DIGITÁLIS HR TRENDEK Szakmai nap
A múlt heti szakmai nap célja az volt, hogy olyan online trendeket, technológiákat mutassunk be a HR szakmának és az érdeklődőknek, amelyek újdonságként jelentek meg a munkaerőpiacon, amelyeket a vállalati és szolgáltató szféra i
A múlt heti szakmai nap célja az volt, hogy olyan online trendeket, technológiákat mutassunk be a HR szakmának és az érdeklődőknek, amelyek újdonságként jelentek meg a munkaerőpiacon, amelyeket a vállalati és szolgáltató szféra is jól alkalmazhat a gyakorlatban.
A telt házas rendezvény (120 fő) is jól mutatta, hogy sok szakember keresi azokat a megoldásokat, amelyeket jól használhat a mindennapok kihívásainak menedzselésére.
Bevezetőjében Markovics András a HR Portál képviseletében felvillantott olyan kutatásokat, amelyek jól mutatták az online technológiák előretörését és az online eszközök használatának átalakulását. Ezekből kiderült, hogy a közösségi portálok, az Applicant Tracking rendszerek főleg a fejlettebb munkaerőpiacokon kezdik átvenni a vezető szerepet a technológiai megoldások között.
Ficza János, a Workania állásportál képviseletében is pont ezt a témát boncolgatta és megpróbált válaszokat keresni arra, hogy milyen jövő vár az állásportálokra, amennyiben a display hirdetések elvesztik értéküket, illetve az ingyenes állásportálok mennyire szorongatják meg a jelenlegi piaci szereplőket.
Az egyik, általuk is bevezetett megoldás az a hozzáadott extra szolgáltatás, az online Applicant Tracking rendszer, amellyel magas minőségű szolgáltatást tudnak nyújtani ügyfeleiknek.
Fülöp Zsuzsanna, Manpower Group Professional team Leader-e azokról az etikai és hitelességi kockázatokról beszélt, amelyeket a közösségi portálok megnövekedett mennyiségű információinak kezelése vet fel. Munkaerőközvetítői gyakorlatukban egyre nagyobb szerepe van az ilyen jellegű információk szűrésének, ellenőrzésének és válogatásának. Felhívta azonban az egyének figyelmét is arra, hogy a magunkról kialakult képért mi magunk vagyunk a felelősek!
Kovács Péter, a Prezi “belsős fejvadásza” bemutatta azt a módszert, amellyel a sikeres, dinamikusan fejlődő vállalat keres szervezetébe új szakembereket. Nehezíti a feladatot, hogy informatikai hiányszakmáról van szó, ugyanakkor tágítja a konkrét és virtuális határokat, hogy globális megoldást kerestek, azaz az egész világon toboroznak. Számukra a legjobban bevált módszer a személyes ajánláson túl a nemzetközi kapcsolat – és hálózatépítés, szakmai rendezvényekkel megtámogatva.
Marton Krisztina egy olyan online kiválasztási modult mutatott be, amely markánsan innovatív megoldása a toborzási folyamat menedzselésének.
A TalentScreener olyan web alapú kiválasztás-menedzser, amely előre beállított kiválasztási elemeivel, automata kommunikációjával, ügyféljelentéseivel kis szakmai erőforrással bírál el akár nagy létszámú pályázatokat is, az ügyfél igényeinek megfelelően, a rendszerbe épített kérdésekkel, tesztekkel, nyelvi és dokumentum-ellenőrzésekkel, videóinterjúkkal.
A szünet után Dunder Krisztián online stratégiai tanácsadó mutatta be a videó önéletrajzok világát. Prezentációjában elemezte az első fecskéket, a magyar jelenségeket és a kirívó példákat is. Bemutatta a CV&More karrierportált, amely Magyarországon először kínál videó bemutatkozással kiegészített szakmai profilok építésére kialakított webes platformot.
A videós szakmai profil elkészítéséről pedig egy érintett, pályakezdő fiatal mondta el személyes tapasztalatait.
Dara Péter záró előadásában a personal brandig, a személyes márka alapjairól beszélt. Hatásos és interaktív előadásában feltette azokat a fontos kérdéseket, amelyek mindannyiunk számára kikerülhetetlenek a tudatos karrierépítés folyamán. Mindenki megkapta a házi feladatát az előadótól: kérdéseire a választ bizony mindenkinek magának kell megkeresnie!
Nagyon köszönjük mindenkinek a részvételt, a rengeteg kérdést, az aktív részvételt!
Az előadások anyaga videón is elérhető lesz, a folytatáson pedig gondolkozunk…!