logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2015.12.01 - 10 éve
[email protected]

Jutalmazni vagy büntetni II.?

Örök dilemma minden vezető számára, hogyan motiválja munkatársait? Jutalmazza-e vagy inkább büntesse őket, vagy a kettő elegyét alkalmazza? Van, aki kizárólag a jutalmazásra, míg van, aki kizárólag a büntetésre és keményen a pé

jutalmazas_blog-1138x493Örök dilemma minden vezető számára, hogyan motiválja munkatársait? Jutalmazza-e vagy inkább büntesse őket, vagy a kettő elegyét alkalmazza? Van, aki kizárólag a jutalmazásra, míg van, aki kizárólag a büntetésre és keményen a példa statuálásra esküszik. Vajon kinek van igaza?

Pont 3 éve, 2012. novemberében írtam már erről, de most más megvilágításban szeretném tárgyalni a témát, mert különben örök vita marad, hogy melyik “motiválási módszer” a hatékonyabb? Mint oly sok témában, itt is a válasz “dobozon kívül” van, vagyis nem az a kérdés, hogy jutalmazni vagy büntetni, hanem az, hogy biztosan csak ez a két választási lehetőség létezik?

Magyarul magát a felvetést kérdőjelezem meg, és nem csak én, hanem egy nálam jóval nagyobb név a szakmában, Daniel H. Pink, korunk egyik nagy gondolkodója az emberek motiválásának témájában. Mai írásom rövid lesz, inkább nézd meg Daniel H. Pink érdekfeszítő  és szemfelnyitó előadását (18 perc) ebben a videóban…

Az előadáshoz magyar nyelvű feliratot alul a felirat gombra (a fogaskerék mellett balra) nyomva tudod elővarázsolni.

https://www.youtube.com/watch?v=rrkrvAUbU9Y

Fontos, ahogy az előadásból is lejön, vannak olyan típusú feladatok és olyan típusú emberek, akiknél a “régimódi” jutalmazok/büntetek módszer működik, de a lényeg, hogy viszont vannak olyanok, ahol ez egyenesen csökkenti a teljesítményt. Ráadásul ezek azok a munkakörök, azok a típusú emberek, akik nagyon nagy hatással tudnak lenni egy csapat, egy vállalat összteljesítményére, hiszen ezek a kreatív, innovatív gondolkodást igénylő munkakörök, és kreatív emberek, amelyek nélkül nincs innováció, és nincs ugrásszerű fejlődés.

Ha nincs megfelelő mennyiségű és minőségű innováció, akkor egy innovatívabb versenytárs le fogja a céged nyomni a piacon, de minimum el fog húzni, és el fogja vinni az iparági profit jó részét, mint pl. az Apple a mobiltelefóniában, vagy a Mannaszappan.hu a natúrszappanok piacán, hogy ne csak külföldi példákat hozzak.

Kreativitás és innováció

A kreativitásról és innovációról éppen ma jelent meg egy elgondolkodtató interjú Árvai Péterrel, a Prezi alapítójával.

Ma az innováció korszakát éljük, vagyis kreatív fejlesztésekkel lehet a piac élvonalába kerülni. Nem véletlen, hogy ma már nem létezik olyan vállalat az autóiparban, ahol ne alkalmaznák a Lean management-et, amely másról sem szól, mint a folyamatos innovációról, amelybe a legegyszerűbb dolgozókat is bevonják. Egy tipikus japán autóipari beszállító cégnél havi innovációs célok vannak, még egy műszakvezető szintjén is állandó fejlesztések folynak, nincs megállás.

És a lényeg pont ez, Daniel H. Pink előadása is erről szól, hogy az innovációt egyenesen blokkolja a jutalmazok/büntetek rendszer!

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-07-02 14:15:43
Grade rendszer – A csapatok építésének alapja
2025-07-01 09:23:39
Termékeny zűrzavar
2025-06-30 07:46:15
KvantHumanisztika Kurzus 2
tamas_kelko.hu blogja

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás szabadság profitárgyaló tanulás tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu