logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2012.05.22 - 13 éve
ucmsgroup

Távmunka – Ebédszünet a saját konyhánkban

Ezúttal egy atipikus foglalkoztatási formát, a távmunkát vizsgáljuk meg néhány gondolatébresztő sor erejéig. Mivel Magyarországon igen csekély a mobilitási hajlandóság, a problémát talán részben áthidalja a távmunka lehetősége

Ezúttal egy atipikus foglalkoztatási formát, a távmunkát vizsgáljuk meg néhány gondolatébresztő sor erejéig. Mivel Magyarországon igen csekély a mobilitási hajlandóság, a problémát talán részben áthidalja a távmunka lehetősége, hiszen ez esetben a munka költözik, nem a munkavállaló.

A távmunka hasznos lehet munkáltatónak és munkavállalónak egyaránt. Számos kimutatás alapján elmondható, hogy a munkáltató jelentős költségcsökkentést érhet el „táv-munkavállalók” foglalkoztatása révén, hiszen számos fenntartással, rezsivel kapcsolatos költségtől megkíméli magát. A munkavállaló pedig a saját lakóhelyén, akár a saját időbeosztása szerint végezheti feladatát. Kiváló lehetőség lehet ez akár kismamáknak, vidéken élőknek, mozgáskorlátozottaknak és tulajdonképpen bárkinek, akinek van lehetősége számítógép és internethasználatra, hiszen ez esetben tulajdonképpen ennyi az alapfeltétele a munkába állásnak.

Talán kivételt képeznek azok az iparágak / tevékenységi körök, ahol fontos a folyamatos ellenőrzés és az ügyfelekkel való kapcsolattartás, ezek esetében célravezetőbb a hagyományos munkamenet megtartása.

Talán a legjellemzőbb távolról is végezhető feladatnak az adatrögzítés és a telefonos ügyfélszolgálatok/call centerek üzemeltetése minősül, de akár különféle IT rendszerek tesztelése, fenntartása vagy értékesítéshez kapcsolódó tevékenységek is végezhetők a munkahelyünk bázisától távol.

A saját lakóhelyen végzett munka esetében is két lehetőségről beszélhetünk: az egyik az otthonról végzett munka, ami remek lehetőség azoknak, akik szívesen dolgoznak a saját nappalijukból és meg tudják teremteni maguknak a szükséges technikai feltételeket. Azonban lehetséges, hogy a jövőben számolnunk kell a hasonló foglalkoztatási formák visszaesésével, hiszen  a világgazdasági mozgások következtében a vállalatok egyre inkább a hatékonyság és az elszámolhatóság irányába mozdulnak el. Ezt a tendenciát többek között indokolhatja az a tény is, hogy a távmunkának ez a fajtája negatívan befolyásolhatja a vállalati kultúra terjesztését, hiszen például a fiatal munkakezdőknek nincs lehetősége a tapasztaltabb kollégák mellett fejlődni.

A másik már talán érdekesebb, ez a Nyugat-Európában és az USA-ban közkedvelt távmunkaház lehetősége. Tulajdonképpen a co-office-hoz hasonló megoldást kell elképzelni. Ez egy remekül szervezhető módszer, általában három fél közös együttműködésének eredménye: egyrészről szükséges valaki, aki kiépíti és fenntartja az épületet – ez lehet akár az adott település önkormányzata is – másrészről a távmunkaháztól távoli központtal rendelkező munkaadók, akik bérbe veszik az épületet, harmadrészt pedig a munkavállalók, akik fizikailag jelen vannak ezekben az irodákban.

Itthon a közelmúltban nyitották meg a második ilyen létesítményt, ami körülbelül 30 ember elhelyezésére alkalmas íróasztalokkal, számítógépekkel és internettel felszerelt irodákat és tárgyalókat foglal magában.

Így egy EU-s programnak köszönhetően jelenleg Örkényben és Nagykőrösön találkozhatunk távmunkaházzal, reméljük hamarosan az ország más területein is nyílik ezekhez hasonló lehetőség.

Ön szívesen dolgozna a saját nappalijából? Mennyire tartja hasznosnak a távmunkaházakat? Munkáltatói és munkavállalói nézőpontokra egyaránt kíváncsi vagyok.

