logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2014.07.29 - 11 éve
Zétényi Anna

Mennyire kreatív a szervezetünk? – Szervezeti Kreativitás Felmérés 2013 eredményei

Írta: Zétényi Anna Mint egy korábbi bejegyzésünkben említettük, idén tavasszal átfogó kutatást futtatunk a szervezeten belül megjelenő innovációs tényezők és a szervezeti etika dilemmáinak jellemzőiről, valamint vizsgáltuk e

Írta: Zétényi Anna

Mint egy korábbi bejegyzésünkben említettük, idén tavasszal átfogó kutatást futtatunk a szervezeten belül megjelenő innovációs tényezők és a szervezeti etika dilemmáinak jellemzőiről, valamint vizsgáltuk e két jelenség esetleges kapcsolatát. A kutatás adatainak feldolgozása lassan befejeződik, az eredményeket a következő hetekben publikáljuk.

Azonban úgy gondoljuk, hogy a szervezeti szintű kreativitás átfogóbb megértését, megalapozását segítheti egy korábbi, 2013-ban végzett Szervezeti Kreativitás Felmérés eredményeinek bemutatása is, melyet most megosztunk az olvasókkal. A felmérés ugyan nem reprezentatív, azonban a legfőbb sajátosságok még így is szembetűnőek.

szervezeti_kreativitas

A 2013-as Szervezeti Kreativitás Felmérés összesítése megtekinthető itt.

 

Mára nyilvánvalóvá vált, hogy a folyamatos megújulás és innováció sem egyéni szinten, sem kollektíven, a szervezeteken belül nem tekinthető már luxusnak, mindennapjaink szükségleteként jelentkezik. Ehhez kapcsolódóan a kreativitás, mint újszerű és hasznos dolog létrehozása, illetve új, minőségi és adott problémához illeszkedő megoldás megtalálása, egyre inkább fókuszba kerül.

Tudnunk kell, hogy az egyéni kreativitás önmagában nem létezhet, csak olyan környezetben tudja kibontakoztatni alkotó képességeit, mely érezhetően támogatja erőfeszítéseit. A kreativitás és innováció át kell, hogy hassa a szervezet életének valamennyi dimenzióját – az üzleti stratégiát, döntéshozást, a vezetési stílust, kommunikációt, a munkakörök és munkafolyamatok kialakítását, az ösztönzési- és teljesítményértékelési rendszert, stb. –, hangsúlyozva a szervezet nyitottságát a konstruktív másságra.

Az InnovaLab Intézet munkatársai által 2013-ban végzett rövid felméréséből is látható, a hazai szervezetek már megindultak az elköteleződés irányába a kreativitással kapcsolatos igények megfogalmazásának szintjén, azonban ez még nem tudott átfogó szemléletté formálódni. Míg a felsővezetés követendő célként, a beosztottak személyes igényükként határozzák meg a kreativitást, addig ez a két álláspont mégsem tud hatékonyan találkozni. A problémamegoldáshoz nélkülözhetetlen tudásmegosztás hiányos működése pedig a közvetítői szerepet is betöltő középvezetők szintjén jelentkezhet kritikus problémaként.

A kreativitás átfogó, rendszerszintű fejlesztésére számos eszköz állhat a szervezetek rendelkezésére, akár házon belül is, - kezdve a szervezeti klíma és kultúra, a kommunikációs eszköztár tudatos fejlesztésével, a munkakörök feszességének átalakításán át az elért kreatív eredmények valódi értékeléséig -, mégis még mindig jelentős kihasználatlan potenciál mozgósítható különösen a képzés-fejlesztés, az ösztönzés- és teljesítménymenedzsment területén. Az ötletek kidolgozásának és kipróbálásának lehetősége, a kockázatvállalás és hibázás tolerálásának biztosítása, az eltérő gondolkozás és konvertálható tapasztalatok megosztása szintén jelentős mértékben emelheti a szervezeten belül megjelenő kreatív kezdeményezések szintjét.

A 2013-as Szervezeti Kreativitás Felmérés még egy további fontos momentumra is fényt derített, nevezetesen arra, hogy az egyéni és kollektív szintű kreativitás fejlesztésében a HR szakemberek szerepe rendkívüli fontosságú lenne, azonban a vizsgált szervezetek esetében a munkaerő-menedzsment kreativitás-fejlesztésben betöltött szerepe mégis a válaszadók értékelésének végére került.

Úgy gondoljuk, hogy a HR szakemberek stratégiai szerepet játszhatnak, és kellene játszaniuk abban, hogy – az egyéni és társas kreativitás jelenségének tanulmányozásával és megértésével - tudatosan kialakulhasson a vállalaton belül az a munkahelyi légkör, munkavállalói eszköztár és munkaadói stratégia, ahol a legelemibb emberi igény: az alkotás igénye az üzleti élet mindennapjaiban is ünnepelt szerepet tölthet be. Ezáltal nem csupán a megújulás lehetősége, hanem a munkavállalók jólléte, elköteleződése, valamint a szervezet, mint társas alkotó tér eredményessége is fokozhatóvá válik.

 

A Szervezeti Kreativitás Felméréssel kapcsolatos további információ:

InnovaLab Intézet

Tel: 06/20 277 3939

E-mail: [email protected]

Címkék:
Zétényi Anna

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
Szervezeti innováció

Szervezeti kreativitás blog

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás szabadság tanulás profitárgyaló önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu