Blogger bejelentkezés
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2018.12.05 - 3 hónapja
People Solutions

Employer branding digitalizációja

Az employer branding, azaz a munkáltatói márkaépítés az utóbbi években önálló szakterületté nőtte ki magát, ugyanis elkezdték felismerni a cégek, hogy a munkaerőpiaci változások és a digitalizáció hatására ma már igazi k

Az employer branding, azaz a munkáltatói márkaépítés az utóbbi években önálló szakterületté nőtte ki magát, ugyanis elkezdték felismerni a cégek, hogy a munkaerőpiaci változások és a digitalizáció hatására ma már igazi kihívás megszerezni a számukra legmegfelelőbb munkavállalókat, és ami talán még nehezebb, meg is tartani őket.

Munkáltatói márkaépítés alatt azt a hosszútávú célzott folyamatot értjük, melynek hatására a jelenlegi és a jövőbeli munkavállalók munkáltatóról alkotott képzete, véleménye befolyásolhatóvá válik. Ez a folyamat két irányú, hiszen egyrészről szól a már meglévő munkavállalóknak, másrészről pedig  van egy „külső” iránya is, a  leendő vagy volt munkavállalók felé. Azonban mindkét irány célja, hogy a munkáltató olyan kívánatos munkahely legyen, ahol érdemes és jó dolgozni.

Az employer branding nem csak elvek és elgondolások rendezetlen és mérhetetlen halmaza, hanem számszerűsíthető, mérhető – és ennél fogva a digitalizáció látókörébe vonható – terület. Például az egyik angol média cég employer branding managere a cég vezetőségének számszerű adatokkal igyekezett bebizonyítani, hogy milyen hatása lehet a cégre nézve annak, ha nem foglalkoznak employer branding építéssel.

A gyenge jelöltélményt vette alapul és megnézte, hogy éves szinten hány ember kerül elutasításra a toborzás során. Majd megvizsgálta, hogy az elutasított személyek közül hánynak volt előfizetése a cégnél és az elutasítást követően hányan mondták fel az előfizetésüket a rossz jelölt élmény hatására. A tömeges előfizetés felmondások a cégnek több mint 4 millió fontos, számszerűsíthető bevétel kiesést jelentettek, ami egy jobb jelölt élmény hatására valószínűsíthetően nem lett volna ilyen magas. Ezért erre már a cég vezetősége is felfigyelt és belátták, hogy az employer branding  építése nemcsak egyszerűen egy kommunikációs kampány, hanem olyan fontos üzleti cél, amivel nekik is foglalkozni kell.

A fenti történt alapján látható, hogy az employer brandingnek milyen fontos része a toborzás, illetve a szakemberek még a munkavállalók megtartását és a folyamatos képzés, fejlesztést szokták kiemelni. De vajon hosszútávon elengendő-e, ha kifejezetten csak ezekre a területekre koncentrálunk?

Eddig viszonylag kevesen ismerték fel, hogy az offboarding legalább annyira fontos lehet, mint a toborzás. Ugyanis egy cégnek óriási kapcsolati tőkét jelentenek a volt munkavállalói. Gondoljunk csak arra, hogy hány munkavállalónk érkezett például ajánlásból, vagy hogy kikkel alakítunk ki szívesen üzleti, partnerségi viszonyt.

Valószínűleg nagyobb bennünk a hajlandóság, hogy egy olyan személy ajánlását fogadjuk el, vagy hogy olyan személlyel alakítsunk ki üzleti viszonyt, akit már ismerünk és akivel már bizonyított a jól müködő munkakapcsolat. Ezért sem véletlen, hogy a vállalatok is kezdik kialakítani a saját alumni rendszerüket, az egyetemi alumni hálózatok mintájára. Az így felmerült üzleti igényekre válaszként a digitális eszköz piacon is megjelentek olyan szoftveres megoldások, amik segítik a céges alumni network kiépítését, ilyen például  a Konnectrix applikáció is.

Ma már szinte bármilyen problémára találunk olyan digitális megoldásokat, amik segítenek a vállalati működés egyes területein felmerült igények hatékonyabb megoldásában – többek között az employer branding megfelelőbb kiépítésében és működtetésében is.

De ezek az eszközök csak akkor lehetnek vagy lesznek igazán értékesek, ha integrálni tudjuk a vállalati működésbe és beépítésre kerülnek a mindennapi munkamenetbe. Tehát megvan a hajlandóság és a megfelelő tudás az emberekben, hogy használni is fogják a mindennapi munkájuk során. Ugyanis, ha egy rendszer bevezetése nem történik meg maradéktalanul, akkor igazából csak digitális eszköz felhalmozásról és leginkább „pénzkidobásról” beszélhetünk.

A HR folyamatok digitalizációja során – legyen szó akár employer branding kiépítésről –, mi a Nordconn-nál abban tudunk segíteni, hogy felmérjük ügyfeleink digitális érettségi szintjét és meghatározzuk, hogy a magasabb fokú digitális érettség eléréséhez milyen projektekbe célszerű befektetniük, és azokhoz milyen erőforrások szükségesek, illetve feltérképezzük, hogy mik a rendelkezésre álló, akár kihasználatlan eszközeik. Célszerű 4-6 hetes quick win projektekkel indulni, majd ezt követően a komplexebb, hosszabb megvalósítást igénylő témákkal folytatni, amelyeknek szintén jó alapja a belső felmérés és a dolgozók maximális bevonása.

Abban hiszünk, hogy a vállalatok integrált digitális eszközökkel, azokat támogató kultúrával és a folyamatok észszerű kialakításával optimálisabb működési és szolgáltatási szintet érhetnek el.

Ha employer branding digitalizáción gondolkozol, vagy HR digitalizációval kapcsolatos kérdésed lenne, keress minket bizalommal.

Bocsi Bernadett, üzleti elemző, Nordconn International

 

Címkék:
employer branding nordconn people solutions bocsi bernadett hr digitalizáció digitalizáció
People Solutions

A versenyképesség és a piac előtt tartható növekedés kulcsa a HR-ben jelenleg zajló strukturális változás. A People Solutions blog gyakorlati példákat ad a változás legfontosabb témáihoz kapcsolódóan: HR, üzleti és IT területek közötti együttműködés, HR stratégiai partnerség, az Üzleti területek szerepe a HR-ben, munkatársak megtartása és elkötelezettségnövelése, a HR digitalizációja, a csapatba illeszkedés, multiskill kollégák toborzása, projektek változásmenedzsment támogatása. Kontakt: https://www.nordconn.com/

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2019-02-18 23:21:14
Egy munkahely, több munkahely, változó munkahely
2019-02-18 16:14:28
5 tipp arra az esetre, ha munkába visszatérő szülőt interjúztatsz
2019-02-18 13:00:14
Gyors büszkeség és gyors balítélet?
People Solutions blogja

A blog összes bejegyzése
A szerkesztő ajánlja
  • 5 tipp túlzott maximalizmus ellen
    2019-01-31 15:02:11
Cimkefelhő
álláskeresés coaching karrier e-learning hr motiváció állásinterjú vezetés önéletrajz állás munkavállaló Linkedin toborzas vezető munkáltató tippek tipp kiválasztás munka önismeret coach tananyagszerkesztés online tanulás siker Y generáció tanulás stressz ARS ENERGICA változás Munka Törvénykönyve képzés kommunikáció tudatosság felmondás visszajelzés önfejlesztés Linkedin friss tippek kutatás Linkedin Napi Tippem együttműködés
Facebook
HR Portal
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : foszerkeszto kukac hrblog.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a
HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Bejelentkezek

Regisztrálok

Adatvédelem