Pénzért veszekszem emberekkel
A fenti mondat gyakorolta rám a legnagyobb hatást a legutóbbi képzési napon. Megtanultunk ugyanis bemutatkozni. Olyan gyorsan és tömören, hogy biztos emlékezzenek ránk. Olyan gyorsan, amennyi idő alatt a lift felér a másodikra. Igen, err
A fenti mondat gyakorolta rám a legnagyobb hatást a legutóbbi képzési napon. Megtanultunk ugyanis bemutatkozni. Olyan gyorsan és tömören, hogy biztos emlékezzenek ránk. Olyan gyorsan, amennyi idő alatt a lift felér a másodikra. Igen, erre biztos emlékezne, akinek elmondanám. Rejtve maradna a nyelvtudásom, a diplomáim, a tapasztalatom, de felhívom magamra a figyelmet. Tényleg ez a jövő? Valószínűleg. Hiszen a HR Portalnál is mindent visz a cím. Lehet az a cikk bármilyen szakmai és tökéletes, egy unalmas, közhelyes címmel a senkinek íródott. Így aztán menni kell a provokáció, a kapcsolódási pontok megtalálása felé. Nekem ez a bemutatkozás (pitchelés) olyan, mintha címet adnék magamnak.
Seres Niki és Balla Zsolt voltak a kísérőink ezen a napon és rögtön kiderült, hogy az elmúlt alkalmak csak bemelegítésként szolgáltak, nehogy megijedjünk: itt most keményen ki lett mindenki cibálva a komfortzónájából. Nekem már ez a mondat kívül esett rajta, így ha rajtam múlik, menekültem volna. A nem szokványos bemutatkozás után (vegyél ki három rád jellemző dolgot a táskádból - ó, de örültem, hogy biciklivel érkeztem és ott volt a bukósisakom és az elmaradhatatlan e-bookom) a nap tematikáját ismertették: önmarketing, personal branding, hogyan értékesítjük önmagunkat coachként (és persze vezetőként/kollégaként/anyaként - szerintem ez mind összefügg az alap kiállásunkkal). Úgy gondolom, ez az ami igazán kell nekem. Jöhet egy kis selfcoaching: tudatosítom magamban, hogy nekem ez nehézség és máris jön a változás. Ugye?
Hiszen nem szabad összetörni bizonyos, a coachnak rendszeresen feltett szkeptikus, a coachingfolyamatot megelőző kérdések és állítások súlya alatt. Vissza kell tudni kérdezni, válaszolni kell tudni ezekre, a tenyér izzadhat közben, belül lehet remegni, de a testtartás, a hang, egész lényünk magabiztosságról kell árulkodjon (ilyen a miért ilyen drága, a nem mérhető és a nem hiszek benne kérdések, kijelentések). És meg kell teremteni a kémiát az ügyfél és magunk között. Kapcsolódni, kapcsolódni, kapcsolódni - ez a kulcs. Nagyon találó a nulladik találkozás angol neve: ott ez a chemistry meeting. Hiszen itt dől el minden. Ezeket a nulladik találkozásokat éles helyzetben, coacheevá és coachcsá változva rettenetes izgulások között gyakoroltuk. Még nem voltunk igazán profik...