Mi köze a személyes márkaépítésnek a munkahelyi elkötelezettséghez?
A személyes márkaépítés közösségi oldalak segítségével rendkívül felkapott téma. Arról viszont ritkán van szó, hogy ez hogyan befolyásolja a munkahelyi elkötelezettséget.
A munkavállalói elkötelezettség az egyének elv
A személyes márkaépítés közösségi oldalak segítségével rendkívül felkapott téma. Arról viszont ritkán van szó, hogy ez hogyan befolyásolja a munkahelyi elkötelezettséget.
A munkavállalói elkötelezettség az egyének elvi és érzelmi elkötelezettségére utal az adott munkahellyel kapcsolatos különböző szempontok iránt. Az alkalmazottak elkötelezettségi szintje megmutatja, hogy mennyire szeretnének maradni munkahelyükön és ezért milyen erőfeszítéseket tesznek. E kettő közvetlen kihat a szervezeti teljesítményre. Továbbá a munkavállalói elkötelezettség összefügg a munka iránti elkötelezettséggel, kiégés nélküli munkavégzéssel és a jó közérzettel is. Ahogy Dr. Robert Hogan bizonyítja: „ha a munkavállalók elkötelezettek, akkor szeretik és keményen végzik munkájukat, kezdeményező szelleműek, valamint hűséget mutatnak.”
Ha hatékonyan építed személyes márkádat a vállalati kultúrán belül, munkatársaid és vezetőid jobban fogják érteni, mi az, amitől te sikeres tudsz lenni. Szintén hasznos, ha pontosan tudod tükrözni számukra személyiségedet, így a kellő információk tudatában ők is tudnak segíteni útközben. Önmagában nem elég, ha jó szándékúak, nem tudnak hozzájárulni az elkötelezettségedhez vagy sikeredhez, ha nincsenek tisztában a személyiségjegyeiddel és motivátoraiddal.
Hogyan tudja valaki irányítani a személyes márkáját és tudatosan kedvezően tükrözni azt minden nap? Mindennek az alapja az önismeret, ami alapvető szükséglet a személyes márka építéséhez. A vállalaton belüli hírnév kezelése csakis stratégiai önismeretből indulhat.
Adunk három módszert, amivel hatékonyan építheted személyes márkádat a munkahelyeden.
Határozd meg Világosan
Határozd meg mi a 3 fő jellemződ. Ezek rá kell, hogy férjenek egy post-it-re. Gyűjts munkatársaidtól visszajelzést arról, hogy ők hogyan látnak téged, mik az erősségeid, fejlődési lehetőségeid és fő mozgatórugóid.
Közvetítsd Tisztán
Egyértelműen próbáld átadni. A vegyes üzenetek összezavarnak másokat. Összpontosíts, hogy egységes képet sugározz arról, hogy Te hogyan szereted intézni a dolgokat, mi késztet arra, hogy elvégezd őket, és amit csinálsz, azt miért teszed.
Tudasd Magabiztosan
Mutasd magad szakértőként az adott területen. Ha kompetensnek látnak, sokkal könnyebben tudsz magabiztos és hiteles megjelenést teremteni. Legyél mások számára az adott terület megbízható információforrása, és kezdeményezően add is át tudásodat. A szakértelem megosztásával mások számára is látható lesz, mi az, ami miatt Te elkötelezett vagy.
Ha nem érzed elkötelezettnek magad a munkád iránt, képzeld el milyen képet sugárzol másoknak. Személyes márkád tudatos meghatározása egy lépés lehet a helyes irány felé.