Blogger bejelentkezés
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2020.06.29 - 7 hónapja
KINCENTRIC

Új feladatok és nehézségek várnak a vezetőkre

Iparági kihívások és válaszok – online meetup sorozat (május 6. – FMCG)

A koronavírus-járvány az FMCG (Fast-Moving Consumer Goods), vagyis a gyorsan forgó fogyasztási cikkek szektorát sem kímélte és új hozzáállást, rugalmasabb és azonnali reagálást követelt meg az érintett cégektől. Uzsák Éva Virág, a Kincentric Hungary ügyvezetője beszélgetett Dúl Máriával, a Nestlé Hungary HR vezetőjével és Kiss Anitával, a HEINEKEN Hungária HR igazgatójával, akik számos olyan intézkedést vezettek be, melyekkel nagyobb fizikai és mentális biztonságot nyújthatnak a dolgozóiknak.

A HR vezetők egyetértettek abban, hogy veszélyhelyzet idején eltérő támogatást és kommunikációt igényelnek a termelésben dolgozó kollégák, mint az értékesítők vagy éppen az irodisták. A jövő irodája szerintük más funkciót fog betölteni, mint jelenleg, arról nem is beszélve, hogy teljesen új HR feladatokkal kell megbirkózniuk a rendkívüli helyzetet követően.

Kiss Anita HR igazgató arról számolt be, hogy a HEINEKEN Hungáriánál a kezdetektől a munkatársak és a munkahelyek védelmére helyezték a hangsúlyt. A hatékony kommunikáció pedig kiemelten fontos szereppel bírt, mert három nagy munkavállalói csoportot különböztetnek meg a cégnél, akiknek eltérő segítségre volt szüksége - másféle HR támogatást kellett kapniuk a termelésben dolgozó kollégáknak, mint az értékesítőknek vagy az irodai munkát végzőknek. Elgondolkodtatónak tartja a szakember azt a kérdést is, hogy ezek után miért fogunk bejárni az irodába, hiszen bebizonyosodott, hogy még az üzletileg legkritikusabb feladatok jelentős része is ellátható otthonról. Kiss Anita szerint lehetséges, hogy a jövőben nem a munkavégzés, hanem a társaság miatt fogunk ellátogatni az irodába. A cég elköteleződését a dolgozók iránt az is mutatja, hogy a home office-ban tevékenykedő családos kollégáknak foglalkoztató füzeteket küldtek, hogy a gyerekeket lekötve segítsenek időt felszabadítani a szülőknek.

„A Nestlé Hungáriánál összesen 2400-an dolgoznak, ebből mindössze 300 embert (az irodistákat és a sales-eseket) lehetett home office-ba küldeni, ám a gyárakban dolgozók munkája fizikai jelenlét nélkül elképzelhetetlen” - beszélt az egyik legnagyobb kihívásról Dúl Mária, az élelmiszeripari vállalat HR vezetője. A vészhelyzeti kommunikáció kialakítására ők is nagy gondot fordítottak, a cél az volt, hogy mentálisan és fizikálisan is támogassák a kollégákat és családjaikat az egészségük megőrzésében. A munkahelyük elvesztéséért aggódtak a legtöbben, éppen ezért a HR keretrendszer legfontosabb eleme az anyagi biztonság megőrzése volt. A HR vezető kiemelte, hogy még teljes leállás esetén is garantálják mindenki számára 12 hétig a munkabért. A következő időszakot pedig nemcsak üzletileg, hanem HR szempontból is hatalmas kihívásnak tartja.

A beszélgetés rövidített változata a járvány hozta változásokról és a meetup szereplőinek jövőről alkotott véleményeiről itt látható:

A beszélgetést követően közös gondolkodásra hívtuk a résztvevőket a be-novative platformján, ahol a következő kérdésre kerestük a megoldásokat:

Mik lesznek a HR legfontosabb területei/tevékenységei a rendkívüli helyzetet követően?

Az ötletelés során beérkezett 25 javaslat a HR új szerepe, a munkaszervezés, a munkavállalói élmény és az új készségek téma köré szerveződött.

Top3 ötlet a résztvevők értékelése alapján:

1. Rotation; átjárható szakterületek közötti munkaerő áramlás megszervezése és menedzselése

2. Belső kommunikáció, bizalom és elkötelezettség építése a felsővezetés és a munkavállalók között

3. Agilis munkaszervezés - a kollégáknak biztosítani a váltást munkaidő, munkabázis tekintetében

További információt az ötletek teljes listájáról vagy a beszélgetés hosszabb verzióját a következő e-mail címen kérhet: eszter.pek@kincentric.com

Megosztás


Tweet
Címkék:
KINCENTRIC

Kultúra és elkötelezettség. Az elkötelezettségre úgy tekintünk, mint üzleti eszközre – legyen a szervezetnek 50 vagy akár 250 000 munkavállalója. A magas teljesítőképességű kultúrák elkötelezett dolgozókból és olyan meghatározó pillanatokból származnak, amelyek a leginkább inspirálják, vezetik és elősegítik a munkavállalók fejlődését. Mi támogatást nyújtunk ezeknek a meghatározó pillanatoknak a kialakításában úgy, hogy a szervezet a legjobb embereit sikeresen meg tudja tartani és közben kivételes eredményeket érjen el.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2021-01-14 00:04:43
A CHN a WBECS-ről jelenti: Tony Holmwood – A vezetők, mint coachok – emberközpontú megközelítés
2021-01-13 22:45:00
Karrier újratöltve? - Újrakezdési dilemmák gyermek mellett
2021-01-11 11:55:42
Piackutatás fontossága
A jövő munkahelye

Miltől lesz élmény egy cégnél dolgozni? Melyek a meghatározó pillanatok? Hogyan mérhetjük és segíthetjük az elkötelezettséget?

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2021-01-13 22:45:00 | Restart Mom Project blogja

    Karrier újratöltve? - Újrakezdési dilemmák gyermek mellett

Cimkefelhő
hr álláskeresés coaching karrier e-learning motiváció állásinterjú vezetés munkavállaló vezető önéletrajz állás toborzas Linkedin munkáltató munka stressz képzés tippek kiválasztás önismeret változás tanulás coach tipp siker online tanulás Scotwork tárgyalás Y generáció felmondás tananyagszerkesztés Dr. Kocsis Ildikó szervezetfejlesztés kommunikáció Munka Törvénykönyve együttműködés ARS ENERGICA tárgyalástechnika visszajelzés fejlődés
Facebook
HR Portal
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : hrblog kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu