A brand Te magad légy!
Húsz éve még rekordgyorsasággal igyekeztek felzárkózni a magyarok a nyugati üzleti kultúrához, amelynek része volt a self-branding, a megjelenés és a viselkedéskultúra is. Ez mára egészen mást jelent, de az igényesség, a stílus örök – ezekhez ad hasznos tippeket a HR Blog szerzője, Danka Szilvia a Multiculti blog oldalán.
Imádom a olyan szép magyar szavakat, mint például a ’külcsín és belbecs’, mert röviden és plasztikusan leírják a lényeget; azidőtájt, amikor multisodásom elkezdődött ezek a szavak újra és új értelmet nyertek. S bár senki nem tanította (mert nekik sem tanították), de nem ismertem olyat a környezetemből, aki előbb vagy utóbb magától ne ismerte volna fel ennek az egymással igen nagy barátságban lévő szónak a fontosságát. És apránként, kezdetben kevés pénzből (a szerencsésebbek többől), de ’kitaláltuk magunkat’.
Igyekeztünk, és igyekeztünk megfelelni.
Manapság – ha valaki nyitott szemmel jár – valami teljesen mást tapasztalhat, valami megváltozott, valami megint más lett. Mintha a retro-feeling belépett volna az üzleti világba is. Már nem feltétlenül fontosak a 10 évvel ezelőtti értékek, már nem akar mindenki, mindenáron megfelelni, elvesztették jelentőségüket azok a referenciapontok, amik korábban csillagközi távolságban voltak, az úgynevezett nyugati üzleti világ stílusjegyei.
Így aztán ma már nem divat a kosztüm, nem divat az öltöny, nem divat a nyakkendő és – ’hál istennek’, mint ahogy ez korábban is egy nem létező fogalom volt – nem divat a rövid ujjú ing. Nem divat a smink és a harisnya a nőknek, a szoknya hossza szinte mindegy, a magas sarkút felváltotta az ’egész nap kényelmes’. Nem divat a frizura (férfiak itt előnyben), itt is csak a praktikus. Hol van már a az a bizonyos ’kis fekete’ diszkrét ékszerekkel. Péntekenként ’Jeans day’ a trendi, ami lassacskán ’jeans week’-ké silányul, a ’ma úgysem találkozom fontos partnerrel’ mondat égisze alatt.
Nem csak kies hazánkban, hanem szerte a világban megváltoztak és megállíthatatlanul jönnek mennek az újabbnál újabb divat és viselkedés trendek. De mindeközben ne felejtsük, hogy egy valami örök és pedig az igényesség.
Igényesség a tudásban és a tájékozottságban, a megjelenésben és a viselkedésben. Aki az áramlatok ellenére, vagy azokat épp meglovagolva igényes tud és akar maradni, az olyan érték birtokosa lesz, ami segít az érvényesülésben, az elismertségben és a napi jó érzésünket is táplálja. Magabiztosabbá tesz és megemel.
Rengeteg szakirodalma van a viselkedési és megjelenési normáknak és útmutatóknak, roskadoznak az újságos-pultok a divat- és életmód tanácsadó lapoktól, az elérhető tudás internetes bázisa korlátlan, a hatás mégis elmaradni látszik.
Álljon itt néhány tipp, hogy mégis mit tehetünk magunkért, hogyan válhatunk vonzóbbá, sikeresebbé és esetleg mások számára is követendő példává nem csak a multivilágban.
Ha igen, az klassz, ha nem, az is, mert akkor itt az ideje a változtatásnak! Nagy levegő, ugrás…
Danka Szilvia, Multiculti blog
HR Blog
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Év végi időszakban mindig kiemelt figyelmet kap a szabadságok nyilvántartása a HR és a bérszámfejtéstől is. A legfontosabb információkat foglalja... Teljes cikk
A tárgyalók motivációja két forrásból származhat: ösztönzőkből (miért lesz jó nekem) és szankciókból (mit érvényesítenek velem szemben, ha... Teljes cikk
A munkavállaló alapvető kötelezettsége, hogy a munkáját a munkáltatói utasítások szerint végezze. Felmerülhetnek azonban olyan helyzetek, amikor... Teljes cikk
- Hagyd meg ékszereid ragyogását 2 hónapja
- Hogyan teheted vonzóbbá a munkahelyedet a digitális térben? 2 hónapja
- Nézz be, így néz ki az AutoWallis új irodája 2 hónapja
- A nő, aki megmutatta: az álommelót nem megtalálni, hanem kitalálni kell 2 hónapja
- Az egyedi öltöny szerepe a biznisz világban - Stílus és siker 2 hónapja
- Digitális HR: UX tervezés a munkáltatói márka szolgálatában 3 hónapja
- Távozik Anna Wintour a Vogue éléről, megnevezte utódját 4 hónapja
- Employer Branding Award 2025: Új kategóriák, szoros határidők! 5 hónapja
- A napszemüveg szerepe az öltözködésben 5 hónapja
- Magyar szakember is bekerült a világ legjobb munkahelyeit értékelő zsűribe 6 hónapja
- Öt fazonú nyári ruha, amely nem hiányozhat a gardróbodból 6 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja