Erre ügyeljen a munkaidő-nyilvántartás során!
A mindennapi adminisztrációs tevékenység során a munkaidő-nyilvántartás az egyik legfontosabb feladat. Gyakran előfordul, hogy a munkáltató jelenléti ívet vezet munkaidő-nyilvántartás helyett. Ez tévedés, hiszen a munkáltatónak nem a dolgozó jelenlétét kell nyilvántartania, hanem munkaidejével, készenlétével és szabadságával kapcsolatos adatokat.
Összeszedtük, mire érdemes nagy hangsúlyt fektetni a munkaidő nyilvántartás során:
1) Naprakészség
A munkaidő-nyilvántartásnak mindig az adott napra vonatkozó adatokat kell tartalmaznia. Olyan naprakész nyilvántartást kell vezetni, amelyből megállapítható a rendes és rendkívüli munkaidő, illetve a készenlét, vagy az ügyelet időtartama is.
2) Felelősség
A munkáltató kötelessége, hogy naprakészen rendelkezzen az adatok nyilvántartásával. Akár a munkáltató, akár a munkavállaló vezeti az adatokat, azokat a másik fél megtekintheti, ellenőrizheti, hitelesítheti.
3) Elektronikus vezetés
A munkaidő-nyilvántartás vezethető elektronikus módon is, de természetesen ebben az esetben is meg kell felelni a törvényi elvárásoknak. A gyakorlatban kiváló megoldást nyújtanak erre a HR szoftverek, melyek lehetővé teszik a munkaidő-nyilvántartás teljeskörű vezetését a jogszabályok betartásával.
Tekintse meg a HRmaster munkaidő nyilvántartás modulját, amely komplex megoldást nyújt a munkaidő jogszabályoknak megfelelő nyilvántartására, kezelésére! Kezelje egy rendszerben a dolgozók személyügyi adatait, engedélyezze szabadság kérvényeiket és támogassa a bérszámfejtés munkáját!