Ez a jó munkáltatói márka 5 titka
Kíváncsi vagy, hogyan lehet a munkáltatói márkád igazán ütős? Szeretnéd, ha az employer branding büdzséd nem ablakon kidobott pénz lenne, hanem valódi eredményeket hozna? Olvasd el cikkemet és tudd meg, hogyan érdemes elkezdened munkáltatói márkád építését.
Akkor tudjuk leginkább elrontani munkáltatói márkánk építését, ha nem tervezünk előre. Fontos, hogy átgondoljuk, mit szeretnénk és meghatározzuk, milyen alapokra tudunk építeni.
A cégednek el kell kerülnie a „plastic fantastic” effektust. Ez akkor fordul elő, ha egy vállalat komoly erőfeszítéseket tesz azért, hogy vonzónak tűnjön a munkavállalók szemében, ezért irreális igéreteket tesz.
Nézzük meg, mi a jó employer brand 5 titka:
A JÓ MUNKÁLTATÓI MÁRKA 1. TITKA: VONZÓ ÉS MEGKÜLÖNBÖZTETHETŐ KÉP
A cégről kialakult külső képet leginkább a vonzerő és a megkülönböztetőség vizsgálatával ismerhetjük meg.
A vonzóság külső szemlélőként ítélhető meg. Ehhez részt vehetünk különböző felmérésekben vagy regisztrálhatunk értékelő oldalakra is.
A megkülönböztethetőség magában foglalja, hogy a vállalat mennyire tud a szakmai vagy iparági versenytársaktól és az ismert (fogyasztói) márkáktól eltérően megjelenni, kommunikálni.
Ha szeretnéd tudni, hogyan tudod elemezni a versenytársaid munkáltatói márkáját, olvasd el az erről írt cikkemet.
A JÓ MUNKÁLTATÓI MÁRKA 2. TITKA: A HITELESSÉG
A hitelességet a munkatársaink tudják reálisan megítélni, hiszen ők találkoztak a munkáltatói üzenettel a belépés előtt, majd megtapasztalták, hogy valójában milyen az élet nálunk. Párhuzamot tudnak vonni az ígéretek és a tapasztalatok között. Hiába vagyunk ismertek és vonzóak munkahelyként, ha nem hiteles az, amit kommunikálunk magunkról. Ennek következtében az új belépők előbb-utóbb el fogják hagyni a céget és toborzási szempontból megint ott tartunk majd, ahonnan elindultunk. Vagy ami még rosszabb, még ott se.
A potenciális munkavállalók a vállalati weboldalon nem csak a jelenlegi munkalehetőségeket akarják megtalálni, hanem el akarják képzelni, milyen lehet a vállalatnál dolgozni. Ehhez készíthetünk például reiport-videókat a kolléginkról, akik elmesélik, miért szeretnek a cégnél dolgozni. Az érdeklődők ez alapján könnyebben el tudják dönteni, hogy mennyire passzolnak a szervezeti kultúrába. Meg akarják ismerni a fejlődési és előre-lépési lehetőségeket, a juttatásokat és bepillantást akarnak nyerni a mindennapokba.Tudni akarják, mit várhatnak. Tudni akarják, hogy megéri-e a cég a munkahely váltással járó kockázatot.
Y és Z generációra különösen igaz, hogy válaszokat keresnek felmerülő kérdéseikre. Mielőtt jelentkeznénk egy pozícióra vagy egy gyakornoki programba, tudni szeretnénk, milyen lehet az adott vállalatnál dolgozni, mik az elvárások, milyenek a kollégák, milyen az atmoszféra. Természetesen az sem utolsó szempont, hogy milyen előrelépési lehetőségekre számíthatunk az adott vállalatnál, így fontos, hogy ezekről információt tudjunk szerezni valahonnan. Ha dolgozik ismerősünk az adott vállalatnál, szinte biztos, hogy meg fogjuk tőle kérdezni, milyenek a tapasztalatai, mi a véleménye.
Ha tudni szeretnéd, hogyan tudsz a munkáltatói márkaépítést leginkább elősegítő karrieroldalt készíteni, olvasd el a cikkemet.
A JÓ MUNKÁLTATÓI MÁRKA 3. TITKA: AZ ÖSSZEHANGOLTSÁG
Az összehangoltság a potenciális munkavállalók és a munkatársaink értékítélete közötti párhuzamot jelenti, ami leginkább az összehangolt kommunikáció eredménye. Éppen ezért az összehangoltság úgy mérhető, ha munkavállalói elégedettségmérést készítünk és megnézzük, hogy mennyire vagyunk erősek abban, ami a potenciális munkavállalók számára fontos. Az elégedettségmérés természetesen a jelenlegi kollégáink megtartásában is nagyon sokat fog segíteni.
A JÓ MUNKÁLTATÓI MÁRKA 4. TITKA: AZ ISMERTSÉG
Nem számít, mennyire vagyunk vonzóak és hitelesek, ha senki nem tud rólunk. Éppen ezért fontos, hogy tudatos, megtervezett kommunikációval juttassuk el üzenetünket a célcsoporthoz. Segítsük, hogy minél többet halljanak rólunk.
A vállalat ismertségének növelésére a legjobb, ha rendszeresen kommunikálunk munkáltatói márkánkról a közösségi médiában.
Tudni szeretnéd, mik a legjobb megoldások a social médiában?
Töltsd le most online toborzási kisokosunkat 34 azonnal alkalmazható ötlettel!
A MUNKÁLTATÓI MÁRKA 5. TITKA: AZ EMLÉKEZETESSÉG ÉS SZEMÉLYESSÉG
A személyesség és az emlékezetesség szempontjából a vállalatoknak érdemes több személyes tapasztalaton alapuló érintekezési pontot kialakítani a potenciális jelöltekkel. Ilyenek lehetnek
- a szakmai előadások
- konferenciák
- meetupok
- nyílt napok
- állásbörzék
- szakmai vagy tanulmányi versenyek
- egyetemi előadások
- vagy akár a szponzirációk is
Ezekre azért van szükség, mert ezek a tényleges, kézzelfogható tapasztalatok teszik személyessé a vállalat munkaadói márkáját és kiemelkedővé a jelöltélményt.
A személyességnek fontos eleme a folyamatos visszajelzés a kiválasztási folyamat során. Szintén a személyességet, a törődést erősíti, ha a jelenlegi munkavállalóinkkal elégedettségmérést készítünk és megkérdezzük, hogyan lehetünk számukra még jobb munkahely. Emellett a távozó kollégákra is érdemes odafigyelni, és feltárni a távozás okait, mert számos olyan gyengeségre vagy veszélyre mutathat rá a vállalaton belül, ami alááshatja a munkaadói márkát, és amelyek kiküszöbölése elősegítheti a vállalat fejlődését, versenyképességének megőrzését.
OLVASD EL TOVÁBBI CIKKEIMET A MUNKÁLTATÓI MÁRKÁRÓL ÉS A MUNKAERŐ MEGTARTÁSRÓL:
- Így készíts munkahelyi egészségfejlesztési tervet
- Ezek a munkahelyi egészségfejlesztés leghatékonyabb eszközei
- Ez a vállalati egészségmegőrzés 2 legfontosabb eleme
- Munkaerő megtartás eszközei – Így szerezz versenyelőnyt!
- Munkavállalói elégedettség felmérés, dolgozói elégedettség kérdőív
- A jó munkahely 7 legfontosabb jellemzője
- Hogyan legyenek elkötelezett munkatársaid? – 12 kérdés a munkaerő megtartásához
- Employer branding jelentése, munkáltatói márka fogalma
- A működő munkáltatói márka 5 titka
- Ez az 5 leggyakoribb employer branding hiba
- Employer Branding stratégia lépésről – lépésre
- Garantáltan működő Employer Branding eszközök
- Employer Branding kommunikáció – Milyen platformokat használnak a versenytársaid?
- Munkáltatói márkaépítés eszközei – Tudd meg, mit csinálnak a versenytársaid!
- Employer Branding az Y generáció megszerzéséért
- Employer Branding a Z generáció megszerzéséért
- Versenytárs elemzés módszerei HR szemmel
- A hatékony online toborzás titka
- Tudd meg a sikeres Facebook álláshirdetés titkát! – Esettanulmány egy cukrászda online toborzási kampányáról
- A jó jelöltélmény 7 titka – Tippek a jelölt bizonytalanságának csökkentésére
- Karrieroldal felépítése – Mit mondjunk a pozícióról, a kiválasztásról és a cégről?