logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2015.07.17 - 10 éve
Kondor Anna

Egy cég megítélése az alkalmazottak személyes márkájától is függ

A munkavállalók „márkanagykövetetté” való formálása alapvetően befolyásolja a cég reputációját, ennek ellenére a cégek többsége még ma sem él a belső vállalatimárka-építés stratégiai eszközeivel – állítja Vallaster

A munkavállalók „márkanagykövetetté” való formálása alapvetően befolyásolja a cég reputációját, ennek ellenére a cégek többsége még ma sem él a belső vállalatimárka-építés stratégiai eszközeivel – állítja Vallaster és Lindgreen a befelé irányuló, azaz a dolgozókat célzó vállalati márkázásról írt tanulmányában. A két kommunikációs szakember fő állítása: az ügyfélkapcsolatokban a munkavállalók önmagukat képviselve a vállalatukat is reprezentálják, ezért kiemelten fontos, hogy a dolgozók személyes márkái és a vállalati márka értékajánlata között összhang legyen.

Mivel az egyes cégek – különösképpen a különféle szolgáltató vállalatok – jelentős részben a munkavállalóikon keresztül kerülnek kapcsolatba partnereikkel, kulcsfontosságú, hogy a szervezetet képviselő személyek hiteles és pozitív módon közvetítsék a vállalati márkát az interakcióik során. Ebben az úgynevezett belső vállalatimárka-építés segíthet, amelynek eredményeként a cég által vallott értékek, a misszió és vízió összeforr a munkavállalók saját személyes márkájával, és a dolgozók szinte automatikusan közvetítik azokat a partnerek felé, így formálva a cégről kialakult képet.

A vállalati márka és az alkalmazottak személyes márkáinak összehangolása Christine Vallaster és Adam Lindgreen tanulmánya szerint három lépcsőben zajlik: a vállalati márka értékajánlatának meghatározása, az értékajánlat következetes képviselete a cég vezetői által és az értékajánlat rendszeres megjelenítése az alkalmazottak számára a belső kommunikációban.

Mindenekelőtt a vállalatvezetésnek meg kell meghatároznia a cég értékajánlatát, amelyet később a különböző belső kommunikációs csatornákon keresztül közvetíthetnek a munkavállalók felé. Az értékajánlat meghatározásával bizonyos értelemben egy elvárásrendszer jön létre, amelyhez a vállalat dolgozóinak alkalmazkodniuk kell. Az alkalmazkodást nagyban segítheti, ha a cég értékajánlatának meghatározásában valamilyen formában a dolgozók is szerepet kapnak.

A vállalati értékajánlat interiorizálásához, illetve a vállalati márka és a dolgozók személyes márkái közötti összhang megteremtéséhez a belső vállalatimárka-építés egyéb eszközeire is szükség van. Az elvárások eredményes közvetítésében alapvető szerepe van a példaképeknek, vagyis azoknak a supervisoroknak és menedzsereknek, akik a személyükben testesítik meg az elvárásrendszerként értelmezett vállalati értékajánlatot. Ez az elem meghatározó a folyamat sikerére nézve, ugyanis a kutatás keretében végzett mélyinterjúk tanúsága szerint a munkavállalókból ellenállást és cinizmust vált ki, ha éppen a vezetők nem azonosulnak a vállalati márka értékajánlatával.

Végül nagy fontossággal bír, hogy a céges értékek a belső kommunikációs csatornákban, például a dolgozói hírlevelekben, vállalati kiadványokban is rendszeresen megjelenjenek; a belső kommunikáció elsődleges funkciója, hogy szisztematikusan és világosan jelenítse meg a cég értékajánlatát, megerősítve ezzel a dolgozókban a vállalatról kialakult pozitív képet. A folyamatos megerősítés révén a munkavállalók a vállalati márka „nagyköveteivé” válhatnak, akik az ügyfelekkel, partnerekkel való interakcióikban hitelesen tükröztetik a vállalat értékeit, amivel pozitívan befolyásolják a vállalat megítélését.

Címkék:
Kondor Anna

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
beyourbrand.hu

egy blog a personal brandingről, szakmai szemmel

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu