Megjelent: 1 éve

Világszerte zuhant a vezetők bizalma egy globális kutatás szerint

Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó módszerrel 58 000 felsővezető véleményét mérték fel globálisan.

Összeomlott a globális üzleti élet vezetőinek bizalma 2019-ben a független PR-ügynökségeket tömörítő The Worldcom Public Relations Group (Worldcom) második Worldcom Confidence Index (CI) felmérése szerint. A több mint 58 000 vezérigazgató és marketing igazgató által adott online válaszok elemzése alapján ezen felsővezetők bizalma átlagban 20% feletti mértékben zuhant. A legnagyobb esést az Egyesült Államokban (51%) és Kínában (21%) mérték. Japán a trend ellen ment, és a bizalmi index utolsó helyéről egy 74%-os javulással az elsőre ugrott.

A meglévő alkalmazottak megtartása egy másik fontos ügy a vállalatvezetők számára. A vezetők önbizalma igen alacsony; nem bíznak abban, hogy képesek megtartani a tehetségeket. Ez csak egyike azon öt, alkalmazottakkal kapcsolatos témáknak, amelyek a hat globálisan leggyakrabban felmerülő ügyek közé tartoznak. A gazdasági bevándorlás világszerte aggodalmat vált ki, különösen az Egyesült Államokban, amely a legalacsonyabb Confidence Index pontszámot érte el. A vezetők által leggyakrabban felvetett téma az alkalmazottak tovább- és átképzése.

Az Egyesült Királyság kapta a legalacsonyabb, míg Japán a legmagasabb pontszámot ezen a téren. A képességek fejlesztése a sok közül csupán az egyik olyan terület, amit a vezetők próbálnak feltérképezni az alkalmazottak hűségének és aktivitásának megtartása érdekében. „Akárcsak az elmúlt évben, a legnagyobb tehetségek megtartása okoz igazán álmatlan éjszakákat a vezetők számára. Idén azonban fontos az is, hogy az alkalmazottak megfelelő képességekkel rendelkezzenek egy folyamatosan fejlődő, dinamikus munkakörnyezetben” - tette hozzá Hurni.

„A jelentésből az is világosan látszik, hogy az alkalmazotti juttatásoknak részét kell képezniük az alkalmazottak bevonzását és megtartását szolgáló stratégiáknak.”
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.04.01A sikeres interjúztatás Képzésünk fő célja, hogy a résztvevők képesek legyenek a szervezetükhöz legjobban illeszkedő, a munkakörben legjobban teljesítő munkatárs kiválasztására. A képzési napon szó lesz -az interjú felépítéséről, -szituációs gyakorlatról, -az információk rögzítéséről, -döntéshozatali csapdákról, -továbbá a kiválasztás további eszközeiről sablonokkal színesítve. Lehetőséget adunk továbbá a saját területüket érintő kérdések átbeszélésére is. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
„A bevonó, felhatalmazó, bizalmon alapuló vezetésé a jövő” - Schmidt Andrea, a Siemens Zrt. HR vezetője

Hosszú távon is marad a heti 2-3 nap home office, amire nagyon várják a részletes jogi szabályozást. A COVID helyzet mélyvíz volt a frissen kinevezett... Teljes cikk

Hogyan lesz a HR támogatóból stratéga? - business as usual (2.)

Sok középvezető szerint a HR csak „back office” és „support” számukra - írja Rátkai Balázs, a Delta Csoport HR vezetője a HR szakma... Teljes cikk

Évente egyszer nem elég - a béremelés margójára

Heteken át várta a közvélemény és a szaksajtó, mi lesz a minimálbér-tárgyalásokon. Hétfőn megszületett az egyezség: 167 400 forint, majd... Teljes cikk