logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2015.05.20 - 10 éve
selfmapping

7 egyszerű tipp a produktív munkavégzéshez

Mindenki érezte már úgy, hogy kifolyik az idő a kezei közül és hiába ült 8-10 órát az irodában, mégsem ért a feladatai végére. Néhány rossz szokás elhagyásával és egy kis tervezéssel azonban könnyen növelhetjük a hatékonys

Mindenki érezte már úgy, hogy kifolyik az idő a kezei közül és hiába ült 8-10 órát az irodában, mégsem ért a feladatai végére. Néhány rossz szokás elhagyásával és egy kis tervezéssel azonban könnyen növelhetjük a hatékonyságunkat.

Productivity HRblog 1. bejegyzéshez

  1.    Tervezz előre!

Minden vasárnap írj egy listát a heti teendőidről. A listában ne csak a munkáddal kapcsolatos feladatok szerepeljenek, hanem írd bele azt is, ha postára vagy hivatalba kell menned. Ne felejtsd ki azt sem, hogy mikor akarsz önmagadra időt fordítani, és - ha szükséges - mikor mit kell megszervezned ahhoz, hogy például valaki vigyázzon a gyerekekre. A lista segít átlátni a tennivalókat és nyugodtabban indulsz neki a hétnek, ha tudod, hogy miket kell elintézned és látod, hogy lesz időd kikapcsolódni is.

  1.    Priorizálj!

Ugye sokszor előfordult már, hogy olyan sok dolgod volt, hogy azt se tudtad, melyikhez nyúlj? Fogd meg a vasárnap esti listát és rajzolj mellé egy koordináta rendszert, a vízszintes legyen a nem fontos-fontos tengely, a függőleges tetejére pedig írd fel, hogy sürgős, az aljára pedig, hogy nem sürgős. A listán lévő feladatokat írd be a negyedekbe aszerint, hogy mennyire fontosak és sürgősek. Értelemszerűen a sürgős és fontos feladatokkal kezdd, majd folytasd a sürgős, nem fontosokkal, így a végére marad a fontos, de nem sürgős, a legvégére pedig a nem fontos és nem is sürgős kategória. Ez az egyszerű módszer automatizmussá válik, és munkaidő alatt is segítségedre lesz. Arra vigyázz, hogy önmagad ne a nem fontos-nem sürgős kategóriába sorold, mert akkor ez így is lesz!

  1. Kezd nevetve a napot!

     Egy vidáman induló nap sokkal könnyebben folytatódik jókedvűen. Ezért ne sajnáld magad, hogy fel kell kelned! Ne mérgelődj, hogy neked már reggel is kapkodnod kell! Ne veszekedj a családoddal! Mosolyogj önmagadra a tükörben, nevess rá a körülötted készülődőkre és tegyél be valami olyan zenét, amit hallva aktivizálódsz, és kedved lesz táncolni.

  1.    Határozd el előre, hogy mikor válaszolsz az emailekre!

Rengeteg idő megy el azzal, hogy emailekre válaszolunk, akár naponta több órát is igénybe vehet ez a tevékenység. Ráadásul minden üzenetjelzés - ha csak rövid időre is - kizökkent abból, amit éppen csinálsz. Reggel olvasd el a leveleidet, majd kapcsold ki az e-mail funkciót. Ha 2-3 óránként ránézel, az bőven elég. Ha valami nagyon sürgős valakinek, úgyis felhív telefonon.

  1.    Egyszerre csak egy dolgot csinálj!

Azok az emberek, akik párhuzamosan végeznek több tevékenységet, hajlamosak azt gondolni magukról, hogy hatékonyak, hiszen egységnyi idő alatt több feladattal foglalkoznak, a valóságban azonban ez ritkán van így. Aki multitaskingol, annak megoszlik a figyelme, azaz nem képes ugyanolyan hatékonysággal és alapossággal végezni a munkáját, mintha csupán egyetlen feladattal foglalkozna. Miután sikerült priorizálni a feladatokat a fentebb említett módszerrel, válaszd ki a legfontosabbat és kezdj hozzá. Addig ne hagyd abba, amíg nincs kész, vagy el nem jutsz egy olyan fázisba, amivel elégedett vagy. Utána jöhet a következő.

  1.    Jutalmazd meg magad!

Könnyebben maradsz motivált, ha a célok eléréséhez jutalmakat kapcsolsz. Például ha van előtted egy táblázat, amihez nagyon nincs kedved, akkor mondd azt magadnak, hogy „Ha végeztem, iszom egy kávét a kollégámmal”. Nagyobb lelkesedéssel csinálod majd, ha tudod, hogy valami jó vár a végén, ezáltal hatékonyabb is leszel munkavégzés közben.

  1.    Közösségi média és hírolvasás – mindent a maga idejében

Ha munka közben folyamatosan meg van nyitva a Gmail és a Facebook, kedvenc híroldaladat pedig óránként frissíted, akkor nemcsak értékes óráktól fosztod meg magad, hanem azokban az órákban sem leszel elég hatékony, amikor dolgozol, mert állandóan azt lesed, hogy írt-e valaki a chaten. Kapcsold ki ezeket a funkciókat és a napnak egy előre meghatározott időszakában használd csak őket, például ebéd előtt vagy a délutáni kávé után.

dr. Marik Ágnes www.selfmapping.com

Címkék:
selfmapping

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
Jól fókuszált fejlesztés

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló tanulás szabadság önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu