logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2011.10.24 - 14 éve
ARTudásmenedzsment

Vizsgázik az e-learning

Az e-learning előnyei közé tartozik a számonkérések rugalmas kezelhetősége. Mai bejegyzésünkben ennek lehetőségeit, előnyeit mutatjuk be. Sorra vesszük, hogy mennyivel egyszerűbb és hatékonyabb a tananyagot elektronikusan számon

Az e-learning előnyei közé tartozik a számonkérések rugalmas kezelhetősége. Mai bejegyzésünkben ennek lehetőségeit, előnyeit mutatjuk be. Sorra vesszük, hogy mennyivel egyszerűbb és hatékonyabb a tananyagot elektronikusan számon kérni a hagyományos, papíralapú móddal szemben.

- Számonkérés formája: nincs szükség papír alapú tesztkitöltésre. A tanulók a számítógépükön (vagy egy internetezésre alkalmas tablet-en, okostelefonon) kitölthetik az adott tesztet, vizsgát. Általában elegendő egy működőképes böngésző és egy aktív internetkapcsolat elegendő feltétel az eléréshez. - Azonnali értékelés: a tanulók a vizsga kitöltése után akár azonnal láthatják az eredményüket, mert a rendszer azonnal kiértékelheti a kapott válaszokat és megjeleníti az eredményt. Egyes rendszerek alkalmasak a kérdésenkénti visszajelzésre is, így a tanuló akár a kérdésre adott válasza után megismerheti, hogy helyesen válaszolt-e; ha a válasz nem megfelelő, a rendszer akár rögtön kiírhatja a helyeset. - Nincsen helyhez kötve: nincsen szükség terem bérlésre. A tanulók bárhol, bármikor megírhatják a vizsgát, ahol biztosított az internetelérés. - Időhöz kötöttség: megadható, hogy egyes tananyagok, tesztek mettől meddig legyenek elérhetőek, megoldhatóak. - Időlimit: a kérdésekre egyesével és a teszt összességére beállítható időlimit, hogy ne legyen idejük a tanulóknak megkeresni a helyes választ.

- Egymásra épülés: megoldható, hogy a tanegységek egymásra épüljenek. Ezzel érhetjük el azt, hogy a tanuló csak akkor haladhasson tovább a következő tanegységre, ha az előzőt vizsgán megfelelt, vagy a teljes tanegységen végigért. - Visszakereshetőség: nincs szükség a beadott papíralapú tesztek archiválására, megőrzésére. Akár évekkel később is visszakereshető, hogy egyes kérdésekre mikor, milyen választ adott a tanuló; milyen eredményt ért el; hányszor próbálkozott; mennyi idő alatt ért végig a teszten. - Ismétlés korlátozása: beállítható, hogy egyes (sikertelen) próbálkozások között mennyi időnek kell eltelnie. Ezzel elkerülhetjük, hogy a tanulók a rövidtávú memóriájukból húzzák elő a néhány perccel korábban megismert válaszokat. - Statisztikák, jelentések: a teszt kiírói könnyen, és gyorsan (akár egy-két klikkeléssel) hozzájuthatnak a tesztek eredményeihez. Nincsen szükség papír alapú vagy táblázat kezelőben történő nyilvántartásra. A rendszerből bármikor elkészíthető bármilyen feltételekkel a szükséges kimutatás.

- Kérdések véletlenszerű sorrendje: a kérdések és/vagy a válaszok sorrendje véletlenszerűen is megjeleníthetők, így elkerülhető, hogy a tanulók egymást segítsék, vagy megjegyezzék a helyes válaszok kódját. - Kérdésbank használata: lehetőség van arra is, hogy a vizsgázók több témakörből kapjanak kérdéseket, véletlenszerű sorrendben. - Ismételhetőség: beállítható, hogy a tanulók hányszor ismételhessék meg a vizsgát. Ha a célunk a vizsgával az oktatás, akkor érdemes több próbálkozási lehetőséget biztosítani a tanulóknak.

Természetesen a fenti lehetőségek függnek a tananyagszerkesztő szoftvertől, az alkalmazott tartalomkezelő rendszertől és a tesztet összeállító szakértőtől. Az e-learning eszköztárával lebonyolított vizsga nem helyettesíti a szóbeli vizsgát, de nem is célja. Esszé típusú kérdések esetén természetesen továbbra is szükség lehet tanári értékelésre, de a tanárnak is jelentős könnyebbséget jelent a nyomtatott betűk olvasása a kézírás helyett.

Tapasztalatunk szerint az első e-learning segítségével lebonyolított számonkérés, vizsga illetve ismétlő számonkérés „leküzdi” a bevezetéssel kapcsolatos aggodalmakat mind a tanulók, vizsgázók, mind pedig a vizsga kiírók, lebonyolítók oldaláról.

Címkék:
e-learning vizsga
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés tippek érthető jog online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu