logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2015.07.31 - 10 éve
Kondor Anna

Erősebb vezetői márka, elkötelezettebb dolgozók

Bár még sok vállalat alábecsüli a dolgozói elköteleződés jelentőségét, a munkavállalóknak a vállalattal való azonosulása kimutathatóan pozitív hatást gyakorol a munkavégzésük minőségére. A dolgozói elköteleződés kialakul

Bár még sok vállalat alábecsüli a dolgozói elköteleződés jelentőségét, a munkavállalóknak a vállalattal való azonosulása kimutathatóan pozitív hatást gyakorol a munkavégzésük minőségére. A dolgozói elköteleződés kialakulásában jelentős szerepet játszik a vállalatvezetői személyes márka: amennyiben például empatikusnak látják a vállalatvezetőt az alkalmazottak, az minden esetben nagymértékben segíti az elköteleződésüket.

Lassan a menedzsment tudományának alaptézisévé válik, hogy minél elkötelezettebb egy dolgozó, annál jobb minőségű munkát végez. Egy szolgáltató cég esetében például a vállalattal, a vállalati értékekkel és célokkal azonosuló dolgozó személyes felelősségének tekinti az ügyféligények maximális kielégítését, aminek következtében az ügyfélkiszolgálás színvonala és vele együtt az ügyfelek elégedettsége is növekszik.

De hogyan erősíthető a dolgozói elköteleződés? Ezt vizsgálja Elaine Wallace, Leslie de Chernatony és Isabel Buil How leadership behavior influences employee commitment című tanulmányában, amelyből jól látszik, hogy a dolgozói elköteleződés erősítésében a vállalat vezetőjének személyes márkája kulcsszerepet játszhat.

A szerzőtrió szerint a legfontosabb az empátia: az Írország vezető bankjainak dolgozói körében végzett felmérésükből kiderült, hogy egy olyan vezető esetében, aki odafigyel a beosztottjai problémáira, kérdéseire, a dolgozók vállalattal való azonosulása szignifikánsan nagyobb mértékű, mint azoknál a cégeknél, ahol a vezetők nem foglalkoznak a beosztottak gondjaival.

Nagy fontossága van továbbá a vezetői kontrollnak, bár a kutatás eredményeiből az látszik, hogy a dolgozóknak a céges hierarchián belül elfoglalt helyüktől függően különböző igényeik vannak a kontroll mértékével kapcsolatban, amiért érdemes lehet specifikálni a vállalatvezetői személyes márka értékajánlatát. Amíg ugyanis a pályakezdők, juniorok esetében a folyamatos felügyelet, a szoros irányítás, a gyakori visszacsatolások segítik az elköteleződés megszilárdulását, a vezető pozícióban dolgozók körében egy olyan vezetői személyes márka lehet támogató, amelynek értékajánlata az alkalmazottak számára biztosított nagyobb szabadságra, illetve az alkalmazottak kreativitásának támogatására, a dolgozói javaslatokra való nyitottságra alapszik.

A szerzők egyébként a dolgozói elköteleződés három típusát különböztetik meg. Az első az érzelmi elköteleződés: a dolgozók érzelmileg azonosulnak a vállalattal, magukénak érzik a vállalati kudarcokat és sikereket, ami az elköteleződés legmagasabb szintje. A következő típus az úgynevezett „normatív” elköteleződés: ezek a dolgozók ugyan kötelességtudóan végzik a munkájukat, ám maguk és a vállalat közé éles határvonalat húznak, a vállalat értékeitől és céljaitól függetlenítik a személyiségüket. Végül a harmadik típus a „költségalapú” elköteleződés: az ebbe a csoportba tartozó dolgozók motiváció híján csak ritkán teljesítenek átlagon felül vagy száz százalékon, és nyitva hagyják a kilépés lehetőségét; a „költségalapú” jelző használatát az magyarázza, hogy a dolgozók újra és újra megvizsgálják a kilépésük esetleges „költségeit”, mivel járna az rövid távon, ha otthagynák a vállalatot.

A cél nyilvánvalóan az kell hogy legyen, hogy a vállalatvezetői személyes márka értékajánlata minél több dolgozót indítson a legmagasabb szintű, érzelmi elköteleződésre.

Címkék:
Kondor Anna

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
beyourbrand.hu

egy blog a personal brandingről, szakmai szemmel

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés tippek érthető jog online tanulás tanulás szabadság profitárgyaló siker tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu