logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2021.12.03 - 4 éve
Kovács Kata

Ez a jó munkáltatói márka 5 titka

Kíváncsi vagy, hogyan lehet a munkáltatói márkád igazán ütős? Szeretnéd, ha az employer branding büdzséd nem ablakon kidobott pénz lenne, hanem valódi eredményeket hozna? Olvasd el cikkemet és tudd meg, hogyan érdemes elkezdened munkáltatói márkád építését.

Akkor tudjuk leginkább elrontani munkáltatói márkánk építését, ha nem tervezünk előre. Fontos, hogy átgondoljuk, mit szeretnénk és meghatározzuk, milyen alapokra tudunk építeni. 

A cégednek el kell kerülnie a „plastic fantastic” effektust. Ez akkor fordul elő, ha egy vállalat komoly erőfeszítéseket tesz azért, hogy vonzónak tűnjön a munkavállalók szemében, ezért irreális igéreteket tesz.

Nézzük meg, mi a jó employer brand 5 titka:

A JÓ MUNKÁLTATÓI MÁRKA 1. TITKA: VONZÓ ÉS MEGKÜLÖNBÖZTETHETŐ KÉP

A cégről kialakult külső képet leginkább a vonzerő és a megkülönböztetőség vizsgálatával ismerhetjük meg.

A vonzóság külső szemlélőként ítélhető meg. Ehhez részt vehetünk különböző felmérésekben vagy regisztrálhatunk értékelő oldalakra is.

A megkülönböztethetőség magában foglalja, hogy a vállalat mennyire tud a szakmai vagy iparági versenytársaktól és az ismert (fogyasztói) márkáktól eltérően megjelenni, kommunikálni. 

Ha szeretnéd tudni, hogyan tudod elemezni a versenytársaid munkáltatói márkáját, olvasd el az erről írt cikkemet.

A JÓ MUNKÁLTATÓI MÁRKA 2. TITKA: A HITELESSÉG

A hitelességet a munkatársaink tudják reálisan megítélni, hiszen ők találkoztak a munkáltatói üzenettel a belépés előtt, majd megtapasztalták, hogy valójában milyen az élet nálunk. Párhuzamot tudnak vonni az ígéretek és a tapasztalatok között. Hiába vagyunk ismertek és vonzóak munkahelyként, ha nem hiteles az, amit kommunikálunk magunkról. Ennek következtében az új belépők előbb-utóbb el fogják hagyni a céget és toborzási szempontból megint ott tartunk majd, ahonnan elindultunk. Vagy ami még rosszabb, még ott se.

A potenciális munkavállalók a vállalati weboldalon nem csak a jelenlegi munkalehetőségeket akarják megtalálni, hanem el akarják képzelni, milyen lehet a vállalatnál dolgozni. Ehhez készíthetünk például reiport-videókat a kolléginkról, akik elmesélik, miért szeretnek a cégnél dolgozni. Az érdeklődők ez alapján könnyebben el tudják dönteni, hogy mennyire passzolnak a szervezeti kultúrába. Meg akarják ismerni a fejlődési és előre-lépési lehetőségeket, a juttatásokat és bepillantást akarnak nyerni a mindennapokba.Tudni akarják, mit várhatnak. Tudni akarják, hogy megéri-e a cég a munkahely váltással járó kockázatot.

Y és Z generációra különösen igaz, hogy válaszokat keresnek felmerülő kérdéseikre. Mielőtt jelentkeznénk egy pozícióra vagy egy gyakornoki programba, tudni szeretnénk, milyen lehet az adott vállalatnál dolgozni, mik az elvárások, milyenek a kollégák, milyen az atmoszféra. Természetesen az sem utolsó szempont, hogy milyen előrelépési lehetőségekre számíthatunk az adott vállalatnál, így fontos, hogy ezekről információt tudjunk szerezni valahonnan. Ha dolgozik ismerősünk az adott vállalatnál, szinte biztos, hogy meg fogjuk tőle kérdezni, milyenek a tapasztalatai, mi a véleménye.

Ha tudni szeretnéd, hogyan tudsz a munkáltatói márkaépítést leginkább elősegítő karrieroldalt készíteni, olvasd el a cikkemet.

A JÓ MUNKÁLTATÓI MÁRKA 3. TITKA: AZ ÖSSZEHANGOLTSÁG

Az összehangoltság a potenciális munkavállalók és a munkatársaink értékítélete közötti párhuzamot jelenti, ami leginkább az összehangolt kommunikáció eredménye. Éppen ezért az összehangoltság úgy mérhető, ha munkavállalói elégedettségmérést készítünk és megnézzük, hogy mennyire vagyunk erősek abban, ami a potenciális munkavállalók számára fontos. Az elégedettségmérés természetesen a jelenlegi kollégáink megtartásában is nagyon sokat fog segíteni.

Összehangolt munkáltatói márka

A JÓ MUNKÁLTATÓI MÁRKA 4. TITKA: AZ ISMERTSÉG

Nem számít, mennyire vagyunk vonzóak és hitelesek, ha senki nem tud rólunk. Éppen ezért fontos, hogy tudatos, megtervezett kommunikációval juttassuk el üzenetünket a célcsoporthoz. Segítsük, hogy minél többet halljanak rólunk.

A vállalat ismertségének növelésére a legjobb, ha rendszeresen kommunikálunk munkáltatói márkánkról a közösségi médiában.

Tudni szeretnéd, mik a legjobb megoldások a social médiában? 

Töltsd le most online toborzási kisokosunkat 34 azonnal alkalmazható ötlettel!  

A MUNKÁLTATÓI MÁRKA 5. TITKA: AZ EMLÉKEZETESSÉG ÉS SZEMÉLYESSÉG

A személyesség és az emlékezetesség szempontjából a vállalatoknak érdemes több személyes tapasztalaton alapuló érintekezési pontot kialakítani a potenciális jelöltekkel. Ilyenek lehetnek

  • a szakmai előadások
  • konferenciák
  • meetupok
  • nyílt napok
  • állásbörzék
  • szakmai vagy tanulmányi versenyek
  • egyetemi előadások
  • vagy akár a szponzirációk is 

Ezekre azért van szükség, mert ezek a tényleges, kézzelfogható tapasztalatok teszik személyessé a vállalat munkaadói márkáját és kiemelkedővé a jelöltélményt.

A személyességnek fontos eleme a folyamatos visszajelzés a kiválasztási folyamat során. Szintén a személyességet, a törődést erősíti, ha a jelenlegi munkavállalóinkkal elégedettségmérést készítünk és megkérdezzük, hogyan lehetünk számukra még jobb munkahely. Emellett a távozó kollégákra is érdemes odafigyelni, és feltárni a távozás okait, mert számos olyan gyengeségre vagy veszélyre mutathat rá a vállalaton belül, ami alááshatja a munkaadói márkát, és amelyek kiküszöbölése elősegítheti a vállalat fejlődését, versenyképességének megőrzését.

OLVASD EL TOVÁBBI CIKKEIMET A MUNKÁLTATÓI MÁRKÁRÓL ÉS A MUNKAERŐ MEGTARTÁSRÓL:

  • Így készíts munkahelyi egészségfejlesztési tervet
  • Ezek a munkahelyi egészségfejlesztés leghatékonyabb eszközei
  • Ez a vállalati egészségmegőrzés 2 legfontosabb eleme
  • Munkaerő megtartás eszközei – Így szerezz versenyelőnyt!
  • Munkavállalói elégedettség felmérés, dolgozói elégedettség kérdőív
  • A jó munkahely 7 legfontosabb jellemzője
  • Hogyan legyenek elkötelezett munkatársaid? – 12 kérdés a munkaerő megtartásához
  • Employer branding jelentése, munkáltatói márka fogalma
  • A működő munkáltatói márka 5 titka
  • Ez az 5 leggyakoribb employer branding hiba
  • Employer Branding stratégia lépésről – lépésre
  • Garantáltan működő Employer Branding eszközök
  • Employer Branding kommunikáció – Milyen platformokat használnak a versenytársaid?
  • Munkáltatói márkaépítés eszközei – Tudd meg, mit csinálnak a versenytársaid!
  • Employer Branding az Y generáció megszerzéséért
  • Employer Branding a Z generáció megszerzéséért
  • Versenytárs elemzés módszerei HR szemmel
  • A hatékony online toborzás titka
  • Tudd meg a sikeres Facebook álláshirdetés titkát! – Esettanulmány egy cukrászda online toborzási kampányáról
  • A jó jelöltélmény 7 titka – Tippek a jelölt bizonytalanságának csökkentésére
  • Karrieroldal felépítése – Mit mondjunk a pozícióról, a kiválasztásról és a cégről?
Címkék:
Kovács Kata

Általánosban matematikus akartam lenni, gimiben pszichológus. Ezért HR-es lettem, meg egy kicsit marketinges. Szeretem a munkámat. Szeretem, mert nap, mint nap azért dolgozom, hogy mások is szeressék, amit, ahol és ahogyan csinálnak. Hiszek abban, hogy mindenkinek lehet olyan munkahelye, ahová szívesen megy be hétfőnként. Hogyan lettem employer branding specialista? 2016-ban kezdtem el kutatni az employer branding témakörében. 2018 őszén Versenyben a munkavállalókért - Az Employer Branding hatása a munkavállalók munkahely-választási preferenciáira című kutatásommal megnyertem a kari Tudományos Diákköri Konferenciát, majd 2. helyet értem el az ODTK-n. 2016 és 2020 között a BME Management Szakkollégium tagjaként, később vezetőjeként több toborzási, onboarding és szervezetfejlesztési projektekben is részt vettem (teljesítményértékelési- és mentori rendszerek kialakítása, csapatépítések szervezése és lebonyolítása), így volt lehetőségem a gyakorlatban is kipróbálni magam és megvalósítani az ötleteimet. És majdnem minden percét imádtam. Leszámítva azt, amikor nehézkesen ment a toborzás. Rá kellett jönnöm, hogy ma már nincs toborzás online jelenlét nélkül, ezért nem elég a HR-hez érteni, a sikerhez az online marketinget is ismerni kell. Ezért elkezdtem beleásni magam az online marketing rejtelmeibe. Lelkesedem az új dolgok iránt, folyamatos fejlődési vágy jellemez, így a SEO optimalizált szövegírástól a social média menedzsmenten, a PPC-n és a WordPressen át a hírlevél-automatizációig mindenbe beleástam magam, ami HR-esként hasznos lehet. A kivitelezés mellett a tanácsadás is szívügyem, szívesen készítek piackutatást vagy belső elemzéseket is. A tanácsadásba a szakkoliban, majd a Delotte Consulting kurzusán szerettem bele, utóbbi keretében prezentáltam már az E.ON komplett boardjának is. Segítségre van szükséged munkáltatói márkád építéséhez? Látogass el a brandma.hu oldalra és inspirálódj cikkeimből vagy vedd fel velem a kapcsolatot a [email protected] címen!

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-11-14 15:41:45
Agilitás vagy túlélés? Hogyan építs, működtess és fejlessz adaptív szervezeti kultúrát a bizonytalan világban? 3.
2025-11-14 13:55:45
A stressz nem az ellenség – Új tudományos szemlélet a munkahelyi kihívások kezelésére
2025-11-12 10:26:55
Blended (whisky) program fogyaszd felelősséggel!
BrandMA Employer Branding - Toborzás, Onboarding, Munkaerő megtartás

A BrandMa Employer Branding blog célja, hogy kézzelfogható és gyakorlatias tippekkel, ötletekkel lássa el a hazai KKV szektor HR szakembereit. Leginkább toborzás-kiválasztásról, onboardingról és munkaerő megtartásról olvashatsz, de az aktuális trendekre, jó gyakorlatokra is igyekszem majd kitérni. Ha még több szakmai tartalomra vágysz, látogass el a brandma.hu oldalra is!

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda elearning Munka Törvénykönyve önéletrajz Scotwork tárgyalás tárgyalástechnika stressz képzés munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás scotwork kiválasztás vezetőfejlesztés szervezetfejlesztés tippek változás érthető jog tanulás szabadság online tanulás profitárgyaló önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu