logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2012.06.11 - 13 éve
ARTudásmenedzsment

Interakciók céltudatos használata

Egy korábbi cikkünkben már foglalkoztunk a képek és egyéb izgalmas kiegészítők fontosságával. Bemutattuk, hogyan érdemes használnunk ezeket annak érdekében, hogy az átadandó tudás megértetését szolgálják. Most az interaktív el

Egy korábbi cikkünkben már foglalkoztunk a képek és egyéb izgalmas kiegészítők fontosságával. Bemutattuk, hogyan érdemes használnunk ezeket annak érdekében, hogy az átadandó tudás megértetését szolgálják. Most az interaktív elemekkel foglalkozunk egy kicsit bővebben. Mi is az interakció? Az e-learning kapcsán interakciónak nevezzük a tananyag azon részeit, amelyek a tanuló aktív közreműködését igénylik a továbbhaladáshoz (kivéve a „tovább” és „vissza” gombokat, valamint a PowerPointból ismert kattintásonként megjelenő sorokat). Az interakciók során a tanulónak gondolkoznia és/vagy cselekednie kell.

Legyünk célratörők! Mielőtt belekezdenénk az interaktív elemek beillesztésébe, érdemes átnéznünk és újra átgondolnunk tananyagunkat, hogy tanulóink számára valóban hasznos információkat tartalmaz-e. Egészen pontosan arra gondolunk, hogy más módon kell megfogalmaznunk egy pénzmosás elleni e-learning anyagot a központban dolgozó vezetői asszisztens és a bankfiókban ülő ügyfél kapcsolattartó számára. Fontos, hogy az anyagban a számunkra fontos információk legyenek benne érthető és élvezhető módon. A tananyag témája nem befolyásolja az interakciók létrehozását, hiszen bármilyen tananyagba lehet interakciókat „csempészni”, mégis mindenkinek azt javasoljuk, hogy mielőtt tananyagát feltölti jobbnál jobb interakciókkal, győződjön meg arról, hogy a tanulók értékelni fogják-e az interaktív elemekkel tűzdelt tananyagot. Itt is érvényes a szabály, miszerint ne azért építsünk be valamit a tananyagba, mert lehetőségünk van rá, hanem azért, hogy az támogassa a megértést és a tudás elsajátítását.

Tipp: • Érdemes a tanulókkal előbb egyeztetni, meghallgatni véleményeiket, javaslataikat, hogy miként építenék fel saját tananyagukat. Hagyjuk a tanulót kibontakozni Bár sok esetben tökéletesen megfelel a célnak egy lineáris tananyag, melyben a tanuló a tovább gombra kattintva folyamatosan a következő oldalakat vagy fejezeteket érheti el, mégis sok esetben a tanuló könnyebben tudja elsajátítani az anyagot, ha maga választhatja meg, hogy milyen sorrendben halad végig az anyagon. Amennyiben hagyunk tanulóinknak némi szabadságot a tanulási sorrendben (az egyes modulok sorrendjének megválasztásában, kiegészítő információk beépítése), jobb eredményeket kaphatunk a záró teszt során. Tippek: • Lineáris információ elérés helyett próbáljunk meg olyan tananyagokat készíteni, ahol a tanuló egy adott információt több úton, módon is elérhet. • Adjunk lehetőséget a tanulóknak, hogy „megérintsék” a tananyagot.

Egy példán keresztül szeretnénk bemutatni az előzőekben leírtakat. Ebben az első példában bemutatjuk, a választás előnyeit. Ezzel biztosítjuk, hogy a tanuló szabadon választhasson az információk között. Ennek két előnye is van: a tananyag „érinthetővé” válik, illetve a tanuló célorientáltan választhatja ki a számára szükséges leckét, elhagyva az olykor unalmas tovább gombra kattintgatást.

A bemutatót ide kattintva nézheted meg.

Miért jó ez? Az előző példában is láthattuk, hogy a struktúrát milyen könnyen lehet ötvözni az interakcióval. Nem feltétlenül szükséges a tanulókat villogó, mászkálós interakciókkal elkápráztatni. Legtöbbször a legegyszerűbb és érthetőbb interakciókkal tudunk a legtöbbet segíteni diákjainknak. Az interakciókkal kapcsolatos véleményeiteket hozzászólásokban várjuk!

Címkék:
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-11-21 06:09:45
4DO Gyakorlat - Mentális Jól-lét A Gyakorlatban [ ► Videó ]
2025-11-20 22:06:37
Képalkotó diagnosztikai vizsgálat 8 hónap helyett 5 napon belül – és Te adhatod a munkavállalóid kezébe ezt a lehetőséget
2025-11-20 22:04:17
Mikor tagadható meg a munkáltatói utasítás végrehajtása?
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda elearning Munka Törvénykönyve önéletrajz Scotwork tárgyalás tárgyalástechnika stressz képzés munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás vezetőfejlesztés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés tippek változás érthető jog tanulás önismeret szabadság online tanulás profitárgyaló siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu