Átadták a legjobb vállalati ESG megoldásokért járó díjakat
Miközben a gazdasági szereplők jelentős részét az ESG-átállás és a vonatkozó szabályozásoknak való megfelelés tartja lázban, a legsikeresebb hazai ESG megoldások idén is elismerésben részesültek. A szakmai zsűri döntése alapján ezúttal az Audi, az IKEA, a Masterplast, a Richter, a Spar és a Tesco érdemelte ki az Effekt 2030 díjat, az Aldi és a Vodafone különdíjat nyert, a Körber pedig megszerezte a közönségdíjat.
A fenntarthatóság szerepének növekedésével és az új ESG-szabályozások bevezetésével párhuzamosan a hazai vállalatoknak is egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk saját környezeti és társadalmi hatásaikra, illetve működésük ESG-szempontok szerinti átalakítására és bemutatására. Az Effekt 2030 – Az ESG megoldások díjának célja, hogy elismerje és minél szélesebb körben megismertesse a cégek által alkalmazott hatékony környezeti, társadalmi és irányítási megoldásokat, ezzel is elősegítve a vállalatok ESG-fókuszú szemléletének fejlődését.
Az idei díjra június 6. és augusztus 5. között nevezhettek a hazai piacon működő vállalatok. A pályázatokat három kategóriában nyújthatták be a jelentkezők: a Zöld egyensúly kategóriában a környezeti területhez kapcsolódó programokkal, a Mindenki társadalma kategóriában társadalmi jellegű kezdeményezésekkel, az Értékteremtő üzlet kategóriában pedig korszerű vállalatirányítási megoldásokkal szállhattak versenybe a cégek. A projekteket öttagú szakmai zsűri értékelte. A testület munkájában részt vett Horváth Áron, a CBRE Magyarország fenntarthatósági vezetője, dr. Horváth Levente, a Budapesti Gazdasági Egyetem fenntarthatósági és esélyegyenlőségi irodavezetője, dr. Molnár Klára, az Effekteam Egyesület igazgatója, szakmai vezetője, Pogány Éda, a Syngenta Seeds Europe regionális fenntarthatósági és kommunikációs vezetője, valamint Szabó Gyula, az Ökoszolgálat Alapítvány zöld életmód tanácsadója, fenntarthatósági szakértője. A zsűri egységes bírálati szempontok alapján döntött a nyertesekről, valamint a shortlistre kerülő jelöltekről, mely utóbbiakra a nagyközönség is szavazhatott és kiválaszthatta az idei közönségdíjas programot.
A Zöld egyensúly kategóriában, hulladékcsökkentési területen nyert díjat a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. S-BUDGET darálthús flow-pack csomagolásváltás elnevezésű programja. Az új termékcsomagolás biztonságos, megőrzi a hústermék frissességét, és 70%-kal kevesebb műanyag felhasználásával készül. A fejlesztéssel a vállalat 2023 utolsó két hónapjában körülbelül 1 tonna műanyagcsökkentést ért el, 2024-ben pedig 21 tonnás csökkenésre számít.
Ugyanebben a kategóriában, a körforgásos gazdaság területen két program is kiérdemelte a szakmai elismerést. A Masterplast Nyrt. Hungarocell Zöld Programja az épületek hőszigetelésekor keletkező maradék polisztirol anyagok visszagyűjtésére és újrahasznosítására kínál lehetőséget. A 2021-es indulás óta országosan már 139 partner csatlakozott a programhoz értékesítési és visszagyűjtési pontként, és az elmúlt évben 4688 gyűjtőzsák érkezett vissza, amivel több mint 10 ezer köbméter polisztirol vágási maradék újrahasznosítása valósult meg.
A másik díjazott, az AUDI HUNGARIA Zrt. Aluminium Closed Loop – Zárt körforgásban az alumínium az AUDI HUNGARIA Zrt.-nél elnevezésű kiemelt erőforrás-hatékonysági projektje szintén 2021-ben indult. A zárt körforgás lényege, hogy a gyártás során keletkezett alumíniumhulladék ötvözet szerinti szelektív gyűjtést követően visszakerül a beszállítóhoz, aki ebből az eredetivel megegyező minőségű alumíniumtekercset állít elő, melyet alapanyagként ismét visszaszállít a vállalatnak. 2023 júliusa óta a teljes érintett alumíniumlemez-hulladék zárt körforgásban kerül hasznosításra.
Fenntartható logisztika különdíjban részesült az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. Körforgásos gazdasági modell alkalmazása az ALDI logisztikán nevű programja, melynek keretében a vállalat két új megoldást vezetett be az áruszállításban: az egyik az újrafelhasználható és összecsukható műanyag rekeszek (RPC-k) alkalmazása, a másik pedig a raklapbérleti szolgáltatás igénybevétele.
A Mindenki társadalma kategóriában, oktatás, képességfejlesztés területen nyerte el az Effekt 2030 díjat a Richter Gedeon Nyrt. Richter TETT: Te és a természettudományok – mesés történetek programja. A 2021 óta évente meghirdetett, általános és középiskolás diákoknak szóló természettudományos mese- és történetíró pályázat célja, hogy segítse a fiatalokat a természettudományok megszeretésében, íráskészségük, kreativitásuk, önbizalmuk fejlesztésében, önmaguk megismerésében és mások felé való megnyílásukban.
Ugyanebben a kategóriában, a közösségek támogatása területen kapott elismerést a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. Ön választ, mi segítünk jubileumi 15. alkalommal elnevezésű programja. A vállalat 2016-ban indította el a programot az áruházak környezetében működő közösségek támogatására. Az eddig megvalósult 15 forduló során a TESCO több mint 2200 helyi közösségi projekt kivitelezését támogatta összesen közel 570 millió forinttal.
Társadalmi innováció különdíjban részesült a Vodafone Magyarország Alapítvány VR szemüveggel a fájdalomkezelésben nevű programja, melynek lényege, hogy VR szemüvegeket állítanak a fájdalomcsillapítás szolgálatába. A Vodafone Magyarország Alapítvány és a Bethesda Gyermekkórház együttműködésének köszönhetően jelenleg a vérvételek során, gyógytorna közben, a belgyógyászati és a sebészeti osztályon találkozhatnak a kis betegek ezzel a megoldással. A módszer szíve-lelke az önkéntesek elhivatott csapata, akik a kezeléseknél segítenek a VR szemüvegek használatában.
Az Értékteremtő üzlet kategória nyertese az IKEA Lakberendezési Kft. IWAY – az IKEA beszállítói magatartáskódexe lett. Az IWAY az IKEA fenntarthatósági stratégiájának egyik alappillére, mely tíz alapelv szerint várja el a beszállítóktól a felelős működést. Célja, hogy hosszú távú, etikus partnerségeket alakítson ki, miközben pozitív hatást gyakorol az emberekre, a környezetre és az üzleti tevékenységre.
Az idei évben összesen 21 projekt került fel arra a shortlistre, amelyre a nagyközönség is szavazhatott. Az összegyűjtött voksok száma alapján a közönségdíjat a Körber Hungária Gépgyártó Kft. Felelős gépgyártás 30 éve – Közösségi és munkavállalói CSR programok a Körber Hungáriánál elnevezésű komplex wellbeing megoldása nyerte el, melyben az élethelyzethez igazított anyagi juttatások keverednek sport, egészségmegőrző és szórakoztató programokkal, extra szabadsággal, kedvezményes vállalati étteremmel, valamint a munkatársak igényei és visszajelzései alapján bővülő elemekkel. A wellbeing program célja az egyedi gépgyártáshoz nélkülözhetetlen technológiákat már jól ismerő munkavállalók megtartása. A megoldás eredményeként az önkéntes fluktuáció éves átlagban tartósan 5% alatt marad, az átlagos munkaviszony hossza pedig meghaladja a 10 évet.
- 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A nyugdíjas-élelmiszerutalványt nemcsak a nyugdíjasok, hanem a más, nyugdíjszerű ellátásban részesülők, így a fogyatékossággal élők is... Teljes cikk
Az elmúlt időszakban megjelent téves állításokkal szemben a teljes foglalkoztatotti létszám csökkenése és a foglalkoztatott harmadik országbeliek... Teljes cikk
Valótlan adatot használt a kormány az orvosi bérekről szóló kampányában – derül ki a Magyar Orvosi Kamara által kikért hivatalos adatokból. A... Teljes cikk
- Új EU-klímacél 2040-re: Mit jelent ez a munkahelyek és vállalkozások jövőjére nézve? 1 hete
- A cégek zöldülni akarnak, de közben megfeledkeznek az emberekről 2 hete
- 7 tanács: így legyél HR-esként élenjáró a fenntarthatóságban 3 hete
- Olyan munkahelyet hozunk létre, ahol mi is szívesen dolgoznánk - fókuszban a munkavállalói jóllét 1 hónapja
- Elindult az ÉVOSZ fenntarthatósági tagozata 2 hónapja
- Munkavállalói jóllétre irányuló pályázatot írtak ki, 4 millió forintot kap a nyertes 2 hónapja
- Árnyékolás okosan – miért választják egyre többen a lamellás megoldásokat? 3 hónapja
- Konténerház trendek 2025-ben - mit hoz a jövő? 3 hónapja
- Magyar fiatalok ötleteit is várják: a fenntartható jövőért közös globális mentorprogram indul 4 hónapja
- Kiderült, mi foglalkoztatja leginkább a fiatalokat 5 hónapja
- Ennyi nagyvállalat készített tavaly fenntarthatósági jelentést 5 hónapja