logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2019.01.17 - 6 éve
Karácsony Zoltán

Zárás előtti kalandom a boltban – tanulság recruitereknek

Mi köze egy boltzárás előtti sör- és mogyoróvásárlásnak a toborzás sikeréhez? Egy decemberi, vasárnap esti élmény ihletett erre a posztra. Van egy rossz szokásom. Nem vagyok előrelátó vásárló. Időnként megesik, hogy egy e

Mi köze egy boltzárás előtti sör- és mogyoróvásárlásnak a toborzás sikeréhez? Egy decemberi, vasárnap esti élmény ihletett erre a posztra.

Van egy rossz szokásom. Nem vagyok előrelátó vásárló. Időnként megesik, hogy egy esti otthoni film- sportesemény nézése vagy olvasás előtt veszem észre, hogy üres a spájz: nincs se mogyoró, se sör, se kifli. Így történt ez az egyik december eleji vasárnap estén. 21 óra 40 percet mutatott az óra. “Na, akkor még elcsípem a 22.00-kor záró helyi Spart” - gondoltam magamban, mely gyalog 5 perc alatt elérhető óbudai lakásomból. Kabátot, cipőt vettem és 21.45-kor már a bejáratnál találtam magam.

Beérve udvariasan köszöntem a kasszás hölgynek, és jött is az első meglepetés. A fiatal hölgy jelezte, hogy csak akkor kezdjem el a vásárlást, ha azt 5 percen belül be tudom fejezni. A nem túl udvarias antré ellenére továbbmentem, elvégre 3-4 cikket célirányosan ennél gyorsabban is megvesz az ember.
Odaérek a péksüteményes sarokhoz, egy ládában még látok kifliket egy kupacban. A szemközti csemegepult mögött álló kolléganő azonban odaszól, “azokat már selejtnek leszámoltuk, ne vegyen belőle”. Kissé értetlenül veszem tudomásul, hogy 13 perccel a zárás előtt nincs megvásárolható péksütemény.
Gyors irányváltással veszem az irányt a ropogtatni valók felé. A padló frissen felmosva, kitérő út nincsen, így magamat kissé kényelmetlenül érezve lépdelek tovább. A mogyoró és a sör megvan, már csak a fizetés van hátra.
Az érkezéskor a vásárlás gyorsaságára figyelmeztető kasszás hölgy unottan, szemkontaktus nélkül húzza le a cikkeket. Már nyújtom is az 5 ezresemet, mikor közli, már csak bankkártyával fizethetek. Szerencsére a zsebemben lapul a plasztik.
Ezzel véget is ér ez a kellemetlen akadályverseny. Pedig én csak pénzt akartam költeni egy szolgáltatónál. Nem töltöttem 5 percnél többet a boltban, és kilépésemkor még legalább 8 perc volt a hivatalos záróráig.

Hogy miért írtam le ezt a történetet? A munkaerő-felvétel is tud hasonlóan kínos lenni egy álláskereső számára akkor, ha a toborzó – a példában a kasszás / a boltos – is így viszonyul a betérő ügyfélhez, azaz az álláskeresőhöz.
Például nem jön válasz a beadott pályázatra, a recepciós az állásinterjúra érkezőről semmit sem tud, egy sötét, levegőtlen tárgyalóba kísérik, az interjúztató megvárakoztatja őt, a beszélgetésen oda nem illőket kérdez, nem tud válaszolni az állással kapcsolatos konkrétumokra, nincs szemkontaktus, se mosoly, inkább kihallgatás jellegű a kommunikáció, elköszönés után pedig nem közlik az eredményt.

Az utóbbi időben egyre több szó esik – helyesen – az ügyfél- / felhasználói / jelöltélményről, és elégedettségről. Ha Te toborzóként is sok bosszantó jelet látsz vásárlásaid alatt, érdemes azt is megvizsgálni, hogy a saját portán miként is néz ki a felhasználói élmény.

Én ezután az akadályverseny után elhatároztam, hogy inkább fizetek pár száz forinttal többet az árucikkekért és választom a Spar melletti éjjel-nappalit. Ahol mosolyognak, nem sürgetnek, van áru, kellemes háttérzene szól és bármivel fizethetek…

Címkék:
Karácsony Zoltán

2001 óta figyelem az álláspiac minden rezdülését. Ez már több mint munka, inkább szenvedély. A HR Portál szerkesztője vagyok.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-30 07:46:15
KvantHumanisztika Kurzus 2
2025-06-27 22:06:40
Belülről nem megy? Mit tud az Interim HR, amit más nem?
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
Karácsony Zoltán

Merre megy a munka világa?

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu