logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2013.06.05 - 12 éve
ucmsgroup

A hatékony SLA (Service Level Agreement)

Az SLA (Service Level Agreement) optimális esetben nem csupán egy dokumentum, ami meghatározza a szolgáltatás időtartamát és teljesítését. Bejegyzésünk célja, hogy segítséget nyújtsunk egy valóban hasznos és hosszú távon hatékon

Az SLA (Service Level Agreement) optimális esetben nem csupán egy dokumentum, ami meghatározza a szolgáltatás időtartamát és teljesítését. Bejegyzésünk célja, hogy segítséget nyújtsunk egy valóban hasznos és hosszú távon hatékony SLA kialakításában.

Minden SLA-nak tartalmaznia kellene a személyre szabott kötelezettségeket és jogokat a szolgáltatóra és az ügyfélre vonatkozóan egyaránt, valamint a folyamatokat, kártérítési/jutalmazási rendszereket és a szolgáltató teljesítményére vonatkozó minőségi szinteket.

A hatékony SLA minden helyzetre rendelkezik kidolgozott válasszal, megoldással, tisztázza a felelősségi kérdéseket, így segíti Önt az esetleges problémák felmerülése esetén.

Könyvelés, Bérszámfejtés, HR Adminisztráció

Fontos, hogy gondosan lefektessük a következő alapokat:

  • a szolgáltatás teljesítményi szintje
  • vis major esetére vonatkozó elképzelések
  • A teljesítmény paramétereinek és ezek mérhetőségének meghatározása (általában havi vagy negyedéves)
  • A riportok mintája és gyakorisága
  • A szolgáltató kötelezettségei
  • Az ügyfél kötelezettségei
  • Bizalmas adatok kezelése
  • A folyamatokat érintő változásokra vonatkozó tervek (tervezett és adhoc)
  • Teendők az SLA megszegése esetén
  • Díjak és fizetések
  • A szerződés határidejének részletei (megújítás, felmondás)

Fontos, hogy ezeket az elemeket minden esetben egyénre szabva alakítsuk ki, valamint figyelembe kell venni a vállalatára és az iparágra jellemző mutatókat is.

Meg kell bizonyosodni róla, hogy a szolgáltatási struktúra az Ön aktuális üzleti igényei és a piaci környezet alapján lett meghatározva. A későbbiekben pedig az SLA-ban rögzített elvárásokat a változó üzleti igényeknek megfelelően szükséges változtatni.

Ezen kívül még komoly hangsúlyt kell fektetni a riportálásra, a vállalat speciális igényeinek megfelelő jelentések összegyűjtésére. Végül, de nem utolsó sorban pedig nagyon figyelmesen kell átolvasni az SLA jogi / törvényi vonatkozásait is.

Az SLA – megfelelő kialakítása esetén – egy igen hatékony eszközként működhet az outsourcing szolgáltató ösztönzőinek és az ügyfél céljainak összehangolására, így érdemes elegendő időt és figyelmet szánni a részletek kidolgozására.

Ezt a bejegyzésünket és sok egyéb szakmai vonatkozású írásunkat megtalálja az Admin Zóna felületén.

Címkék:
ucmsgroup

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
Admin Zóna

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu