Blogger bejelentkezés
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2019.06.14 - 2 éve
Hajsz Zsanett - TESK Csoport

Tévhitek - Mi is az a Facebook hirdetés?

Sokan használják a Facebook-ot toborzásra, sokan viszont szkeptikusak. Sőt, a kipróbálók között a legtöbben nem is tartják eredményesnek ezt a felületet. Ennek oka, hogy van egy zűrzavar azzal kapcsolatban, hogy az egyes hirdetési lehetőségek mire valók, és melyik való igazán toborzásra.

Amikor megkérdezzük partnereinket, hogy hirdetnek-e a Facebook-on toborzás céljából, a legtöbben azt válaszolják, hogy igen, és a legtöbben ezek közül nem is elégedettek az eredményességével.

Amikor kicsit tovább beszélgetünk a témáról, kiderül, hogy nem ugyanarra gondolunk, így nem csoda, hogy nem sikerül jelölteket generálni ezen a közösségi médián.

Bizonyos fogalmak nem teljesen tiszták, például a kiemelt poszt, az álláshirdetés és a fizetett hirdetés között óriási különbségek vannak. Ezért arra gondoltunk, tisztába tesszük ezeket:

  • POSZT
  • ÁLLÁSHIRDETÉS
  • KIEMELT ÁLLÁSHIRDETÉS
  • KIEMELT POSZT
  • FIZETETT HIRDETÉS

Melyik mire való, és melyik a leghatékonyabb toborzási eszköz?

Nézzük!

POSZT: azaz magyarul bejegyzés, amit egy vállalati oldalon hozunk létre. Egy ilyen poszt megjelenik az oldalunkat követők hírfolyamában, illetve amíg nem töröljük, a vállalati oldalunkon is látható, visszakereshető.

Ennek hatékonysága azért alacsony, mert csak azok számára történik a megjelenítés, akik már követnek minket, így nem érünk el vele elegendően széles kört, ráadásul célozni sem tudunk.

ÁLLÁSHIRDETÉS: a Facebook egyik szolgáltatása, hogy az “Állások” menüpont alatt a felhasználók keresgélhetnek az ott meghirdetett pozíciók között. Vállalati oldal tulajdonosaként ezért létre lehet hozni Állás típusú posztot, ami bekerül ebbe a menüpontba, így aki aktívan keres állást, rá tud találni a lehetőségre. Ez jobb, mint a sima poszt, mert aki aktívan keres, vagy érdeklődik álláslehetőségek iránt, az ránk találhat. Viszont még mindig nem elég hatékony, hiszen mi magunk nem tudunk célozni, tehát az eredményessége ennek azon múlik, hogy éppen kik keresnek és találnak meg bennünket.

KIEMELT ÁLLÁSHIRDETÉS: Az előző módon létrehozott álláshirdetésünket kiemelhetjük és meghirdethetjük egy szélesebb kör számára, megadva az erre szánt költségkeretet, időtartamot, valamint helyszínt is.  Ez segít abban, hogy az adott területre koncentrálva több potenciális álláskeresőhöz jusson el a hirdetésünk. Viszont további célzási beállításokra nincs lehetőségünk.

KIEMELT POSZT: Fizethetünk azért, hogy az előzőekben leírt posztot kiemelten jelenítsük meg olyan célközönség számára, akiket mi szeretnénk megszólítani. Ez sokkal hatékonyabb, mint a sima poszt, vagy kiemelt álláshirdetés, sőt, mivel célozni is jól lehet vele, ezért ezt szokták a legtöbben összekeverni a fizetett hirdetésekkel.

Vigyázat! Ha toborzásra, jelöltek gyűjtésére szeretnénk hirdetést feladni, akkor a különbség a kiemelt poszt és a fizetett hirdetés között ég és föld lesz.

Hogy miért?

Nézzük, mit tud a fizetett hirdetés.

FIZETETT HIRDETÉS: Ezt a funkciót bármilyen célra használhatjuk, ha van vállalati oldalunk, így toborzási célú hirdetést is feladhatunk. Egy külön hirdetéskezelő felület áll rendelkezésünkre, ahol testre szabhatjuk hirdetéseinket.

Miben hasonlít a kiemelt posztra:

  • Az ilyen jellegű hirdetés nem a vállalati oldalunkon fog megjelenni, és nem is az Állások menüpont alatt, hanem csak azoknak a felhasználóknak a hírfolyamában, akiket mi beállítunk.
  • Beállíthatunk korra, nemre, helyszínre, érdeklődési körre vonatkozó adatokat.
  • A költségkeretet és a "hirdetés" időtartamát szintén mi határozzuk meg.

Miben különbözik a kiemelt poszttól:

  • Sokkal részletesebb testreszabási lehetőségünk van ezen a felületen, például rászűrhetünk egy adott oldal kedvelőire is.
  • Amellett, hogy szűkíthetjük, pontosíthatjuk a célzásunkat, párhuzamosan több hirdetést is tudunk ugyanabban az időben futtatni. Ez azt jelenti, hogy több képet, több szöveget is beállíthatunk, és a kampány időtartama alatt folyamatosan cserélgethetjük ezeket a látott eredmények függvényében.
  • A legfontosabb különbség, ami az eredményeket igazán befolyásolja, az, hogy míg a kiemelt posztnál a pénzünket arra költjük el, hogy minél többen kedveljék, hozzászóljanak, megosszák, vagy megnézzék az adott posztot, addig a fizetett hirdetésnél beállíthatjuk, hogy akkor költse el a pénzünket, ha konkrétan jelentkezés történik a hirdetésből az adott állásra.
     

El kell hát döntenünk, mi a célunk a hirdetéssel, ugyanis nem mindegy, hogy a pénzünket mire költjük.

A kiemelt poszt kiválóan használható márkaépítésre, a közönségünk aktivitásának növelésére. Ez azonban teljesen más tartalmat igényel; egy érdekes cikk, esemény vagy nyereményjáték számára tökéletes megoldás.

Ha azonban a cél, hogy jelölteket gyűjtsünk, akkor a fizetett hirdetés lesz a leghatékonyabb eszköz.

Fizetett hirdetésekkel 1, maximum 2 hetes kampányokkal dolgozunk, amikor partnereink számára jelölteket keresünk a Facebook-on.

Bár már feltörekvőben van más közösségi média is, de még mindig a Facebook az egyik leghatékonyabb eszközünk számos pozíció betöltésénél.

2018-ban 624 Facebook kampányt futtatunk le, összesen 27.782-en jelentkeztek az ilyen fizetett hirdetésekre. Volt olyan pozíció operátor szinten, amire 400-an jelentkeztek. Egyik legfrissebb kampányunkban 2 hét alatt 120 jelentkező érkezett, amiből 85 -el készült telefonos interjú, 45 -el személyes és 22-en kezdtek el dolgozni Megbízónknál.

Tehát elmondhatjuk, hogy létezik hatékony toborzás a Facebook-on.

Trajtler Kata

TESK Csoport

 

Megosztás


Tweet
Címkék:
HR toborzás Facebook álláshirdetés munkaerő hatékony közvetítés jelöltek
Hajsz Zsanett - TESK Csoport

Megváltozott a munkaerőpiaci helyzet. Új megoldásokra van szükség. Munkaerő-közvetítésből adódó tapasztalatainkat megosztjuk ezen a blogon, hasznos, gyakorlatias tippek formájában.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2021-04-21 16:57:23
Így készíts munkavállalói elégedettség felmérést
2021-04-21 08:57:27
Kiégni csak az tud, aki lángolt
2021-04-19 18:41:57
HR vezetőként azon gondolkodsz hol tudod javítani a toborzási folyamataidat?
Innovatív Munkaerőpiaci Megoldások

Megváltozott a munkaerőpiac. És mint minden változáson, ezen is keresztül fogunk jutni, minden nehézségével együtt. A bloggal az a célunk, hogy írásainkkal segítsünk a munkaerőpiac szereplőit sikerélményekhez juttatni a munkájukban. Legyen az olvasónk akár HR vezető, toborzásért felelős munkatárs, vagy cégvezető, egy pár perces felfrissülés mindig jól jöhet! Jó olvasást, feltöltődést kívánunk: a TESK Csoport

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2021-03-22 08:00:01 | Felelősségteljes Örömteliség a Vezetésben és a Vállalati Kultúrában || Mérés, Fejlesztés :||

    HR KPI-ok - 4. Komplexitás kezelése rendszerszemlélettel - mérés és fejlesztés

Cimkefelhő
hr álláskeresés coaching karrier e-learning motiváció vezetés állásinterjú vezető munkavállaló toborzas önéletrajz állás Linkedin munkáltató stressz munka képzés kiválasztás tippek önismeret változás tanulás coach tipp Scotwork tárgyalás siker online tanulás Dr. Kocsis Ildikó Y generáció szervezetfejlesztés felmondás tananyagszerkesztés kommunikáció együttműködés tárgyalástechnika Munka Törvénykönyve ARS ENERGICA vezetőfejlesztés fejlesztés
Facebook
HR Portal
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : hrblog kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu