logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2016.10.16 - 9 éve
abrijudit

Munkahelyi Coaching Kultúra kialakítása

Manapság sok szervezet szeretne „coaching kultúrát” kialakítani, azért hogy megtartsa és megerősítse dolgozóit, fejlessze a tehetségeket és ily módon jobb eredményeket kapjon egyéni, csapat és vállalati szinten. Ezt általában a

Manapság sok szervezet szeretne „coaching kultúrát” kialakítani, azért hogy megtartsa és megerősítse dolgozóit, fejlessze a tehetségeket és ily módon jobb eredményeket kapjon egyéni, csapat és vállalati szinten. Ezt általában a HR vagy a szervezeti fejlesztési osztály kezdeményezi, azonban sok jól indult fejlesztési program megfeneklett a következő három terület hiánya miatt:

1. Egyértelmű cél (miért)

Létfontosságú egy szervezet számára, hogy világos legyen, mit szeretne elérni bármilyen coaching kezdeményezéssel. Ez azt jelenti, hogy meg kell határozni a kritikus siker tényezőket, egy korlátozott számú (mondjuk 5 vagy esetleg maximum 6) tevékenységi területet a szervezeten belül, ahol a siker jelentős teljesítmény javulást és eredményt jelentene. Ezek olyan üzleti célok, mint konkrét teljesítménynövelés bizonyos KPI-ok elérése és akár túlszárnyalása formájában. Legtöbbször ezek humán célokkal párosítva kerülnek meghatározásra, mint elköteleződés növelés, munkaerő megtartás, munkahelyi elégedettség növelés, tehetségfejlesztés, Y generációs karrier utak….. Ezeknek a területeknek kell a szervezeti figyelem és befektetés középpontjában lenni. A Coaching Kultúra ezeknek az eléréséhez ad szervezeti hátteret.

Kérdések, amikre pontos választ kell adnunk az induláskor:

  • mit akarunk igazából elérni a coaching kezdeményezéssel?
  • mik a kritikus sikertényezők?
  • hogyan/mibe kellene befektetnünk a coaching alkalmazása során ahhoz, hogy az általunk  kívánt eredményeket kapjuk?

2. Félreértés azzal kapcsolatban, hogy mi a coaching kultúra, illetve mi nem az

A coaching egy eszköz a megoldásra. Egy coaching beszélgetés célja az, hogy konkrétan  jobb eredményt kapjunk legyen  az egy projekt vagy egy munkavállaló fejlesztése során előállt jobb teljesítmény, megváltozott viselkedés. A coaching kultúra azt a rendszer szemléletű háttért szándékozik létrehozni, azt a vezetői és szervezeti stílust meghatározni, ami lehetővé teszi a többszörös, sorozatos és célzatos beszélgetéseket, melyeknek összessége sokkal messzebb visz, üzleti eredményben mérhetően többet hoz, mint maguk az egyedi coaching beszélgetések.

  • a coaching nem csodaszer, a menedzsereknek továbbra is menedzselni, a vezetőknek továbbra is vezetniük kell – nem minden helyzetben a coaching stílust kell használni
  • a coaching mindenekfölött a teljesítményről szól, azt integrálni kell a napi munkahelyi beszélgetésekbe minden szinten
  • a coachingnak összpontosítani kell arra is, hogy kit coacholnak, ki az a személy, aki fejleszteni lehet és kell is, és arra is összpontosítania kell, hogy mi a coaching tartalma azért, hogy maximalizáljuk a teljesítményt 
  • a coaching figyel az emberre, fejleszti a munkatársakat, és ezáltal növeli az elköteleződést
  • a coaching nem egy helyreállító beavatkozás, nem a nem megfelelőt javítgatjuk, hanem egy teljesítmény motiváló beavatkozás (coaching beszélgetés), a jóból hozunk ki még jobbat és ez egy lényeges különbség – az egyén gondolkodását támogatjuk, hogy felelősen a saját szakterületén álljon elő önálló megoldásokkal
  • a coaching nem hierarchikus, hanem együttműködő, partneri természetű interakció és ezáltal megváltoztatja az emberi kapcsolatokat, javítja a munkavégzés hangulatát (employee wellbeing) és így hozzájárul a munkaerő megtartáshoz
  • a coaching nem csupán a másokkal való közös munka másfajta módját nyújtja, hanem a többi emberhez való másféle viszonyulást és ez jelentős, gyakran nehéz viselkedésbeli váltás néhány vezető számára, amikor partnerként kell elfogadnia a másik embert
  • a coachingnak érzékelhetően pozitív kihatással kell lennie a hozzáállásra, viselkedésre, a kreativitásra, innovációra, a munkavégzés hangulatára és ezáltal az eredményekre is
  • eltart egy ideig, míg beágyazódik a coaching kultúra, gondolkodjunk inkább években mintsem hónapokban – kitartó magatartásváltozást igényel, ami tudjuk időbe telik

3.  Stratégiai gondolkodás a hatékonyan megvalósított, integrált coaching folyamatról, mint kultúraváltásról (hogyan)

Sok coaching kezdeményezés kisiklott a rosszul végiggondolt stratégia miatt és a nem következetes, kitartó végrehajtás eredményeként.  A fenti kérdésekkel foglalkozni kell, csak úgy, mint ezekkel a felvetésekkel. milyen mélyre kell mennie a változási folyamatnak a coaching kultúra irányába, mielőtt oda jutunk, ahová szeretnénk, és honnan tudjuk, hogy odaértünk?

  • mi az egyes mérföldkövek időkerete a cél eléréséig?
  • hogyan mutassuk be, majd fogadtassuk el ezt az összes munkavállalóval ezt a kultúraváltást?
  • milyen akadályai lehetnek a sikeres megvalósításnak, hogyan és mely ponton jelenhetnek meg ezek és mit lehet tenni annak érdekében, hogy minimalizáljuk őket?
  • hogyan ösztönözzük és kezeljük hatékonyan a többszörös egyidejű coaching kezdeményezéseket?
  • hogyan biztosítsuk a coaching integrációját más kezdeményezésekhez, mint például a vezetőfejlesztési program, csapatfejlesztés és a szélesebb körű kultúraváltási kezdeményezések?
  • milyen támogatásra és támogatókra, képzésre és erőforrásokra lesz szükség a képzési és fejlesztési folyamat lefolytatása, értékelése és folyamatos monitoringja során ahhoz, hogy a kezdeményezés permanensen beágyazódjon?
  • hogyan mérjük a befektetésünk megtérülését és az elvárások teljesülését?

A fentiekkel kapcsolatos fókuszált gondolkodás és konzultáció lehetővé teszi a szervezet számára, hogy létrehozzon egy testre szabott stratégiai coaching megközelítést. Ennek az adott szervezet céljait kell szolgálnia és megfelelő coaching kapacitást kell teremtenie optimális szinten azért, hogy növekedjen a teljesítmény és a befektetés megtérüljön, valamint hogy a programmal kapcsolatos további elvárások teljesüljenek.

Von Bartheldné Ábri Judit PCCVon Bartheldné Ábri Judit ACC executive coach és kommunikációs tanácsadó CHN Program Igazgató www.coachinghataroknelkul.hu +36 70 772 2419

 

 

 

Címkék:
abrijudit

A Coaching Határok Nélkül (CHN) 2011 óta hoz friss nemzetközi tudást Magyarországra a vezetőfejlesztés és a coaching terén. A CHN Nemzetközi Coach Iskola 2014 óta tart ICF ACSTH szintű 60 órás coach képzést. 2020-ban a 14. évfolyam indul. A CHN képviseli a Motivációs Térképet, az Ifjúsági Motivációs Térképet és a Neuro-Agilitás Térképet.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
CHN (Coaching Határok Nélkül)

A Coaching Határok Nélkül (CHN) 2011 óta hoz friss nemzetközi tudást Magyarországra a vezetőfejlesztés és a coaching terén. A CHN Nemzetközi Coach Iskola 2014 óta tart ICF ACSTH szintű 60 órás coach képzést. A CHN képviseli a Motivációs Térképet, az Ifjúsági Motivációs Térképet és a Neuro-Agilitás Térképet.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás szabadság tanulás profitárgyaló siker tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu