logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2012.10.18 - 13 éve
[email protected]

Kasztosodás az álláskeresésben?

A nyár elején voltam a truBudapest nem-konferencián (igen, ez volt a becsületes neve), ahol egyértelműen a közösségi média és a toborzás kapcsolata vitte témaként a prímet. Sőt, volt aki már ezt is temette, merthogy a jövő a mobil

A nyár elején voltam a truBudapest nem-konferencián (igen, ez volt a becsületes neve), ahol egyértelműen a közösségi média és a toborzás kapcsolata vitte témaként a prímet. Sőt, volt aki már ezt is temette, merthogy a jövő a mobil toborzásé! Lehet, hogy én vagyok néha túl földhözragadt, de elég erős szkepticizmussal szemléltem az előadásokat és a vitákat, pedig nem tartom magam maradinak, főleg nem a technikai újdonságok tekintetében, hiszen valahol egy mérnök veszett el bennem.

Mégis azt gondolom, hogy a szaksajtóban kész tényként közölt dolgokat kellő fenntartással kell kezelni, továbbá maximálisan figyelembe kell venni a helyi viszonyokat. A nemzetközi toborzási szaksajtóban lassan már alig lehet valamit olvasni az interjúkról, mert szinte csak a közösségi média a téma, de nézzük meg, hogy mit mutat a valóság?

A varázsszó: sokszínűség

A való világ eléggé sokféle képet mutat, mert amíg Angliában egy kvalifikáltabb állás meghirdetése a Twitter-en olyan, mint nálunk az Expressz újság volt a maga idejében, addig Magyarországon próbálj meg álláshirdetni a Twitteren!? Ha geek-eket (szoftverfejlesztők "gúnyneve") keresel, akkor van értelme, de mást nem nagyon, mert rendkívül marginális a Twitter használat úgy egyáltalán, nemhogy álláshirdetési médiumként.

Facebook?

Szerintem a toborzás-kiválasztás világa abszolút a kasztosodás felé megy. Gondolj csak bele, amíg a sajtó tele van a Facebook-al kapcsolatos hírekkel, addig mindössze az egész emberiség 1/6 van regisztrálva, és még ennél is jóval kevesebb az, aki aktív a Facebook-on.

Vannak országok, ahol már lassan bármilyen állás meghirdetésére a Facebook a legjobb (USA, Canada, Nagy Britannia), addig nálunk nagyon behatárolt még a Facebook használata álláshirdetésre, nem véletlen, hogy a legnagyobb multik közül is talán egy tucatnak van a Facebook-on karrier oldala.

És a LinkedIn?

Kicsivel több, mint 100 millió regisztálttal (és ennél is jóval kevesebb aktívval), a LinkedIn igazi elit közösségi oldal, az emberiség egy kis része élvezheti csupán az előnyeit. Eleve alapos szűrő a nyelvtudás (a LinkedIn az angol mellett csak kb. egy tucat nyelven tud, és a magyar nincs közte), másrészt a közeg is, jellemzően a multinacionális vállalatok kvalifikáltabb (felsőfokú végzettségű, idegen nyelveket beszélő) munkatársai használják, az ő elérésükre viszont kiváló eszköz.

Akkor most mi helyzet a Mobillal?

Tudtommal a Profession.hu-n kívül más portálnak nincs is mobil alkalmazása vagy html5 (mobilra optimalizált) oldala, amin azért is csodálkozom, mert a mobil nem feltétlenül a telefont jelenti, hanem pl. a tableteket is, amelyeket egyre többen használják böngészésre az interneten, és várhatóan álláskeresésére is. Ehhez képest más lehetőségről Magyarországon nem tudok.

Egy szóval ez még nagyon a jövő, sci-fi kategória, igaz, ez irányba halad a világ. A minap olvastam valahol, hogy már annyi okostelefont adtak el a világban, mint amennyi regisztált van a Facebook-on, kb. 1 milliárdot, és aki ilyet vesz, az egyre többet internetezik rajta.

Kasztosodás, szegregáció?

Mindeközben a nagy magyar valóság, különösen vidéki termelőüzemekben és alacsony kvalifikáltságú munkakörökben az, hogy van, ahol csak a buszmegállóban kiragasztott A4-es plakát működik!

Egy dolog nagyon tisztán látszik, ami egyébként az élet sok területére is igaz. Mindegy minek keltik a halálhírét a szaksajtóban, és mit reklámoznak agyon, a valóság ennél sokkal összetettebb képet mutat.

Ha új munkatársakat keresel, akkor rendkívül függ az iparágtól, a lokációtól és a munkakörtől, hogy hol érdemes hirdetni és toborozni, sőt, ez még egy cégen belül is más és más lehet.

Egy 30 fős kis vidéki termelő cégnél is könnyen lehet, hogy a buszmegállóban kell hirdetni betanított munkásoknak, közben meg Twitteren, Facebook-on, és LinkedIn-en mérnököknek, informatikusoknak, amellett, hogy a jó öreg Profession.hu-t sem szabad elfelejteni.

Kíváncsi vagyok, kérlek írd meg kommentben, hogy ha állást keresel, akkor merre nézelődsz?

Kasztosodás, szegregáció?

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
tamas_kelko.hu blogja

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu