A business service szektorban dolgozók 70 százaléka Z generációs. Az igényeikhez alkalmazkodás kulcsfontosságú a megtartásban - mondja Lenk István... Teljes cikk