Milyen hosszú egy ideális kurzus?
Hasznos kis cikkre bukkantunk a Rapid e-learning Blog oldalán, melynek segítségével megpróbálunk választ adni arra a gyakran elhangzó kérdésre, hogy milyen hosszú egy ideális e-learning kurzus. Ha gyors választ kéne adnunk erre a kér
Hasznos kis cikkre bukkantunk a Rapid e-learning Blog oldalán, melynek segítségével megpróbálunk választ adni arra a gyakran elhangzó kérdésre, hogy milyen hosszú egy ideális e-learning kurzus. Ha gyors választ kéne adnunk erre a kérdésre, mondhatnánk azt, hogy az ideális kurzus annyi ideig tart amennyi időt igényelnek a tanulók ahhoz, hogy elérjék tanulási céljaikat.
Korábbi cikkeinkben már írtunk arról mivel dobhatjuk fel tananyagainkat, hogyan színesíthetjük a designt és hogyan tudunk időt megtakarítani a szerkesztőeszközök használatával. Bővebben összefoglalva ITT és ITT olvashatsz a tananyagszerkesztés rejtelmeiről. Kicsit frappánsabb megoldásként, bemutatunk néhány tippet, ami segít válasz adni arra a kérdésre, hogy milyen hosszú egy ideális tananyag.
- Osszuk fel kisebb részekre a tananyagot
A 2015-ös e-learning trendek között szerepel a Mobile Learning, ami annak köszönheti népszerűségét, hogy az okos telefonokon elérhető tananyagok több kisebb egységre vannak bontva, így támogatva a tanulót az anyagrészek gyors és egyszerű elsajátításában.
- Állítsuk a tanulót a középpontba
Az e-learning egyik gyakran hangsúlyozott előnye hogy aszinkron kommunikáció jellemzi. Ez azt jelenti, hogy térben és időben nincs együtt mindenki jelen. Ennek köszönhetően a tanulók rugalmasan férhetnek hozzá a tananyaghoz, így egy kényelmes módját élvezve a tanulásnak. További előny, amiért szeretjük az e-learninget, hogy a tanulás önálló tempójú. Egyesek gyorsabban sajátítanak el egy tananyagot, míg mások lassabb tempóban szeretnek haladni.
- Adjunk okot rá, hogy a felhasználó szívesen felfedezze a tananyagot!
- A sikeresség érdekében segítsük őket abban, hogy megértsék a tananyagot!
- Adjunk megfelelő instrukciókat, amiket könnyen tudnak követni!
- Fordítsunk figyelmet arra, hogy bevezessük a tanulókat a témába, magyarázzuk el, hogy miről is fog tanulni!
- Figyeljünk a navigációra! Engedjük, hogy szabadon navigálhassanak a tananyagban az oldalak között!
- Ne törődjünk az oldalszámmal
A tantanuló figyelmét sokkal inkább az köti le, hogy mi jelenik meg a képernyőn, milyen interakciók, feladatok vannak a tananyagban, mint az oldalak számának követése. Egy adott információmennyiséget megjeleníthetünk akár egy oldalon, de szét is tördelhetjük azt külön álló oldalakra.
Amennyiben ezek a jó tanácsok nem segítettek volna választ adni a kérdésre, a válasz „15 perc”.
Ti mennyire értetek egyet ezzel? Szerintetek milyen hosszú egy ideális e-learning kurzus?
Kommentben várjuk a véleményeket!
További érdekességek a témában: