logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2015.02.22 - 10 éve
abrijudit

Édes tudatlanság

A napokban végzett a CHN Nemzetközi Coach Iskola 2. évfolyama. 8 hét múlva indul a következő és visszatérő téma tanuláskor és mentoráláskor, hogy a coaching során kinek kell tudnia. Coachként  nem nekünk kell a szakértőnek lennü

A napokban végzett a CHN Nemzetközi Coach Iskola 2. évfolyama. 8 hét múlva indul a következő és visszatérő téma tanuláskor és mentoráláskor, hogy a coaching során kinek kell tudnia. Coachként  nem nekünk kell a szakértőnek lennünk. Mi hisszük és tudjuk, hogy a saját témájához az ügyfél ért a legjobban, benne megvan minden tudás, pontosabban hangsúlyozva, benne van meg csak igazán mind az az ismeret és érzés, gondolat és ösztönös megérzés, ami az adott kérdés vagy dilemma megoldásához kell. Tehát első állításom és biztatásom, hogy coachként merjük ne tudni. Ezt sok gyakorlással párosítva viszonylag könnyű megtanítani és mondhatni, hogy  talán ezt már tesszük is, hisz bevállalunk olyan iparágakban is coacholást, amikről semmi ismeretünk nincs, pont erre a coach működési elvre alapozva. Tehetjük is, és szuper coach munkát fogunk mellette végezni, ha a coach készségeink a helyükön vannak.

Question_Boards_25902544 Én most itt arról a tudatlanságról szeretnék beszélni, amit nehezen vállalunk be. A coachingok alatt gyakran, sőt legtöbbször nem merjük felvállalni, hogy nem értjük, amiről az ügyfél beszél. Elvesztettük a fonalat, mert talán kihagyott a figyelmünk, vagy mert érthetetlenül fogalmaz az ügyfél vagy akár mert össze-vissza logikai összefüggések nélkül meséli a dilemmáját …..  Rengeteg oka lehet annak, hogy miért nem értjük. És leggyakrabban ezt nem merjük felvállalni, mert félünk, hogy azt hiszi az ügyfél, hogy nem figyelünk vagy akár, mert  buták vagyunk. Pedig ahányszor újra mondatjuk az ügyféllel a történetét, az őt viszi előre, mert annyiszor kénytelen újra fogalmazni, és ezáltal ilyenkor minden egyes alkalommal tisztul benne a kép, beugrik egy új gondolat. Én, amikor coach diákjaimmal beszélgetek minden egyes új gondolatot úgy definiálok, mint a coaching eredménye, amiért megérte fizetni az ügyfélnek a coaching ülésért.

Szóval véletlenül sem szeretjük, ha tudatlannak, butának, értetlenkedőnek hisznek minket – ki szereti? -  és inkább helyeslően bólogatunk, de nem merjük a legegyszerűbb kérdést feltenni hogy: „Miről is van itt szó?”  vagy „Ez nem világos számomra lennél olyan kedves megismételni?” Gyakran az egónk győzedelmeskedik felettünk, hogy hisz mi értjük!, okosak vagyunk. Azt kell mutatnunk, hogy tudjuk, értük, ezt várják tőlünk…. Pedig mindkettőnknek jobb lenne és főleg az ügyfélnek, ha elismételné, hogy mi is az, amit meg akar velünk osztani.

Arra is láttam és hallottam példát a coach vizsgák során, hogy amikor az ügyféltől coachként megkérdezünk valamit, amit lehet, hogy már mondott néhány perccel korábban akkor ő visszaszól, hogy hisz már mondtam. Ilyenkor a fülünket-farkunkat behúzva elnézést kérünk és próbálunk visszaemlékezni…. NEM! Én ilyenkor azt tanítom, hogy kedves mosollyal bátran, de határozottan kérjük meg, hogy ismételje meg, vagy foglalja össze, mert olyan jó lenne, ha tőle hallhatnánk még egyszer.  Azt is bevallhatjuk, ha nem figyeltünk eléggé, mert az őszinteség a bizalmat erősíti köztünk. Ilyenkor az ismétlő újra fogalmazások útján jönnek az új gondolatok és felismerések, hisz mindig más megfogalmazásban hangzanak el a történtek. Ugyanazt pont ugyanúgy sosem kapjuk. Az új szavak mögül új meglátások bújnak elő, amik új eredményhez és megoldásokhoz vezethetnek. Merjük, ne csak ne tudni, hanem ne is érteni. Ez is az ügyfelet szolgálja, nekünk meg így hoz a coaching munkánk eredményt.

http://youtu.be/huImWhPILUA

.Von Bartheldné Ábri Judit ACC  Von Bartheldné Ábri Judit PCC executive coach és kommunikációs tanácsadó CHN Program Igazgató www.coachinghataroknelkul.hu +36 70 772 2419

Coaching Határok nélkül

A Coaching Határok Nélkül (CHN) 2011 szeptembere óta zajló rendezvénysorozat, amelynek célja, Magyarországra hozni a nemzetközi coaching szakma és a vezetőfejlesztés elismert – nemzetközi viszonylatban is a legkimagaslóbb tudású – szakértőit. Rajtuk keresztül megismerjük a változatosságában és mélységében  folyamatosan bővülő és megújuló coaching világ legújabb trendjeit. Havi rendszerességgel egy új téma és  új előadó mutatkozik be.

A workshopok angol nyelven szinkrontolmácsolással folynak.

A programok szervezőjeként és ICF akkreditát coachként fontos számomra a folyamatos tanulás. Nemzetközi tudás hazai terepen megengedhető áron. Erre vállalkoztam. Ez a CHN.

Coaching ügyfeleimnél ezt a tudást alkalmazom, vezetőképzéseimen ezt a tudást adom át.

Címkék:
abrijudit

A Coaching Határok Nélkül (CHN) 2011 óta hoz friss nemzetközi tudást Magyarországra a vezetőfejlesztés és a coaching terén. A CHN Nemzetközi Coach Iskola 2014 óta tart ICF ACSTH szintű 60 órás coach képzést. 2020-ban a 14. évfolyam indul. A CHN képviseli a Motivációs Térképet, az Ifjúsági Motivációs Térképet és a Neuro-Agilitás Térképet.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
CHN (Coaching Határok Nélkül)

A Coaching Határok Nélkül (CHN) 2011 óta hoz friss nemzetközi tudást Magyarországra a vezetőfejlesztés és a coaching terén. A CHN Nemzetközi Coach Iskola 2014 óta tart ICF ACSTH szintű 60 órás coach képzést. A CHN képviseli a Motivációs Térképet, az Ifjúsági Motivációs Térképet és a Neuro-Agilitás Térképet.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás szabadság profitárgyaló tanulás siker tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu