Hatékony módszer a teljesítmény fokozására, a GTD 5 lépése - Borealis Inspirációk
A Getting Things Done, rövidítve GTD egy népszerű feladatkezelő rendszer, amelyet David Allen feladat gazdálkodási tanácsadó készített.
“Általában fordított arány van aközött, hogy mennyi minden jár a fejünkben, és aközött, hogy mennyi készül el.” David Allen
Kis szünet után újra havonta jelentkezünk inspiratív, edukáló sorozatunkkal, melyet ezentúl minden hónap első csütörtökén olvashatsz majd.
Szeretnél magabiztosan navigálni a feladataid között az egyre közeledő év vége előtti nagyobb hajtás alatt? Bemutatunk nektek egy hatékony módszert a teljesítmény fokozására, ami természetesen nem csak az év vége körül segíthet, hanem egész évben.
A Getting Things Done, rövidítve GTD egy népszerű feladatkezelő rendszer, amelyet David Allen feladat gazdálkodási tanácsadó készített.
A módszertan egy egyszerű igazságon alapul: Minél több információ ugrál a fejedben, annál nehezebb eldönteni, mire kell figyelni. Ebből következik az, hogy hajlamosak vagyunk több időt tölteni a feladatokon való gondolkodással, mint azok tényleges elvégzésével. Mi több, ha az információ felhalmozódik a fejünkben, az stresszhez, túlterheltséghez és bizonytalansághoz vezet.
David Allen megfigyelte, hogy agyunk sokkal jobban feldolgozza az információkat, mint tárolja azokat. Az ő GTD-módszere lefekteti, hogyan kell az összes mentális zűrzavart egy külső rendszerbe önteni, majd megszervezni, hogy a megfelelő időben a megfelelő dolgokra összpontosítsunk. Ha jól működik a GTD-munkafolyamat, akkor magabiztosan tudsz válaszolni arra, hogy „min dolgozzak?” bármelyik pillanatban.
Mi az a GTD?
GTD A dolgok elvégzésének áttekintése. A GTD kulcsa nem az választott konkrét eszközökben rejlik, hanem sokkal inkább azokban a szokásokban, amelyeket napi rendszerességgel alkalmaz, hogy átgondolja és rangsorolja a munkáját.
A GTD-módszer öt egyszerű gyakorlatból áll az agyban lévő rendetlenség rendszerezésére és a dolgok elvégzésére:
-
Rögzíts mindent: Rögzíts bármit, ami eszedbe jut. Egy feladat sem túl nagy vagy kicsi!
-
Tisztázás: A rögzítettekből dolgozz ki világos és konkrét cselekvési lépéseket. Döntsd el, hogy egy-egy elem az pl. projekt vagy egy következő lépés?
-
Rendszerezés: Tegyél mindent a megfelelő helyre. Adj hozzá dátumokat, rendeld a naptáradhoz, delegálj projekteket másoknak, helyezd el a referencia anyagokat, és rendezd a feladataidat.
-
Áttekintés: Gyakran tekintsd át, frissítsd és módosítsd a listáidat.
-
Köteleződj el: Dolgozz a fontos dolgokon!