logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2014.09.29 - 11 éve
ARTudásmenedzsment

Tükrözzünk osztálytermet!

A „flipped”, vagyis tükrözött osztályterem kifejezést egyre gyakrabban hallhatjuk oktatással foglalkozó szakemberek között. De mit is jelent pontosan? Az alábbi cikkben három információforrás alapján kerül bemutatásra, mit is ér

A „flipped”, vagyis tükrözött osztályterem kifejezést egyre gyakrabban hallhatjuk oktatással foglalkozó szakemberek között. De mit is jelent pontosan? Az alábbi cikkben három információforrás alapján kerül bemutatásra, mit is értünk „flipped classroom” alatt.

flipped

Mi a tükrözött osztályterem?

A tradicionális osztálytermet mindenki ismeri: a tanár elmondja a tananyag elméleti részét, majd a tanulók házi feladat formájában feladatokat oldanak meg. A tükrözött módszerben a tanulók először házi feladat formájában elsajátítják az elméleti tudnivalókat, majd a tanteremben töltött időt érdeklődésen alapuló tanulással töltik.

Ezzel a módszerrel a tanteremben töltött idő értékesebbé válik. Azzal, hogy a tanulók maguk sajátítják el a tananyag alapjait az iskolán kívül, a tanárok tanulás alapú tevékenységeket tudnak szervezni a tanterembe, ezzel együtt több személyes visszajelzést tudnak a tanulóknak adni.

Az első videóban, Salman Khant ismerjük meg, aki a tradicionális osztálytermek megváltoztatásában töltött be úttörő szerepet. Megismerkedhetünk a Khan Akadémiával, ahol először alkalmazták a fordított koncepciót. Eleinte matematika, majd más tudományok tananyagit rögzítették videóra.

A második videóban Aaron Sams beszél arról, hogyan lehet a tanulóknak megtanítani az önálló tanulásra.

A cikk végén szereplő infógrafikán Daniel Grafton mutatja be a tükrözött osztályterem előnyeit és hátrányait.

Előnyök:

  • Több idő jut egy tanulóra
  • A tanulók saját ütemükben tudják elsajátítani az otthoni tananyagokat.
  • Amíg a tanulók nem sajátítottak el valamit, addig nem léphet tovább.
  • Nem számít, hogy melyik tanulónak mennyit tudnak otthon segíteni a szülők, hiszen videó kapják meg a tananyagot, nem feladatokat kell megoldaniuk.
  • Nem probléma többé a hiányzás és a lemaradás bepótolása
  • A számítógéppel segített oktatás előnye, hogy az adatok alapján a tanárok látják, hogy melyik tanuló hol akadt el.
  • Tanulók segíthetik egymást.
  • A tananyagok folyamatosan elérhetőek, így a szülők bármikor bekapcsolódhatnak a tanulásba.

Kritikák:

  • Tényleg szükség van még több képernyő előtt töltött időre?
  • Rengeteg elsajátítandó tananyag jut a tanulókra
  • Azok a diákok, akik nem rendelkeznek a legújabb okostelefonokkal és tabletekkel, hátrányba kerülhetnek.
  • Videó megosztó portálókon ránk zúduló reklámok kivédhetetlensége
  • Tanulók nem feltétlenül tanulnak meg kritikusan gondolkodni.

A módszer előnyei első ránézésre többségben vannak, de a kiritkák elég hangsúlyosak. Reméljük a hazai oktatásban is elkezd jobban elterjedni a módszer, és beszámolhatunk jó gyakorlatokról is. Ti miben látjátok a módszer erősségeit és gyenge pontjait? Mely oktatási szinten és milyen területen tudnátok elképzelni?

Címkék:
módszer flipped tükrözött osztályterem
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu