A megfelelő jelölt 5 biztosítéka

Munkánk során folyamatosan azon dolgozunk, hogy partnereinknek a legmegfelelőbb jelölteket állítsuk elő. Így találtunk 5 alapvető biztosítékot, ami a megfelelő jelölt megtalálásához szükséges.
1.Megfelelő pozicionálás
Hogyan gondolkodik a megfelelő potenciális jelölt? Mi fontos a számára? Mi alapján hoz döntést?
Meg kell ismernünk azt a célközönséget, ahonnan a megfelelő jelöltekre számítunk. Álláshirdetéseinket minél inkább úgy fogalmazzuk meg, hogy az számukra érthető és fontos legyen, illetve segítse a döntésüket.
Ehhez saját vállalatunk munkáltatói értékeit, jellemzőit is ismernünk kell, és ki kell tudnunk emelni azokat az előnyöket és tényezőket, amelyek a célközönség számára értékes információk lesznek.
2. Passzív jelöltek elérése
A megfelelő jelölt nem mindig aktív álláskereső. Ezért a hagyományos álláshirdetési módszerek mellett más csatornákat is használnunk kell, hogy minél inkább azokat érjük el, akikre valóban szükségünk van.
Az online világ fejlődése folyamatosan biztosít újabb és újabb lehetőségeket erre, de ebben lehetünk igazán kreatívak, hogy megtaláljuk azokat a szócsöveket, amelyek őket szólítják meg.
Például bizonyos pozícióknál nagyon fontos "csatorna" lehet a szülők, illetve feleségek megszólítása, akik állást keresnek családtagjaiknak. Rajtuk keresztül a passzív kör kiszélesíthető.
3. Széles körű merítés
A minőségi jelölteket nagy mennyiségből tudjuk kihalászni. Ezért érdemes olyan megoldásokat és felületeket használni, ami biztosítja ezt a nagy létszámot. Ebben a Facebook kampányok kiváló eredménnyel segítenek, 1-2 hét leforgása alatt több tucat, vagy akár 100 jelentkezőt is generálhatunk.
Korábbi blog cikkünkből kiderül az is, hogy ezen a felületen milyen hirdetési lehetőségek adódnak, és melyik az, amelyik leginkább beválik jelentkezők generálására.
4. Időben történő előszűrés
A megfelelő jelöltek nem várnak sokáig, hiszen mindig lesz, aki rájuk talál. Ezért fontos az időzítés már az előszűrésnél. A jelentkező jelöltekkel 1-2 napon belül fel kell venni a kapcsolatot, és végig fenn kell tartani az érdeklődésüket, egészen a döntéshozatal végéig.
Partnereinket is figyelmeztetjük arra, hogy feleslegesen kidobott pénz a kampányra költött összeg, ha a beérkező jelöltek 1 hét múlva már nem elérhetőek. Erre ezért fel kell készülni még a kampány megkezdése előtt!
5. Megfelelő kiválasztás
A megfelelő jelöltek bizonyos kvalitásairól, hozzáállásáról meg kell győződnünk, mielőtt végleges döntést hozunk. Ezért számos pozíció esetén érdemes alkalmazni az Assessment Centert (AC), ahol a legjobbnak ítélt jelölteket gyakorlati feladatokon keresztül figyelhetünk meg. Az értékesítők, ügyfélkapcsolattartók, vezetői beosztásban lévők kiválasztása során ezt kifejezetten ajánljuk. Sokszor meglepő megfigyelésekre tehetünk szert, amelyekhez az interjúk alkalmával nem jutottunk volna hozzá.