logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2020.05.14 - 5 éve
TESK Group

Hogyan reagál egy toborzási tanácsadó cég a vírushelyzetre?

Tokár Péter arról, hogy mit tapasztal a vállalkozók körében most az elmúlt időben, mennyire kivárásra, vagy innovációra játszanak, illetve milyen az élet a saját cégében.

Vörös Szilva, szervezetfejlesztő konzultáns, coach, Tokár Péterrel, a TESK Csoport ügyvezetőjével beszélgetett.

„Azt tapasztalom, ahogy sok cégvezetővel beszélek, hogy ők nem ijedtek meg, és mindent elkövetnek annak érdekben, hogy fenntartsák a cég működését. Pontosan tudják, hogy ha megállnak és hozzájuk hasonlóan mások is megállnak, akkor egyszer csak nem lesz gazdaság, nem lesznek bevételek és nem lesz miből kifizetni a munkavállókat. Ha nincs fizetés, akkor nincs vásárlás. Ha nincsenek vásárlások, akkor összeomlik az egész gazdaság.

Az egy másik kérdés, hogy a körülmények mennyire kényszerítik őket. Például, ha a megrendelés állomány, mondjuk pont a külföldi anyagcégtől, vagy külföldi megrendelőktől egyik pillanatról a másikra omlott össze, mint az autóipari beszállítóknál. Ugyanakkor viszont, azoknál a cégeknél, ahol rugalmasabban tudnak reagálni, ott már az elejétől fogva elkezdődött egyfajta ötletelés, innovációs beszélgetés cégen belül arról, mit lehet tenni a jelen helyzetben, hogyan lehetne mégis úgy alakítani a dolgokat, hogyan lehetne a cég profilját, szolgáltatásait stb. úgy változtatni, hogy ne essen vissza olyan jelentős mértékben az árbevétel.

Szóval nagyon vegyes a kép. Vannak olyan nagyvállalatok -akik nem az autóiparban érintettek- ahol ugyanúgy termelnek, mint eddig, és a kihívás inkább humánerőforrás oldalról volt az, hogy hogyan tudják a biztonságos munkavégzést megvalósítani, tehát hogy megfeleljenek a szabályoknak, a távolságtartás, védőfelszerelés stb.

Nálunk a cégen belül elkezdtük a csapatot csoportosítani, az erőforrásainkat különböző területekre összpontosítani, olyan értelemben, hogy megnéztük, mik azok a munkák, amik folytatódhatnak most is. A szolgáltató csapatunk kb. fele jelenleg is aktív és projekten dolgozik, ez jelzi azt, hogy a megbízásink felével tudunk haladni, bár ott is vannak lassulások. A szolgáltató csapatunk másik felét pedig rögtön átcsoportosítottunk egy fejlesztésre. Elkezdtük az értékesítési és marketing aktivitásainkat, kommunikációinkat növelni. Azt megtanultuk már az előző válság során is, hogy ilyenkor a legrosszabb, amit egy cég tehet, hogy visszább veszi az aktivitást és a kommunikációt. Tudtuk, hogy ezt nem szabad, sőt, meg kell sokszorozni a kiáramlásainkat. Kidolgoztunk rengeteg új kommunikációs csatornát, megnöveltük a hírlevelezéseink számát, a LinkedIn és Facebook megjelenésünket megsokszoroztuk. Illetve nekiálltunk egy új weboldal fejlesztésének, amit csak toltunk magunk előtt már évek óta. Tehát gyakorlatilag átírtuk a szervezési táblánkat, és nagyon agilis módon kezdtük el menedzselni a szerveztet. Azt mondtuk, hogy felejtsük el az eddigi szerepeket, nézzük, hogy most ebben a piaci helyzetben milyen feladatok és szerepek vannak és osszuk újra ezeket a csapaton belül. Ha kell ezt akár egyik napról a másikra, vagy egyik hétről a másikra, átszervezzük, azért, hogy tényleg megfelelő erőforrások legyenek az egyes területeken.

Ami nagyon fontos most, hogy vezetőként, cégvezetőként magabiztosan és határozottan tudjunk irányt mutatni a többieknek, hogy lássák, megnyugtató az a mi zajlik a cégben. Tehát minden változás és bizonytalanság ellenére nem kapkodunk, hanem átgondoljuk a döntéseket, kommunikálunk folyamatosan a csapatnak, egyben tartjuk a csapatot. Nálunk is, mint ahogy a legtöbb cégnél a munkatársak otthonról dolgoznak, de ettől függetlenül minden vezető a saját csapatával minden reggel pontban fél 9-kor közös meetinget tart és elindítja a napot, beszélget a csapatával és mindenkire külön odafigyelünk egyesével. Most a HR-nek ez a fajta szerepe nagyon hangsúlyos. Oda kell figyelni, mert lehet, hogy egyeseket ez a helyzet sokkal nehezebben érint, sokkal jobban kilöki őket a komfort zónából, mint mondjuk adott esetben egy vezetőt, aki jobban hozzá van szokva, hogy komfort zónán kívül kell tevékenykedni. Ezért jó, ha stabil biztos pontot tudunk nyújtani mi magunk a saját személyünk keresztül a munkatársainknak.”

Címkék:
TESK Group

Megváltozott a munkaerőpiaci helyzet. Új megoldásokra van szükség. Munkaerő-közvetítésből adódó tapasztalatainkat megosztjuk ezen a blogon, hasznos, gyakorlatias tippek formájában.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
Innovatív Munkaerőpiaci Megoldások

Megváltozott a munkaerőpiac. És mint minden változáson, ezen is keresztül fogunk jutni, minden nehézségével együtt. A bloggal az a célunk, hogy írásainkkal segítsünk a munkaerőpiac szereplőit sikerélményekhez juttatni a munkájukban. Legyen az olvasónk akár HR vezető, toborzásért felelős munkatárs, vagy cégvezető, egy pár perces felfrissülés mindig jól jöhet! Jó olvasást, feltöltődést kívánunk: a TESK Csoport

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság siker önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu