logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2012.07.04 - 13 éve
ucmsgroup

Kinek érdemes kiszerveznie az üzleti folyamatokat?

Az outsourcing fogalma ma már nem ismeretlen a döntéshozók körében, valószínűleg mindenkinek van egy elképzelése a témáról. Cikksorozatunkban a kiszervezés általános előnyeit vesszük sorra, de azon cégtípusokat is bemutatjuk, mel

Az outsourcing fogalma ma már nem ismeretlen a döntéshozók körében, valószínűleg mindenkinek van egy elképzelése a témáról. Cikksorozatunkban a kiszervezés általános előnyeit vesszük sorra, de azon cégtípusokat is bemutatjuk, melyek esetében érdemes kiszervezésben gondolkodni, illetve az egyre gyakrabban előforduló SSC – külső outsourcing szolgáltató együttműködésről is szót ejtünk.

Milyen helyzetben érdemes alapvetően BPO (Business Process Outsourcing)  szolgáltatásban gondolkodni?

A legegyszerűbb az újonnan alakuló cégek esete. A frissen alapított cégek számára mindig nyitott a lehetőség arra, hogy adminisztratív folyamataikat, akár az első pillanattól külső partner segítségével oldják meg. Ebben az esetben az üzlet beindításával kapcsolatos más, fontos területekre koncentrálhatnak, míg a szolgáltató gondját viseli az adminisztrációnak. Megfelelő szolgáltató kiválasztása esetén, nemcsak a cégalapítás feltételeivel és adminisztrációs terheivel kapcsolatban kaphatnak segítséget az első pillanattól-így megalapozva a tervezést-, de adminisztrációs struktúrájuk alapjait is professzionális támogatás mellett tehetik le. Ezzel biztosítva a hatékony és jogszerű működést, mind számviteli, mind bérszámfejtési vonalon.

Gyakran találkozni azzal a vállalattípussal, amely korábban házon belüli erőforrásokból oldotta meg a feladatot, de később elérte azt a méretet, aminél már a hatékonyság optimalizálási céllal érdemes kiszervezni a folyamatokat. Így teljes mértékben tud a vállalat a fő tevékenységére koncentrálni és akár költségcsökkentő hatása is lehet a döntésnek.

Számos olyan cég létezik Magyarországon, amelyek esetében a külföldi anyavállalat elvárásai – a hazai cég méretétől függetlenül – igen komplex folyamatokat eredményeznek, azonban a hazai entitásuk felépítéséből adódóan hasznosabb kiadni ezt a feladatot külsős szolgáltatónak. Talán ezt hívhatjuk a BPO legklasszikusabb esetének.

„Speciális esetek”

Számtalan alkalommal előfordul, hogy nem az „általános” vagy teljeskörű számviteli teendők ellátása során igénylik a cégek a külső segítséget, hanem egy-egy részfeladatra kell hasznos megoldást találni. A két leggyakoribb eset –többek között-, az SSC-knek nyújtott, részfeladatokra korlátozódott megbízás és a projekt jellegű munkák, amikor csak egy bizonyos időszakra szól a szolgáltatási szerződés.

Természetesen azoknak a vállalatoknak is, amelyek a kezdetektől külső szolgáltató közreműködésével kezelik adminisztrációjukat, időnként érdemes ki-kitekinteni a piacra, felülvizsgálva az aktuális szolgáltatót és megoldásokat.

Az outsourcinggal való ismerkedést a vállalatok gyakran a bérszámfejtés kiszervezésével kezdik. Ennek oka, hogy ez a feladatkör viszonylag könnyen körülhatárolható és kiemelhető a vállalat érrendszeréből.  Ide sorolhatjuk például a legegyszerűbb havi számfejtési és kifizetési folyamatokkal kapcsolatos teendőket, a cafeteria tervezést, a TB kifizetőhelyi kötelezettségek ellátását vagy akár az expat munkavállalók adta feladatokat is.

Ezt a bejegyzésünket és sok egyéb szakmai vonatkozású írásunkat megtalálja az Admin Zóna felületén.

Címkék:
ucmsgroup

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
Admin Zóna

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu