logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2015.04.27 - 7 éve
ARTudásmenedzsment

Játszunk vagy nem?

  Korábbi cikkeinkben már többször foglalkoztunk a gamification témakörével, bővebben ITT és ITT olvashatsz róla. Ezúttal a gamification és a játék alapú e-learning közötti különbségeket szeretnénk bemutatni. Gyakran felv

 

Games.snagKorábbi cikkeinkben már többször foglalkoztunk a gamification témakörével, bővebben ITT és ITT olvashatsz róla. Ezúttal a gamification és a játék alapú e-learning közötti különbségeket szeretnénk bemutatni. Gyakran felváltva használják a két fogalmat, ám ha jobban megvizsgáljuk e fogalmakat, sarkalatos különbségeket fedezhetünk fel.Természetesen mind a játék alapú e-learning, mind a gamification számos előnnyel jár, ugyanakkor fontos különbséget tenni, annak érdekében, hogy hatékonyabbá tegyük az e-learninggel kapcsolatos célkitűzéseinket.

A játék alapú e-learning tananyag és a gamifikált tananyag között módszertani differencia is van, melyet figyelembe véve jobbá tehetjük e-learning kurzusainkat. A gamification, a definíció szerint („A játékmechanizmusok és játékélmény tervezési technikák használata abból a célból, hogy a felhasználókból digitális elköteleződést és motivációt váltsunk ki.”) a játékos dizájn elemeket, mechanikus cselekvéseket használ, ám ezek természetüknél fogva még nem jelentenek játék alapúságot. A folyamat lényege hogy a tanulókat motiválja ez a fajta módszer arra, hogy aktív résztvevői legyenek a tanulási folyamatnak. Lényegében az e-learningel kapcsolatos tanulói tapasztalat is átalakul, egy oktatás alapú játék segítségével. Egy komoly pontrendszer, a különféle ranglisták, a megszerezhető jelvények és küldetések mind olyan elemei a gamification-nek, ami segíti abban a tanulót, hogy elérje a tanulási célját.

Másrészt, míg a gamification, az e-learning élmény átalakítására, a játék mechanizmusait használja fel, a játék alapú e-learning integrálja az online játékokat a tanulási folyamatba. Ennek célja lehet például egy bizonyos készség elsajátításának támogatása. A játékok segítségével az unalom és a kényszer érzését felváltja az izgalom, kaland. A tanulókat motiválja a másokkal való versengés lehetősége, illetve az, ha gyűjthet valamit, így a tudása csak halmozódik. A következő cikkünkben bemutatunk pár hasznos tanácsot a játék alapú e-learning és a gamification stratégia kialakítására.

Ti mit gondoltok? Kommentben várjuk véleményeiteket!

Címkék:
e-learning gamification különbségek
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2022-05-26 20:32:21
Hogyan válassz SEO szakembert HR-esként?
2022-05-26 08:54:04
Nem könnyű az álláskeresők dolga
2022-05-25 14:51:16
Taníts inkább, delegálás helyett! Megmondjuk, miért!
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2022-05-19 10:39:48 | E-learning

    Gamifikáció előnyök és hátrányok

Cimkefelhő
hr álláskeresés coaching karrier e-learning motiváció vezetés állásinterjú munkavállaló vezető toborzas önéletrajz állás munkáltató elearning Linkedin Dr. Kocsis Ildikó stressz képzés munka kiválasztás tippek online tanulás változás szervezetfejlesztés coach önismeret Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda felmondás tanulás tipp siker Y generáció tárgyalástechnika érthető jog szabadság kommunikáció tananyagszerkesztés
Facebook
HR Portal
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu