logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2013.12.19 - 12 éve
Kondor Anna

A HÁROM-HAT-HÉT-NYOLC-TÍZ ARANYSZABÁLY

Előbb vagy utóbb minden szakmában, szakterületen megfogalmaznak bizonyos aranyszabályokat. Hogy ezek mennyire tekinthető egységesnek az adott szakmán belül, az számos tényező függvénye. A personal branding esetében is számos szakér

Be your brand, personal branding, Kondor Anna

Előbb vagy utóbb minden szakmában, szakterületen megfogalmaznak bizonyos aranyszabályokat. Hogy ezek mennyire tekinthető egységesnek az adott szakmán belül, az számos tényező függvénye. A personal branding esetében is számos szakértő és iskola megfogalmazta azokat a szabályokat, amelyeknek követését elengedhetetlen előfeltételnek tekinti az énmárka sikeres építéséhez.

Kondor Anna - Beyourbrand - personal brandingTalán nem túl nagy általánosítás, hogy a tengeren túli (amerikai) personal branding tanácsadók, bloggerek többsége esetében a személyes brand építése erőteljesen összefonódik azzal, amit szigorúan véve online jelenlétnek szokás nevezni. Az általam képviselt felfogásban az énmárka építése egy komplexebb folyamat, az alapvető technikák nem kapcsolódnak közvetlenül és minden esetben az online jelenléthez, annál mélyebb, strukturálisabb személyiségépítést feltételez. Ennek ellenére az angolszász tanácsadók és PB-guruk leszűrt aranyszabályainak gyakorlati haszna szinte minidig értelmezhető általánosabb szinten, és nemcsak webkettes világ terében. Íme, néhány ezek közül, az elméleti háttér helyett a konkrét gyakorlati bölcsességekre fókuszálva.

Fontos kialakítani valami egyedi megkülönböztető jegyet, amire alapozhatjuk énmárkánk felismerhetőségét és eladhatóságát. Ennek persze hitelesnek kell lennie, mert legyen szó a valós vagy az online térről, azt hamar megérzik az emberen, ha olyasmit tettet, aminek valójában semmi köze a személyiségéhez. Ahogyan arról már korábban is szó volt, az énmárka csak a már eleve a személyiségben rejlő lehetőségeken, értékeken alapulhat. A valótlan állítások viszont ezen a területen is megbosszulják magukat hosszabb távon.

A hitelesség mellett szintén fontos a konzisztencia. Hiszen ha már sikerült kialakítani egy énmárkát, akkor annak jegyeivel azonosítanak bennünket, és az ettől való eltérés csak zavart, kárt, okozhat.

A hitelesség és a konzisztencia azonban önmagában kevés. A személyes brandnek, akárcsak bármely sikerre ácsingózó áru márkájának, világos üzenetet kell közvetítenie. Ez, ha belegondolunk, egyáltalán nem is olyan egyszerű feladat. Egyrészt az a cél, hogy a lehető legtöbb dolgot felmutassuk értékeinkből, meggyőződéseinkből, képességeinkből, készségeinkből stb. Viszont, ha mindezt egyszerre, ömlesztve próbáljuk meg rázúdítani a célközönségre, akkor garantáltan rossz irányba próbálkozunk. A sikeres personal branding titka bizonyosan nem az, hogy valósággal belefojtjuk a megszólítni kívánt személyeket a rólunk szóló információáradatba. A legoptimálisabb megoldás ezért, ha kiválasztjuk az általunk legfontosabbnak tartott „hozzávalókat”, és ezek felhasználásával alakítunk egy befogadható üzenetet. Ebben a szelekciós munkában például kulcsfontosságú lehet egy olyan tanácsadó segítsége, aki eléggé ismeri személyes értékeinket, viszont kívülállóként valószínűleg értékes támpontokat adhat ahhoz, hogy mi alapján emeljük ki a márkaépítéshez legjobban hozzájárulni képes értékeket.

A Beyourbrand oldalán további bejegyzéseket olvashat a personal branding témakörében, valamint ha érdekli a személyes tanácsadás, itt tudja felvenni velem a kapcsolatot.

Címkék:
Kondor Anna

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
beyourbrand.hu

egy blog a personal brandingről, szakmai szemmel

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu