logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2015.02.10 - 10 éve
Kondor Anna

SZEMÉLYES MÁRKA A VIRTUÁLIS TÉRBEN

Az intenzív jelenlét az online térben, a közösségi média felületeinek tudatos használata ma már megkerülhetetlen a személyesmárka-építésben is. Az e csatornákban rejlő lehetőségek kiaknázása, átgondolt és következetes haszná

Kondor Anna - Beyourbrand - personal brandingAz intenzív jelenlét az online térben, a közösségi média felületeinek tudatos használata ma már megkerülhetetlen a személyesmárka-építésben is. Az e csatornákban rejlő lehetőségek kiaknázása, átgondolt és következetes használata jelentősen segíthet bennünket egy hiteles személyes márka megteremtésében, illetve a karriercéljaink elérésében. Egy kutató és egy üzletember, Lisa Harris és Alan Rae gyakorlatorientált tanácsait vesszük most alaposan szemügyre.

Az Egyesült Királyság munkaerőpiacán 2011-ben összesen 11 millió ember volt jelen az X-generációból, az 1960-as és az 1980-as évek eleje között születettekből, az ő feladatuk, hogy nagyjából 19 millió – a második világháború után született – úgynevezett „baby boomer”-t pótoljanak. Még ha figyelembe is vesszük, hogy a technikai fejlődés számos ember munkáját teszi feleslegessé, világosan látszik, hogy a gapet csak az 1980-as évek eleje után született Y-generáció tagjai tölthetik be, akiknek a szocializációja az internet rohamos fejlődésével párhuzamosan zajlott, és akiknek a szociális interakciói jelentős részben a web 2.0-s csatornákon – a Facebookon, Twitteren, Tumblren stb. – zajlanak. A gap megbontja a korábbi generációs egyensúlyt, és az X- és Y-generáció kulturális és szociális mintáinak általánossá válásával az online jelenlét is általános elvárássá válik.

Erre hivatkozva állítja azt Lisa Harris és Alan Rae Building a personal brand through social networking című tanulmányában, hogy a digitális szakadék a fejlett világban immár nem internetkapcsolat kérdése, hanem azok között húzódik, akik értik az online networking jelentőségét, és akik nem. Így a személyesmárka-építés nem hagyhatja figyelmen kívül az internetes csatornákat, amelyek intenzív és folyamatos használata – a hagyományos, offline márkázással párhuzamosan – hatékony eszköze lehet a karriercélok elérésének. Nézzük a legfontosabb csatornákat.

Google

A keresőmotorok között a legnagyobb piaci részesedéssel a Google rendelkezik, amelyre a neves marketingtanácsadó, Chris Brogan „reputációmenedzsment-rendszerként” (reputation management system) hivatkozik, nagyon találóan. A ránk vonatkozó Google-keresési találatok a személyes márkánk online alapkövét alkotják, és ezek formálására, módosítására számos lehetőségünk van. Erősíthetjük például a weboldalunkra, blogfelületünkre külső forrásból mutató linkeket, amelyeket mindenekelőtt azokon az oldalakon érdemes elhelyeznünk, amelyek maguk is fontos desztinációk. Ám mindenekelőtt az a fontos, hogy a weboldal tartalma rendszeresen frissüljön, a tartalommennyiség egyszeri jelentős növelésével nem lehet erősíteni személyes márkánk online láthatóságát.

Blog

A blog – akár egy weboldal részeként, akár önmagában – kiválóan alkalmas felület a szakmai témák artikulálására, vagyis: a szakértői személyes márka felépítésére. A weboldaltól mindenekelőtt abban különbözik, hogy interaktív, kommentek formájában lehetőséget teremt a visszacsatolásra. „Network-effektusként” utalnak a tanulmány szerzői arra a blogok világában jellemző mechanizmusra, amikor más bloggerek megjelenítik tartalmainkat a saját blogjukon, vagy amikor a posztjaikhoz fűzött kommentjeinkben feltüntetjük a saját blogunk linkjét; ezek mind erősíthetik a személyes márkánk beágyazottságát az online térben.

LinkedIn

A LinkedIn a közösségi média szakmai csatornája, nagyon fontos szerepet játszik például az üzleti szereplők, cégek vagy az álláskeresők monitorozásában. A LinkedIn partnervállalatai – a Slideshare, Amazon, Triptl stb. – révén lehetőséget teremt a felhasználóinak arra, hogy információkat osszanak meg egymással a professzionális életükről, emellett alkalmas felülete a személyes weboldalakon vagy blogokon keletkező tartalmak publikálásának is. A profil aktív használatával, az információk folyamatos frissítésével jelentősen erősíthető a személyes márka láthatósága a LinkedIn szakmai közösségében, ez az üzlet- és állásszerzést egyaránt segítheti.

Twitter

A 140 karakteres mikroblog-bejegyzések lehetővé teszik, hogy egy jó kapcsolatokkal rendelkező, jól informált és közvetlen ember benyomását keltsük magunkról, illetve hogy olyanokkal lépjünk kapcsolatba, akik hozzánk hasonló gondolkodásúak. A szerzőpáros értelmezése szerint a Twitter további funkciója az, hogy gyorsan és közvetlenül értesüljünk az üzleti világ trendjeiről; ez az offline világban lényegesen nehézkesebb lenne.

Nagyon fontos észben tartanunk, hogy az eredmények – az offline személyesmárka-építéshez hasonlóan – nem lesznek azonnaliak; a profiloldalaink rendszeres frissítésére és folyamatos tartalom-előállításra van szükség, ami komoly idő- és energiabefektetést igényel. Ugyanakkor hiába nem szerzünk rögtön komoly láthatóságot, a munkánkat követi a Google, így voltaképpen már csak a kitartásunkon múlik, hány embert érünk el a célcsoportunkból az online térben.

Címkék:
Kondor Anna

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
beyourbrand.hu

egy blog a personal brandingről, szakmai szemmel

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu