logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2012.07.19 - 13 éve
[email protected]

Yokoten - A horizontális tanulás

A Yokoten egy bevált módszer arra, hogy gyorsan találjunk megoldást egy problémára. Hogyan? Kilépve az irodánkból, megismerjük a társterületek kaizen* ötleteit, és azokat a saját munkánkban alkalmazzuk. Esetenként azonos formában

A Yokoten egy bevált módszer arra, hogy gyorsan találjunk megoldást egy problémára. Hogyan?

Kilépve az irodánkból, megismerjük a társterületek kaizen* ötleteit, és azokat a saját munkánkban alkalmazzuk. Esetenként azonos formában, de sokkal inkább testre szabva, továbbfejlesztve a látottakat.

Előnyei:

  • A kommunikáció biztosítása, javítása egymásra utalt szervezeti egységek között. (pénzügy-könyvelés)
  • Párhuzamosan nem dolgozik két terület egy azonos probléma megoldásán és ennek köszönhetően nincs többféle megoldás egy azonos problémára
  • Dupla munka elkerülése (Az egyes osztályok gyakran információ és folyamatismeret hiányában nem veszik figyelembe a társterület érdekeit, ezért egy alapvetően jó ötlet is továbbfejlesztésre, pontosításra szorul)
  • A túlszabályozás elkerülése, standardizálás finom megteremtése
  • Egymástól tanulás munkatársi szinten (A konfliktusok egy része megoldódik, vezetői jelenlét nélkül)
  • Oda-vissza biztosított rálátás a folyamatokra osztályok között (Helyettesíthetőség, rotáció, gyors betanulás lehetősége)
  • Együttműködés- közös eredmény - motiváció - tisztelet
  • A TPS rendszerismeret oktatása új belépők számára oldott formában, gyakorlaton keresztül
  • Fenntarthatóság, mások gondolatai inspirációt és példát jelentenek, gyakran versenyhelyzet alakul ki
  • A munkatársak mernek kérdezni, ebből adódóan hibát tudnak elkerülni, folyamatot tudnak racionalizálni, csökken a selejt

Lépései:

  • Annak felismerése, hogy nincs időm megoldást találni a jelenlegi helyzet adta kérdésre
  • Megkeresem, kinek lehetett hasonló problémája, amit már megoldott
  • Kilépek az íróasztal mögül és segítséget kérek a másik terület vezetőjétől
  • A társterület munkatársai bemutatják a megoldást, amit kidolgoztak, visszamértek, teszteltek és bevezettek
  • A megismert módszert adaptáljuk a saját folyamatainkra
  • Tájékoztatjuk a segítő területet az eredményekről
  • Standardizáljuk a megoldást

A vezető feladata:

  • A munkatársak oktatása (Egymástól jelentősen eltérő fejlettségű területek nem tudnak tudást megosztani)
  • Lehetőség és idő biztosítása a társterület meglátogatására, fogadására
  • Konfliktusok oldása
  • Operatív jelenlét, segítő figyelem biztosítása, amennyiben szükséges belépés az egyeztetésbe (Előfordul, hogy a területek funkciókat akarnak átadni)
  • Mérés, Dokumentálás, Standardizálás, Folyamatábra aktualizálás
  • Pozitív visszajelzés, dicséret mindkét oldalon (segítő és adaptáló)

Veszélyek:

  • A vezető kimarad a folyamatból, már nem tudja mi történik az általa irányított területen
  • Funkciók átkerülnek egyes területekről máshova, ahol túlterhelés jelentkezik
  • Többletmunkát jelent, az egyik terület, egyszerűsítő megoldása máshol
  • Félkész megoldást veszünk át, ami nem szünteti meg a probléma gyökerét, hanem csak felszíni változás (5Miért? hiánya)
  • Az eredeti ötletgazda elveszik az értékeléskor, fontos, hogy a közös kaizen kidolgozást, tudásmegosztást, külön kiemeljük, díjazzuk

*Kaizen

Olyan pici, apró változtatás a saját munkámra vonatkozóan, aminek köszönhetően veszteséget, túlterhelést, hullámzó munkavégzést tudok csökkenteni informatikai beruházás nélkül. Az általam javasolt változtatás megszünteti a jelenlegi és az optimális helyzet közti eltérést, a probléma gyökerére hat, költségcsökkentésre, egyszerűsítésre, vevői elégedettségre irányul.

www.lean-hr.hu

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
gyurta.sandor_enetha.com blogja

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés tippek érthető jog online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság siker tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu