logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2015.04.27 - 10 éve
Kondor Anna

A SZEMÉLYES MÁRKA ÉRTÉKE

A személyes márka mára világszerte ismert fogalommá, és az üzleti élet egyik alapvető elemévé vált, pontos meghatározása mégis nehéz feladat. Emellett gyakran megfeledkezünk arról, hogy akárcsak minden márkának, a személyes már

Kondor Anna - Beyourbrand - personal brandingA személyes márka mára világszerte ismert fogalommá, és az üzleti élet egyik alapvető elemévé vált, pontos meghatározása mégis nehéz feladat. Emellett gyakran megfeledkezünk arról, hogy akárcsak minden márkának, a személyes márkának is speciális értéke lehet, miközben ez a személyesmárka-érték alapozhatja meg a rövid és hosszú távú céljaink elérését.

„Mindnyájan a saját vállalatunk vezérigazgatói vagyunk, ez a vállalat pedig az ’Én Rt.’. Hogy versenyben legyünk a mai üzleti világban a legfontosabb feladatunk, hogy annak a márkának a legjobb marketingesei legyünk, amit úgy hívnak: Én.” Tom Peters 1997-es, The Brand Called You című tanulmányában olvasható a személyes márka fenti leírása. Peters nyomán számos szakértő próbálta definiálni az utóbbi években, mi is valójában a személyes márka és a személyesmárka-építés.

A szakértői értekezések, illetve napjaink tapasztalatai alapján a személyes márkát olyan komplex csomagként foghatjuk föl, amely magába foglal minden olyan, a környezetünk által érzékelt elemet, amely a képességeinkre, kvalitásainkra és a személyiségjegyeinkre vonatkozik. A személyesmárka-építés irodalmának két kiemelkedő alakja, Peter Montoya és Tim Vandehey szerint ez a képzetcsomag jelenik meg asszociációként partnereink fejében, valahányszor ránk gondolnak. Épp ezért kulcsfontosságú, hogy ez az asszociáció pozitív és valós képet vázoljon fel rólunk és az általunk képviselt értékkészletről.

A személyes márkára azonban nem gondolhatunk adott és állandó képződményként. A mai, Thomas Davenport és J. C. Beck által „figyelem gazdaságnak” nevezett üzleti környezetben a cégvezetők és munkavállalók számára kiemelt feladat a róluk kirajzolódó kép folyamatos alakítása. Ez a stratégiai folyamat a személyesmárka-építés, amelyre afféle művészetként is tekinthetünk. Ez a művészet arról szól, hogyan tudjuk különféle eszközökkel befolyásolni, hogy érzékeljenek bennünket mások, akár egy hosszú ideje tartó, akár egy jövendőbeli szakmai kapcsolatot szeretnénk megerősíteni mindezzel.

A személyesmárka-építés tehát annak módja, hogy tisztázzuk és kommunikáljuk a külvilág felé, mi tesz minket egyedivé, illetve hogy önmagunknak meghatározzuk azt a vezérfonalat, amelyet döntéseink során követni szeretnénk. A jól menedzselt személyes márka ezzel olyan versenyelőnyöket jelenthet a telített piacon, mint a megfelelő ügyfélkör bevonzása, az elismertség, a hitelesség és a vevői elköteleződés.

Mindez azonban csak következmény, a személyesmárka-építés közvetlen célja annak a pozitív márkaasszociációnak a kiváltása, amely mindezeket az előnyöket garantálja a későbbiekben. Valódi célunk tehát annak a személyes márkaértéknek a felépítése, amely személyes márkánkat hozzáadott értékkel ruházza föl, amelynek egy-egy eleme márkaasszociációként megragad a partnerek fejében.

A személyesmárka-érték az a nem számszerűsíthető érték, amelyet egy illető azon képességével hoz a cégnek, hogy saját szakértelme és reputációja révén befolyásolni tudja mások a cégről alkotott képét. Mindez számszerűsíthető módon is megjelenik az illető vállalati bevételekhez való hozzájárulásában.

Az első alkalommal, amikor egy kapcsolat valamilyen értéket generál a másik fél számára, az növeli hitelességünket, a felénk való bizalmat, és értékasszociációt kelt a fogyasztóban. Ahogy az interakció újra és újra megismétlődik, a kapcsolat márkaértéket hoz létre. A személyes márkához tehát éppúgy társulhat márkaérték, mint a vállalati és egyéb márkákhoz, ezt pedig az értékteremtő közös akciók sorozata hívja életre.

Címkék:
Kondor Anna

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
beyourbrand.hu

egy blog a personal brandingről, szakmai szemmel

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu