logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2014.03.04 - 11 éve
handler

A munkakörnyezet felmérése

Problémák és lehetőségek A helyzet felmérésével szeretnék néhány problémára rávilágítani. A Unymus Kft. jelenleg 600 fővel operál, amely hatszáz főből 400 számára fix 8,5 órás beosztás készül, tehát stresszforráskén

Problémák és lehetőségek A helyzet felmérésével szeretnék néhány problémára rávilágítani.

A Unymus Kft. jelenleg 600 fővel operál, amely hatszáz főből 400 számára fix 8,5 órás beosztás készül, tehát stresszforrásként időhöz kötött megjelenés, szünetek és ebédszünetek azonosíthatók.A munka nyitott térben és többsoros, paravánnal elválasztott asztalok mellett zajlik, javarészt telefonok, e-mailek és egyéb megkeresések megválaszolásával. Mivel több embernek kell megfelelni, a levegőztetés és a klimatizálás egy további problémaforrás. Az iroda bizonyos részein sokszor nem megfelelő az oxigénszint és a hőmérséklet, amely további konfliktusokhoz vezethet a munkatársak között. A fényviszonyok (többsoros mennyezeti lámpák), a zaj és az emberi tényezők is erősen befolyásolják a munkafolyamatokat.

Étkezés: A vállalat nem rendelkezik saját kantinnal a közelben található bevásárlóközpont étkezdéi miatt ez nem került kialakításra. Az irodaépületben több konyha is található, amely hűtővel, mikróval felszerelt, tehát saját étel elfogyasztására alkalmas. Ugyanakkor megfigyeléseim szerint csak minden harmadik dolgozó eszik a konyhában, a munkatársak zöme a bevásárlóközpont étkezdéit választja. Ide tartozik a vállalat által bevezetett ’Fruit Day’, amely nagyjából három hetente gyümölcs vagy termelői gyümölcslé elfogyasztását teszi lehetővé. Kérdésemre válaszolva, tíz emberből négy csak ezeken a napokon fogyaszt gyümölcsöt, ez is mutatja milyen étkezési problémák vannak jelen a cégnél.

Pihenés: A jelenlegi munkahelyi egészségvédelemre történő törekvés felfedezhető egy dolgozók számára kialakított pihenőszobában, amely ugyan tartalmaz két masszázsfotelt és ülőalkalmatosságot (kanapét, széket és babzsákot), ugyanakkor a masszázsfotelek a gyakori használat miatt gyorsan meghibásodnak és ilyenkor hetekig nem használhatók. Továbbá a szoba sokszor telített, tehát a dolgozói létszámnak kevésbéfelel meg. Ez is mutatja, hogy a munkatársak sokszor tartanak igényt némi csendes pihenésre. A pihenőszobából nyílik egy külön körülbelül 6 négyzetméteres szobarész, amelyben elhelyeztek egy asztali focit. Sajnos a pihenőtér emiatt gyakran hangos, tehát további stresszforrásként szolgál.

Mozgás: Megfigyeléseim alapján minden negyedik dolgozó súlyfelesleggel küzd, amely vélhetően a mozgáshiánynak és a helytelen táplálkozásnak tulajdonítható. A vállalat ugyanakkor szerződésben áll egy rekreációs szolgáltatóval, amely széles palettán elérhetővé teszi a sportot, megújulást. Felméréseim szerint 22 főből 19 fő venne részt rekreációs tevékenységben, ha ezt a munkahelyen elérhetővé tennénk, ebből 1 fő rendelkezik rekreációs kártyával.Bár a környéken sporttevékenységre alkalmas fitnesz stúdió, a Unymus Kft.-nek nincs kiemelt partnere ilyen téren.

Közösség: A cégnél fellelhető közösségi élet egyelőre minimális, de feltörekvőben van. A két hónapja alakult WoCo (worker’s council tehát dolgozói tanács) hívta életre a UniClubot, mely közösségi tevékenységekre invitálja a dolgozókat (úgymint filmnézés, közös szabadidős programok) és nagyon fiatal az UniAid program, amely társadalmi felelősségvállalás jegyében kínál programlehetőségeket. Ezek mind alulról szerveződő, munkatársaktól származó kezdeményezések, ezért úgy vélem, hogy az egészségfejlesztési program is jó fogadtatásra lelne itt.

Légkör, motiváció: A cégen belül érezhető hangulat főleg a service desk vonalán, sokszor negatív. A dolgozók stresszforrásként élik meg a telefonhívásokat, a fix időbeosztást, a pihenőszoba hiányát más emeleteken. Észrevehető a magas fluktuáció, főleg a szeptember-októberi időszak kényes, ilyenkor akár 17-20 fővel is megcsappanhat a létszám (2013-as adatok), továbbá megfigyelhető, hogy átlagosan másfél éven belül váltanak pozíciót vagy akár céget az ügyfélszolgálaton dolgozók. Saját tapasztalatom alapján elmondhatom, hogy körülbelül 3 hónap tréning szükséges ahhoz, hogy egy dolgozó tökéletesen meg tudjon felelni a vállalati követelményeknek és közel fél év szükséges a tudás- és tapasztalat által nyújtott komfortérzet elérésére. Ugyanakkor a tudásanyag (helpfile), amelyből dolgozunk, soktényezős és akár hétről hétre változhat, tehát erős stresszhatás a bizonytalanság is.

Trénerként azt tapasztaltam hogy a motiváció a kezdeti hetekben nagyon magas, érezhető, hogy a dolgozó szeretne a vállalat által nyújtott képnek és a cégkultúrának megfelelni, könnyen alkalmazkodik a környezethez. A cég alkalmas egy egészségfejlesztő program bevezetésére, amely a vállalat történetében precedens értékű lenne, ugyanis se az amerikai anyavállalat, se más, Magyarországon kívüli leányvállalatoknál nem történt még ilyen körű tevékenység.

Címkék:
handler

Üdvözlet! Az Emberi Erőforrás szakon van egy specializáció, a munkahelyi jól-lét és egészségfejlesztés. Nem tudom, hányan tanulták idáig, de úgy gondolom, hogy ennek sokkal nagyobb a jelentősége, mint amire pusztán a nevéből következtethetnénk. Hiszem, hogy ez az egyik legfontosabb kihívásunk a környezeti hatások mellett a XXI. században, hogy olyan munkahelyeket teremtsünk, ahol egészségesen és boldogan végezzük a munkánkat. A MunkahelyiWellness blogot 2016-ban indítottam Virág Krisztina inspirációjára, aki nemcsak a lányom, de "munkahely-zöldítő" tevékenységével sokat tesz azért, hogy minél boldogabb munkahelyek jöjjenek létre. Ismerjetek meg bennünket, kérdezzetek és támogassátok a munkánkat, hogy közösen sikerre vihessük ezt a remek gondolatot, és inspiráljuk, hogy minél több BOLDOG munkahelyet jöhessen létre.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
Munkahelyi Wellness és Rekreáció

Rekreáció és munkahelyi wellness....egy HRPortal Blog Oldalak honlap

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu