logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2013.09.11 - 12 éve
ucmsgroup

HR adminisztráció kiszervezve, házon belül koordinálva

Elsőre talán luxusnak tűnik, ha egy cég a kiszervezett bérszámfejtése mellé helyszíni HR adminisztrátort is igénybe vesz. Azonban, ha jobban megvizsgáljuk, könnyen lehet, hogy mindez egy jól átgondolt stratégia egyik legfontosabb elem

Elsőre talán luxusnak tűnik, ha egy cég a kiszervezett bérszámfejtése mellé helyszíni HR adminisztrátort is igénybe vesz. Azonban, ha jobban megvizsgáljuk, könnyen lehet, hogy mindez egy jól átgondolt stratégia egyik legfontosabb eleme.

A bérszámfejtés kiszervezése önmagában nem jelenti automatikusan a HR adminisztráció kiszervezését is. Ahhoz viszont, hogy egy cég az összes kapcsolódó ügyintézéssel, adatkezeléssel összefüggő ballasztot le tudja választani a tevékenységéről, a HR adminisztrációt is ki kell, hogy szervezze. Ennek leghatékonyabb működési formája a helyszínen nyújtott szolgáltatás, állandó jelleggel vagy rendszeres időközönként.

Látnunk kell, hogy a helyszíni HR adminisztráció nem sztenderd „termék”, minden esetben a Megbízó folyamataihoz és igényeihez szükséges formálni azt. Gondolatébresztőként, a következő tevékenységeket foglalhatja magában a szolgáltatás:

  • Megbízó HR osztályának általános működésének támogatása
  • Ügyfélszolgálat és asszisztencia a munkavállalók számára
  • Cafeteria juttatási elemek beszerzése, kiosztási jegyzék készítése, utalványok névre szóló borítékolása,
  • Munkavállalói igazolások kiállítása,
  • HR riportok elkészítése,
  • Határidő-követés (pl. próbaidő lejártának figyelése),
  • Piackutatás végzése, egyes beszállítók (pl. üzemorvos, munkabiztonsági előadó, egyéb tréning-cég, stb.) felkutatásában való közreműködés, közvetítési jellegű tevékenység HR adminisztrációs témakörben, ajánlatok közvetítése, kérés esetén kapcsolódó javaslattétel és szerződéskötésben való segítségnyújtás, stb.,
  • Tréningek előkészítésében és szervezésében történő asszisztencia,
  • GYES-en, GYED-en, TGYÁS-on lévő munkavállalókkal való kapcsolattartás ellátása,
  • egyéb, HR vonatkozású területeken biztosított támogatás, mint például a nyelvtanfolyamok záró vizsgáinál való közvetlen asszisztencia nyújtása,

Az esetek nagy részében a megfelelő kompetenciával és képességekkel rendelkező szakember kiválasztása a szolgáltató feladata, csakúgy, mint a háttértámogatás, képzés és a motiváció biztosítása. Ugyanakkor a napi koordináció, feladatkiosztás a Megbízó hatáskörében marad.

A helyszíni HR adminisztrátorral tehát nem csak egy „arcot” ad a szolgáltató, hanem nyújtja mindazt a hátteret és tapasztalatot, mellyel rendelkezik. Így a helyszíni szolgáltatás nyújtásával az igény kiszolgálásán túl széleskörű támogatást és tudásbázist is kap a cég. Ebből egyenesen következik, hogy nem kell az oktatásra, a helyettesíthetőségre, a humán kockázatra és a felelősségre gondolnia a Megbízónak, hiszen mindezt a szolgáltatója menedzseli.

Összegezve: egy szolgáltató nem a munkaerőt, hanem az igény professzionális kiszolgálását biztosítja. Ha pedig mindez megvalósítható, érdemes fontolóra venni a kérdést, hogy miért fektetnénk energiát egy olyan feladatkör kialakításába, amely már kiépített formában is igénybe vehető.

Bejegyzéseinket megtekintheti a http://blog.ucmsgroup.hu/ oldalon.

Címkék:
ucmsgroup

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
Admin Zóna

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu