logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2014.04.03 - 11 éve
Kondor Anna

KILÉPÉS A KOMFORTZÓNÁBÓL

Ahogyan azt korábban már említettem, a személyes kommunikáció feletti kontroll rendkívüli fontossággal bír saját márkánk építése szempontjából. És ennek a technikának csúcsát a kapcsolati háló tudatos, előre meghatározott

Beyourbrand, Kondor Anna, komfortzóna

Ahogyan azt korábban már említettem, a személyes kommunikáció feletti kontroll rendkívüli fontossággal bír saját márkánk építése szempontjából. És ennek a technikának csúcsát a kapcsolati háló tudatos, előre meghatározott stratégia mentén történő alakítása jelenti. A kitűzött céljaink szempontjából releváns szereplők azonosítása, majd pedig a hozzánk való viszonyulások alakítása a hálózatépítés alapvető részét képezi. Ez elméletben mind jól hangzik, de mi van akkor, ha mindez valakinek a komfortzónáján kívül esik? Hogyan tud ilyen esetekben segíteni egy tanácsadó?

Kondor Anna - Beyourbrand - personal branding

Egy introverzióra hajalmosabb személyiség számára könnyen a komfortzóna szélén túlra való merészkedés formáját ölthetik a kapcsolatépítéshez elkerülhetetlen sorozatos interakciók. Az ilyen emberek úgy érezhetik, hogy szakmai felkészültségük ellenére is komoly versenyhátránnyal indulnak a közösségekben magabiztosan eligazodó, a szerepléstől nem félő, extrovertáltabb pályatársakkal szemben. És ezt látszik megerősíteni az a közhelyszerűen hangozatott vélekedés, hogy az introvertált személyiségeknek nagyobb nehézséget okoz kvalitásaik elismertetése, illetve önmagában már az is, hogy a figyelmet saját magukra tudják irányítani.  Ennek ellenére egyáltalán nem szükségszerű, hogy visszarettenjenek az ilyen szituációktól.

Az egyik jó technika lehet ilyen esetekben az akár kevesebb, de erősebb kapcsolat kiépítésére való törekvés. Ehhez mindenképpen érdemes egy mentor, vagy még inkább olyan tanácsadó segítségét igénybe venni, aki felé már fennáll a bizalom. A korábban megfogalmazott céljaink szempontjából erős kapcsolatok nagyon hasznosak lehetnek saját értékeink jobb megjelenítése szempontjából, különösen akkor, ha a már bizalmunkban fogadott szereplő befolyása, elismertsége révén könnyebben képes ráirányítani a figyelmet kvalitásainkra.

A tervezés szintén kulcsfontosságú lehet ebből a szempontból. És itt nemcsak azokra az általánosabban vett célmeghatározásokra gondolok, amelyek hálózatépítésünk alapvető irányait hivatottak meghatározni. A tervezésre minden egyes konkrét szociális érintkezési alkalom, találkozó, társasági összejövetel előtt szükség van. Érdemes felkészülni az adott eseményen várható találkozásokra, és számba venni azokat a toposzokat, amelyek a potenciális beszélgetőpartnerekkel valamilyen közös érdeklődés megtalálásának alapját képezhetik. Ezek persze korántsem kell, hogy feltétlenül szakmai témakörök legyenek. Sőt sok esetben az informális „mezőkön” keresztül elindított konverzió gyümölcsözőbb is lehet. A hasonló személyes érdeklődés, hobbi felmutatása sok esetben alkalmasabb lehet bizalom kiépítésére, illetve a személyiségünk iránti figyelem felkeltésére, mint hardcore szakmai témák minden átmenet nélkül megkezdett kivesézése.

Megfelelő tudatosság és felkészülés segítségével biztos vagyok benne, hogy egy introvertáltabb személyiség számára sem leküzdhetetlen akadály a kapcsolatépítés, és mindez még mindig nem jelenti azt, hogy valamilyen, az alaptermészetével összeegyeztethetetlen attitűdöt kellene valakinek mesterségesen magára erőltetnie.

A Beyourbrand oldalán további bejegyzéseket olvashat a personal branding témakörében, valamint ha érdekli a személyes tanácsadás, itt tudja felvenni velem a kapcsolatot.

Címkék:
Kondor Anna

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
beyourbrand.hu

egy blog a personal brandingről, szakmai szemmel

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu