Hogyan változik a coaching szakma, avagy mit oktatnak Amerikában
Több mint 2 éve kezdtem el amerikai webináriumokat hallgatni. Felkerültem az email cím listákra és egyre több meghívót kapok. A megajánlott témákban, és képzésekben és magában, ahogy ezeket kommunikálják tetten érhetők a coachin
Több mint 2 éve kezdtem el amerikai webináriumokat hallgatni. Felkerültem az email cím listákra és egyre több meghívót kapok. A megajánlott témákban, és képzésekben és magában, ahogy ezeket kommunikálják tetten érhetők a coaching szakmában és annak online világában zajló változások.
Látom a trendeket, meghallom az üzeneteket és tudok következtetni, hogy hol tart és merre tart nemcsak a coaching hanem a tanácsadói iparág is. A leggyakrabban felmerülő témák a coach marketing, online marketing, automatizálás, hogyan építs olyan weboldalt, ami vonzó, hogyan legyen email listád és konvertáld át ezeket ügyféllé, hogyan csinálj Te is teleszemináriumot és olyan online terméket, ami akkor is pénzt hoz, amikor te nyaralsz…. Legérdekesebbnek a video üzenetek és az ingyenes tartalmak megjelenését és előre törését tartom. Ma már a webináriumokra is videón jön a rövid, étvágygerjesztő meghívó és nagyon sokan, amit tanítani akarnak azt is már videón küldik ki, azaz a tartalmak videóra kerülnek fel, hogy lásd az arcot, a személyt mögötte. Egyre többen tesznek ingyenesen elérhetővé mindenki számára hasznos tartalmakat, tanulmányokat akár kisebb terjedelmű könyveket is. Ingyenesen letölthető tartalom nélkül úgy tűnik nem lehet már email címeket megkapni, mert persze a név és az email cím megadása nélkül semmi nem elérhető. Míg korábban arra tanítottak, hogyan írj és írj hírlevelet, mert így ismer meg a közönséged, és hogyan mond el gondolataidat, mostanra ez a vonal már teljesen megszűnt hisz senki nem adja az email címét "csak" egy levélért. Tele van a virtuális posta ládánk, nincs időnk, nem nézünk meg semmit, semmilyen marketing fogásnak nem dőlünk be, ha nem kapunk hasznos tartalmat, akár még valamilyen szintű tudást is. És azt mondják ne félj tudást adni, ne hidd, hogy akkor minden puskaporodat ellövöd és akkor nem jönnek a kurzusodra. Pont az ellenkezője, már itt a marketing szakaszban ha tudást adsz elhiszik rólad, hogy van ott még több is. Nincs olyan webinárium, aminek ne lenne utána magnófelvétele, amit szintén kiküldenek. Sokszor többször is más-más marketinges felvezetőkkel. Van, hogy rövid oktató videókból egy egész sorozatot készítenek és hetente adagolják a címlistán szereplőknek. Új dolog, hogy egyre gyakrabban határidőhöz kötik a videók megtekinthetőségét és egy-két nap után leveszik, de persze előtte többször is email "figyelmeztetőt", emlékeztetőt kapsz, hogy most már nem sokáig nézheted meg. Nagyon sok képzés vonatkozik arra, hogyan készíts online terméket, ami akkor is pénzt hoz ha te alszol. A szemtől szembe coaching helyett, ami az idődet viszi és egyre inkább tudjuk, tudatosul bennünk, hogy a nap csak 24 órából áll inkább csinálj egy DVD-t, vagy egy könyvet, amit a honlapodról bárki bármikor megvehet. Íly módon korlátlan lesz az anyagi bevételi lehetőséged is, többet tudsz keresni mintha egyenként adnád el coaching vagy szakértői óráidat. Növekvő számban ajánlanak kurzust könyvírásra. "Elég egy hétvége, hogy megírd a könyved!" "Légy Te is Amazon író!" Ezek a legnépszerűbb hívószavak. Legyen egy könyved, amiben megmutatod, hogy ki vagy, tudásod, szakértelmed, hogy megkülönböztesd magad, hogy elismert szakértő légy, akinek így könnyebb ügyfelet találnia, kurzusai megtelnek és vendégelőadóként is gyakran és szívesen látott. Az idő mint fő hiánycikk terméke az egyre rövidülő, a tudást marketinggel ötvöző webináriumok, amik közül az új kedvencem a "20 perces kávé szünet webinárium".
A trendek a megkülönböztetésről, a kevés-idő-alatt-minél-több-tudást-az-otthonodba anélkül, hogy ki kellene mozdulnod és az ezekből autómatikusan adódó technológia fejlődéséről és fejlesztésekről (értsd: webes megoldások és virtuális tudás megosztás) szólnak.
A trendek (fel)ismerésén túl, ami legjobban tetszik nekem az a szakmai összefogás, amiket megtapasztalok. Szakértők egymást meghívják, behívják és közösen tartanak webináriumot. Csapatok állnak össze, hogy komplex területeket öleljenek fel üzenve: egy SZAKÉRTŐNEK csak egy témája lehet! Amerikában már a szakosodás a divat és ez az egyedül elfogadható és hiteles. A CHN rendezvény sorozat is ezt mutatja be.
Von Bartheldné Ábri Judit PCC executive coach és kommunikációs tanácsadó www.coachinghataroknelkul.hu
+36 30 942 2419 +36 70 772 2419