logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2015.03.16 - 10 éve
Kondor Anna

SZEMÉLYES MÁRKA A GOOGLE-ROBOTOK NYOMÁBAN

Gyaníthatóan ma már egyetlen üzleti együttműködés sem jön létre úgy, hogy azt ne előzné meg valamilyen Google-keresés. Ez nem csupán a cégeket, hanem a cégvezetőket is érinti, és a keresőtérben megjelenő találatoknak meghatár

Kondor Anna - Beyourbrand - personal brandingGyaníthatóan ma már egyetlen üzleti együttműködés sem jön létre úgy, hogy azt ne előzné meg valamilyen Google-keresés. Ez nem csupán a cégeket, hanem a cégvezetőket is érinti, és a keresőtérben megjelenő találatoknak meghatározó szerepük van abban, hogy milyen kép alakul ki róluk. Ha a találatok alapján kirajzolódó kép zavaros vagy nem teljes, az nemhogy közömbös, hanem kifejezetten negatív hatást kelthet a vezetők leendő vagy jelenlegi üzleti partnereiben.

Az előző bejegyzésünkben érintőlegesen foglalkoztunk már a Google-lal, amelyre mint „reputációmenedzsment-rendszerre” hivatkoztunk. Most egy kicsit mélyebben is megvizsgáljuk a népszerű keresőmotor működését, és megnézzük, hogyan alakíthatjuk át az online jelenlétünket a keresőtérben, illetve hogy miként kerülhetünk előkelőbb helyre a Google-találatok között.

Az online jelenlétünk alakításában mindenekelőtt nagyon fontos szerepük van a közösségi médiumoknak. A személyes profilok felületet biztosítanak önmagunk bemutatására, a személyes márkánk online megjelenítésére, és feltéve, hogy folyamatosan frissítjük őket, azok egy ránk vonatkozó keresésnél a Google első találati oldalán tűnhetnek fel. A közösségi médiumok között kiemelendő a LinkedIn, amelyet főként az online üzleti kapcsolatépítés eszközeként használnak.

Az online személyes márkánk alapkövét biztosíthatja egy saját weboldal vagy blog, amelynek láthatósága SEO- (Search Engine Optimization, ’keresőoptimalizálási’) eszközökkel erősíthető. Egy személyes online felület létrehozásakor mindenekelőtt azt kell megvizsgálnunk, milyen kulcsszavakra keresve szeretnénk, hogy megjelenjen a weboldalunk az első természetes találatok között. Kulcsszó lehet a saját nevünk, de akár a hozzánk kapcsolódó tevékenység elnevezése is; értelemszerűen jóval könnyebb dolgunk van a saját nevünkkel, hiszen erre keresve – feltéve, hogy nincs nagyon átlagos nevünk – jóval kevesebb releváns linkkel kell versenyeznünk, mint ha mondjuk az ’üzleti tanácsadás’ szóra keresnénk.

A kiválasztott kulcsszót aztán érdemes megjelenítenünk a weboldalunk domainjében, amelynek minden esetben rövidnek és könnyen megjegyezhetőnek kell lennie. De hiába van SEO-kompatibilis domainünk, ha a weboldalunk tartalma nem frissül folyamatosan; a Google azt követeli tőlünk, hogy rendszeresen releváns tartalmat állítsunk elő. Nagyon fontos továbbá, hogy ezekben a tartalmakban minden esetben megjelenjenek a számunkra fontos kulcsszavak, amennyiben cikkekről van szó, lehetőleg a címben vagy az úgynevezett leadben, a bevezető mondatok között.

Egy kulcsszó elhelyezésére a legértékesebb pozíció a cím, ám figyelnünk kell rá, hogy a Google-robotok könnyen kiszűrik, ha valaki manipulálni akar, és csak az előkelő találati hely reményében zsúfolja tele a tartalmát a számára releváns kulcsszavakkal; ezeket a tartalmakat, illetve weboldalakat a Google nem jeleníti meg a természetes találatok között. Sokat segíthet végül, ha a weboldalunk vagy a tartalmaink linkjét megjelenítjük a hozzászólásainkban olyan blogokon vagy online szakmai fórumokon, ahol a tevékenységünkkel összefüggő diskurzus zajlik.

Itt csak néhány konkrét javaslatot említettünk, de már ezekből is látszik, hogy az online személyesmárka-építés nagyon összetett folyamat, amely csak úgy lehet igazán eredményes, ha az egyes elemei egymással összhangban vannak, sőt egymást támogat

Címkék:
Kondor Anna

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
beyourbrand.hu

egy blog a personal brandingről, szakmai szemmel

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu