Blogger bejelentkezés
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2015.04.27 - 5 éve
ARTudásmenedzsment

Játszunk vagy nem?

  Korábbi cikkeinkben már többször foglalkoztunk a gamification témakörével, bővebben ITT és ITT olvashatsz róla. Ezúttal a gamification és a játék alapú e-learning közötti különbségeket szeretnénk bemutatni. Gyakran felv

 

Games.snagKorábbi cikkeinkben már többször foglalkoztunk a gamification témakörével, bővebben ITT és ITT olvashatsz róla. Ezúttal a gamification és a játék alapú e-learning közötti különbségeket szeretnénk bemutatni. Gyakran felváltva használják a két fogalmat, ám ha jobban megvizsgáljuk e fogalmakat, sarkalatos különbségeket fedezhetünk fel.Természetesen mind a játék alapú e-learning, mind a gamification számos előnnyel jár, ugyanakkor fontos különbséget tenni, annak érdekében, hogy hatékonyabbá tegyük az e-learninggel kapcsolatos célkitűzéseinket.

A játék alapú e-learning tananyag és a gamifikált tananyag között módszertani differencia is van, melyet figyelembe véve jobbá tehetjük e-learning kurzusainkat. A gamification, a definíció szerint („A játékmechanizmusok és játékélmény tervezési technikák használata abból a célból, hogy a felhasználókból digitális elköteleződést és motivációt váltsunk ki.”) a játékos dizájn elemeket, mechanikus cselekvéseket használ, ám ezek természetüknél fogva még nem jelentenek játék alapúságot. A folyamat lényege hogy a tanulókat motiválja ez a fajta módszer arra, hogy aktív résztvevői legyenek a tanulási folyamatnak. Lényegében az e-learningel kapcsolatos tanulói tapasztalat is átalakul, egy oktatás alapú játék segítségével. Egy komoly pontrendszer, a különféle ranglisták, a megszerezhető jelvények és küldetések mind olyan elemei a gamification-nek, ami segíti abban a tanulót, hogy elérje a tanulási célját.

Másrészt, míg a gamification, az e-learning élmény átalakítására, a játék mechanizmusait használja fel, a játék alapú e-learning integrálja az online játékokat a tanulási folyamatba. Ennek célja lehet például egy bizonyos készség elsajátításának támogatása. A játékok segítségével az unalom és a kényszer érzését felváltja az izgalom, kaland. A tanulókat motiválja a másokkal való versengés lehetősége, illetve az, ha gyűjthet valamit, így a tudása csak halmozódik. A következő cikkünkben bemutatunk pár hasznos tanácsot a játék alapú e-learning és a gamification stratégia kialakítására.

Ti mit gondoltok? Kommentben várjuk véleményeiteket!

Megosztás


Tweet
Címkék:
e-learning gamification különbségek
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2019-12-06 08:30:22
A bizalom az alapja a közös munkának
2019-12-05 15:00:15
1. Lépés: Felhatalmazás – 7 lépés avagy hogyan erősítheted munkavállalóid elkötelezettségét a bizalomépítésen keresztül
2019-12-05 10:53:40
India helyett Amerika
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2019-10-23 11:37:12 | Jövőt Építők Generációja

    Hogyan kezeld megfelelően a digitális világot

Cimkefelhő
álláskeresés coaching e-learning hr karrier motiváció állásinterjú vezetés munkavállaló önéletrajz állás toborzas Linkedin vezető munkáltató tippek tipp munka kiválasztás coach önismeret siker Y generáció online tanulás stressz tananyagszerkesztés tanulás Munka Törvénykönyve ARS ENERGICA változás felmondás képzés kommunikáció Scotwork tárgyalás munkajog tudatosság visszajelzés kutatás önfejlesztés Dr. Kocsis Ildikó
Facebook
HR Portal
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : hrblog kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu