Már nem elég jó munkahellyé válni, ezt meg is kell mutatni
A toborzási igények ugyan iparáganként eltérőek, a fluktuáció elleni küzdelem és a kulcsemberek megtartása közös pont. Idén is elkészült a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felmérés.
A válaszadó cégek 14 iparágat, 23 692 milliárd forint árbevételt és 257 408 foglalkoztatotti létszámot fednek le.
A 443 szakember bevonásával elkészített országos felmérésből kiderül: akkora kihívást jelent az új munkaerő megtalálása és a már meglévő szakemberek megtartása, hogy ehhez már nem elég jó munkahellyé válni, ezt meg is kell mutatni, fel is kell hangosítani. A munkáltatói márkaépítés szerepe tovább erősödik a vállalati szektorban: a megkérdezett cégek közel fele (47%) a folyamatos gazdasági kihívások ellenére is növeli az employer branding támogatására fordított büdzséjét 2025-ben, csökkenést mindössze 7%-uk tervez és mindössze 2% nem költ rá.
„A cégek nem véletlenül növelik employer branding büdzséjüket 2025-ben: tehetségekre mindenkinek szüksége van és ehhez láthatóság kell, no meg hitelesség. Compass felmérésünk óvatos optimizmust jelez a jövő év vonatkozásában. Többen terveznek létszámbővítést (56%), mint 2024-ben (53%), de vannak szektorok, ahol inkább a kulcsemberek megtartása van porondon. A Z generáció berúgta a munka világának ajtaját, ezzel együtt rövidültek az átlagos munkavállalói életciklusok. Hosszú távú trend a fluktuáció folyamatos növekedése, ezzel számolni kell” - összegzi az idei felmérés legfontosabb tanulságait a Brandfizz ügynökség egyik alapítója, Horváth Ádám.
Fontos a mérés és az eredmény
Ahogy a munkáltatói márkaépítésre fordított büdzsé növekszik, úgy erősödik az igény és az elvárás afelé, hogy a vállalat, mint munkáltató egyre gyakrabban, egyre több felületen és mérhetően jelenjen meg. Amíg tavaly a fluktuáció visszaszorítása szerepelt az eredményességi mutató második helyén, addig idén a jelentkezők számának növelése után (56%) az ismertség (48%) került a lista második helyére. Az employer branding a legtöbb vállalatnál továbbra is a HR felelősségi köréhez (47,8%) tartozik és jelentősen megnőtt azoknak a cégeknek a száma (9% vs tavalyi 1%) is, ahol a munkáltatói márkaépítésért külön, önálló szakterület, vagy erre dedikált szakember felel. A vállalatok közel fele (42%) külsős, az employer branding területére specializált ügynökséget is bevon a munkafolyamatokba.
AI: igény van, szabályozás nincs
A mesterséges intelligencia szerepe az employer branding területén is jelentős, a válaszadók több mint fele, 57%-a használ valamilyen AI eszközt, igaz ugyan, hogy egy részük (38%) mindenféle szabályozás nélkül. A képzési igény is ezen a területen a legjelentősebb: a cégek 47%-a a mesterséges intelligenciával, 40%-a a belső kommunikáció hatékonyságának növelésével, 30%-a pedig az onboardinggal kapcsolatban biztosítana legszívesebben tréningeket a csapatának.
„A vállalatoknak a toborzás mellett továbbra is hatalmas kihívást jelent a kulcsemberek megtartása. Az idei felmérés is megerősíti, milyen fontos szerepe van az employer brandingnek egy vállalat hosszútávú, profitábilis működésében és rávilágít néhány új, például technikai fejlődéssel járó kihívásra, amellyel kapcsolatban a területen dolgozó szakemberek közös gondolkodására, összefogására van szükség. Azt látjuk, hogy 2025-ben a HR-nek a költségcsökkentés helyett a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálnia” - teszi hozzá Zvezdovics Anita, a Brandfizz ügynökség másik alapító tagja.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Három telephely helyett egy cégre szabott székház. A költözés számos HR kihívást is tartogatott. Az új munkakörnyezet nemcsak a vállalat... Teljes cikk
A munkahelyi kapcsolatok világszerte átalakulóban vannak: a kölcsönös bizalom gyengül, a korábbi biztonság és hosszú távú ígéretek helyett egyre... Teljes cikk
Egy kutatás szerint az életkorral kapcsolatos előítéletek nem csak a felvételi folyamatot, de a munkahelyi viszonyokat is érintik. Teljes cikk
- A nő, aki megmutatta: az álommelót nem megtalálni, hanem kitalálni kell 1 hónapja
- Kapaszkodjunk: Magyarország beelőzte a világátlagot vagyonosodásban 2 hónapja
- Digitális HR: UX tervezés a munkáltatói márka szolgálatában 2 hónapja
- Mennyi kell a jó megélhetéshez? A legszegényebb magyarok döbbenetes választ adtak 2 hónapja
- Hogyan változott a sportmarketing az idők során? 3 hónapja
- Létszámnövelésre készülnek a magyar cégek - Itt várható a legnagyobb bővítés 3 hónapja
- Felmérés: ilyen könnyítésre vágynak a magyar kkv-k 3 hónapja
- Értékelő oldalak hatása a munkáltatói márka építésére 3 hónapja
- Ősszel újra emelkedhet a foglalkoztatás ezen a területen 3 hónapja
- 20 évig fizették munka nélkül, most kártérítést követel 3 hónapja
- VOSZ: elkerülhetetlen a bérmegállapodás újratárgyalása 3 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?