Ezúttal egy atipikus foglalkoztatási formát, a távmunkát vizsgáljuk meg néhány gondolatébresztő sor erejéig. Mivel Magyarországon igen csekély a mobilitási hajlandóság, a problémát talán részben áthidalja a távmunka lehetősége, hiszen ez esetben a munka költözik, nem a munkavállaló.

A távmunka hasznos lehet munkáltatónak és munkavállalónak egyaránt. Számos kimutatás alapján elmondható, hogy a munkáltató jelentős költségcsökkentést érhet el „táv-munkavállalók” foglalkoztatása révén, hiszen számos fenntartással, rezsivel kapcsolatos költségtől megkíméli magát. A munkavállaló pedig a saját lakóhelyén, akár a saját időbeosztása szerint végezheti feladatát. Kiváló lehetőség lehet ez akár kismamáknak, vidéken élőknek, mozgáskorlátozottaknak és tulajdonképpen bárkinek, akinek van lehetősége számítógép és internethasználatra, hiszen ez esetben tulajdonképpen ennyi az alapfeltétele a munkába állásnak.

Talán kivételt képeznek azok az iparágak / tevékenységi körök, ahol fontos a folyamatos ellenőrzés és az ügyfelekkel való kapcsolattartás, ezek esetében célravezetőbb a hagyományos munkamenet megtartása.

Talán a legjellemzőbb távolról is végezhető feladatnak az adatrögzítés és a telefonos ügyfélszolgálatok/call centerek üzemeltetése minősül, de akár különféle IT rendszerek tesztelése, fenntartása vagy értékesítéshez kapcsolódó tevékenységek is végezhetők a munkahelyünk bázisától távol.

A saját lakóhelyen végzett munka esetében is két lehetőségről beszélhetünk: az egyik az otthonról végzett munka, ami remek lehetőség azoknak, akik szívesen dolgoznak a saját nappalijukból és meg tudják teremteni maguknak a szükséges technikai feltételeket. Azonban lehetséges, hogy a jövőben számolnunk kell a hasonló foglalkoztatási formák visszaesésével, hiszen  a világgazdasági mozgások következtében a vállalatok egyre inkább a hatékonyság és az elszámolhatóság irányába mozdulnak el. Ezt a tendenciát többek között indokolhatja az a tény is, hogy a távmunkának ez a fajtája negatívan befolyásolhatja a vállalati kultúra terjesztését, hiszen például a fiatal munkakezdőknek nincs lehetősége a tapasztaltabb kollégák mellett fejlődni.

A másik már talán érdekesebb, ez a Nyugat-Európában és az USA-ban közkedvelt távmunkaház lehetősége. Tulajdonképpen a co-office-hoz hasonló megoldást kell elképzelni. Ez egy remekül szervezhető módszer, általában három fél közös együttműködésének eredménye: egyrészről szükséges valaki, aki kiépíti és fenntartja az épületet – ez lehet akár az adott település önkormányzata is – másrészről a távmunkaháztól távoli központtal rendelkező munkaadók, akik bérbe veszik az épületet, harmadrészt pedig a munkavállalók, akik fizikailag jelen vannak ezekben az irodákban.

Itthon a közelmúltban nyitották meg a második ilyen létesítményt, ami körülbelül 30 ember elhelyezésére alkalmas íróasztalokkal, számítógépekkel és internettel felszerelt irodákat és tárgyalókat foglal magában.

Így egy EU-s programnak köszönhetően jelenleg Örkényben és Nagykőrösön találkozhatunk távmunkaházzal, reméljük hamarosan az ország más területein is nyílik ezekhez hasonló lehetőség.

Ön szívesen dolgozna a saját nappalijából? Mennyire tartja hasznosnak a távmunkaházakat? Munkáltatói és munkavállalói nézőpontokra egyaránt kíváncsi vagyok.

Ezt a bejegyzésünket és sok egyéb szakmai vonatkozású írásunkat megtalálja az Admin Zóna felületén.

Címkék:
ucmsgroup

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
Admin Zóna

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu