Ügyvezető diagnosztikai eszköze a cége állapotáról. - Valójában tisztán látják a vezetők a cégük helyzetét?
Egy ügyvezető élete több szempontból is nehéz! Nem elég, hogy Ő már senkihez nem fordulhat tanácsért, segítségért csak legfeljebb a falhoz. Ráadásul úgy kell meghozni döntéseit, hogy ő maga is nyakig benne van az operatív munkáb
Egy ügyvezető élete több szempontból is nehéz! Nem elég, hogy Ő már senkihez nem fordulhat tanácsért, segítségért csak legfeljebb a falhoz. Ráadásul úgy kell meghozni döntéseit, hogy ő maga is nyakig benne van az operatív munkában, s saját maga tevékenységéről is objektíven kell véleményt mondania. Kettős játszma! Azonban van egy roppant egyszerű módszer arra, hogy a vezető tükröt tartson maga elé a cég teljesítményével kapcsolatban. Egy egyszerű és mégis konfrontáló diagnosztikai eszköz, a cég analízis teszt.
Valójában egy 100 kérdésből álló kérdéssor, amely a cég minden területét célba veszi. A kérdések egyszerűek, de mégis lényegre törőek, sok esetben egy-egy területet több kérdés kereszttűzében is megcéloz. A teszt eredményeképpen egy grafikon rajzolódik fel, amely a céges funkciók mentén sorra megmutatja százalékos értékre átszámolva az adott terület működésének teljesítményét. Hogy mely területeket vizsgál? Vegyük sorra: Vezetési hatékonyság, szervezeti rendszerezettség, majd következnek az értékesítés területei, először a rendszeresen visszatérő vevők felé történő értékesítés, majd az új eladások területe. Ezt követi a pénzügyek, a termelés a szolgáltatás hatékonysága, majd a minőségbiztosítás. Az utolsó három érték az mutatja meg, hogy mi a helyzet magával a cégvezetővel; stresszeli-e, és milyen mértékben cége állapota, vannak-e stabil alapelvei, adatai a megoldásokra, s ha ezt nem tartja elegendőnek hajlandó-e külső nézőpontot figyelembe venni a helyzet megváltoztatására. Mindezek az értékek meghúzzák a cég működési állapotának lázgörbéjét. A százalékok sávosan megadják, azt, hogy az adott terület milyen állapotban van. Olyan súlyos állapotban van, hogy szinte nem is létezik, vagy annyira nagy a veszély, ha azonnal nem avatkozunk bele, akkor magával ránthatja a céget. Kimutatja a válságos állapotot is, amikor akár jobbra, de akár rosszabbra is fordulhat a dolog, de kimutatja természetesen a jó állapotot is, amikor normál működés van, vagy éppen fellendülés az adott területen, és a cég tartalékai itt születnek meg. Valósággal tükröt tart a vezető elé, azzal, hogy statisztikai számokkal megjeleníti a cég gyenge és erős pontjait. Azokat, ahol azonnali beavatkozás szükséges, vagy ahol jól mennek a dolgok. S az benne a legerőteljesebb, hogy ezt nem egy külső ítélkező mondja ki, hanem SAJÁT MAGA a vezető, hiszen a kérdésekre Ő adta meg a választ.
Még tovább finomíthatjuk a cég analitikus képét azzal, hogy több vezető beosztású munkatárssal töltetjük ki a tesztet. Ekkor több szem többet lát alapon a cég teljes vezetői vertikuma állítja össze a cég látleletét. Néha megdöbbentő különbözőséget találunk! Ugyanazt a területet teljesen másként látnak ugyanannak a cégnek a saját vezetői. Érdekes az egyes grafikonokat összetenni és így megnézni! Vannak-e hasonlóképpen értékelt területek, vagy egyáltalán nincsenek? Hmm. Miért is?
Hát most következhetnek a területek és az egyes vezetői nézőpontok kivizsgálásai, elemzésük, majd a közös stratégia kidolgozása és megvalósítása.
Ezt a folyamatot alapozza meg és indítja el ez az egyszerű és gyors eszköz. Csak ki kell tölteni. 20 perc! ÉRDEMES!
Pénzes Zsuzsa
Comline Budapest Kft.