Árazástechnika
Rengeteg árazási technika létezik, de csak az működik igazán, amivel ténylegesen profitot lehet növelni anélkül, hogy: drasztikusan árat növelnénk, beszállítókat húznánk le és hogy bevételt növelnénk.
Egy ilyen technikát hoztunk Neked ma, ami elsőre hihetetlennek tűnhet.
Mikor CégTeszt-et készítünk vállalkozókkal, akkor mindig ez a pont az, mikor meg kér minket a vezető, hogy tartsunk pár perc szünetet, mert ideges. Nem hiszi el, hogy 30 éve vállalkozik, de eddig teljesen máshogy csinálta. Annyira egyszerű, hogy már bonyolult és annyira vicces, hogy már szomorú ez a technológia.
Kezdjünk is bele:
ELSŐ és talán legfontosabb lépés:
- Nézd meg, hogy pontosan mi az a szolgáltatás/termék, amin a legtöbb profitod van.
- Aztán nézd meg, hogy melyik az a szolgáltatás/termék, amit keresnek a vevők.
- Majd nézd meg, hogy melyek azok a szolgáltatások/termékek, amiken nincsen haszon, vagy csak kevés van, de hatalmas figyelem van rá téve, sokat kell vele foglalkozni.
Írd le ezeket a válaszokat egy papírra és teljesen tiszta lesz a kép.
MÁSODIK lépés, ami azért fontos, hogy a harmadikat meg tudjuk lépni:
Nézzünk rá erre az egészre, ami eddig történt. Azt fogjuk látni, hogy van olyan szolgáltatás/termék, amin nem is keresünk, de annyit foglalkozunk vele, hogy az már vicc.
A második dolog, amit biztosan fogunk látni, hogy van olyan szolgáltatás/termék (mert van olyan szolgáltatás/termék), amit nagyon keresnek a vevők és egyben rengeteget keresünk rajta. Ha ebben a másodpercben nincsen ilyen szolgáltatás/termék, akkor majd lesz, csak meg kell találni.
Rövid sztori:
Piros Attila a RIGIPS Kft. ügyvezetője Magyarországon.
A cégben elkezdte ezt alkalmazni és 12 milliárd árbevétele volt a cégnek, amin 1.3 milliárd profitot csinált. Valljuk be, nem semmi eredmény, pedig csak ezt alkalmazta.
HARMADIK LÉPÉS a legfájdalmasabb:
Most végezzük el az összes dolgot, amivel ténylegesen meg tudjuk növelni a profitot.
1: „Dobjuk ki” az összes olyan dolgot a szolgáltatások/termékek közül, amiken nem keresünk.
Ez általában nagyon nehéz szokott lenni, hiszen ezek tűnnek olyan termékeknek/szolgáltatásoknak, amik mintha nagyon kellenének, pedig valójában nincs is rá szükség.
2: Egyszerűen helyezzük előre, hirdessük, tegyük ismertté azokat a szolgáltatásokat/termékeket, amiken van a profit.
Egy idő után ezek kezdenek a legjobban fogyni, aminek mi pedig örülünk, mert hát ezen keresünk a legtöbbet.
Ha ezt ténylegesen bevezeted a cégedbe, akkor le a kalappal! Az van, hogy ez egy nagyon kemény dió, de lehetséges megcsinálni.
Ahogy látod, nem növeltél árat, nem húztál le embereket, hogy adjanak olcsóbban dolgokat, és még a bevételednek sem kell, hogy növekedjen (de az nyilván növekedhet) és így is lehetséges, hogy óriási százalékú profitot növeljünk.
Köszönöm, hogy elolvastad ezt a cikket!
Amennyiben szeretnél lépést tenni egy stabilabb cég felé, akkor igényeld a Vállalati Térképünket! https://www.dma.hu/vallalati-terkep