logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2013.03.14 - 12 éve
abrijudit

Negatív hozzáállás nem kell!

A legtöbb vállalatnál mindig van valami jogos panaszra ok. A probléma azzal szokott lenni, amikor a panaszkodás kiváltó okát és a lehetséges kivezető utat nem konstruktívan fogalmazzák meg és az egész átcsap egy vége láthatatlan pes

A legtöbb vállalatnál mindig van valami jogos panaszra ok. A probléma azzal szokott lenni, amikor a panaszkodás kiváltó okát és a lehetséges kivezető utat nem konstruktívan fogalmazzák meg és az egész átcsap egy vége láthatatlan pesszimista, energiát és jó hangulatot romboló nyavalygásba. Ilyenkor van, hogy a tények és a fikció könnyen összemosódik. Ezen a ponton gyakran előfordul, hogy egy jogos felvetést a negatív stílus és előadás mód miatt nem hall meg az, akinek meg kellene.

A minap egyik ügyfelem témaként pont ezt a negatív gondolkodást hozta be, ami gyakran uralja csapatát. Kigondoltunk néhány lehetséges megoldást, ezt szeretném most megosztani.

  • Csak annyiban figyeljünk oda a negatív dolgokra, amennyiben és amikor pozitívra változtatjuk.
  • A panaszkodást ne szívjuk mellre, ne vegyük személyesre.
  • Legyünk kedvesek és a negatív dolgokra ne hasonló negatív módon reagáljunk. Az csak elmélyítené a negatív hangulatot.
  • Ne felejtsük el, hogy a panaszkodás a kommunikációnak csak egy módja, de megtaníthatjuk a munkatársakat a felhatalmazó kommunikációra, amiben a megoldás felvázolását szorgalmazzuk.
  • Rendszeresen beszélgessünk a panaszkodókkal, vitatkozzunk negatív szemléletükkel, egyenként kezeljük negatív csapattársainkat így eredményesebb.
  • Világosan fogalmazzuk meg, hogy a negatív hozzáállás és gondolatok milyen káros hatással vannak a többiekre és a csapat eredményességére.
  • Segítsünk a panaszkodóknak újra fogalmazni, másként tálalni gondolataikat.
  • Hallgassuk meg, ha tehetjük a panaszokat, segítsünk orvosolni és mutassunk arra rá, hogy hogyan lehetett volna jobban, megoldás orientáltan tálalni a felvetett témákat, érveket.
  • Tegyük világossá az elfogadhatatlan negatív hozzáállás következményét.

És a legfontosabb járjunk pozitív példával elől.

 

Von Bartheldné Ábri Judit ACC executive coach és kommunikációs tanácsadó www.coachinghataroknelkul.hu

+36 30 942 2419 +36 70 772 2419

Coaching Határok nélkül

 

 

Címkék:
abrijudit

A Coaching Határok Nélkül (CHN) 2011 óta hoz friss nemzetközi tudást Magyarországra a vezetőfejlesztés és a coaching terén. A CHN Nemzetközi Coach Iskola 2014 óta tart ICF ACSTH szintű 60 órás coach képzést. 2020-ban a 14. évfolyam indul. A CHN képviseli a Motivációs Térképet, az Ifjúsági Motivációs Térképet és a Neuro-Agilitás Térképet.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
CHN (Coaching Határok Nélkül)

A Coaching Határok Nélkül (CHN) 2011 óta hoz friss nemzetközi tudást Magyarországra a vezetőfejlesztés és a coaching terén. A CHN Nemzetközi Coach Iskola 2014 óta tart ICF ACSTH szintű 60 órás coach képzést. A CHN képviseli a Motivációs Térképet, az Ifjúsági Motivációs Térképet és a Neuro-Agilitás Térképet.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu