Áttörést hozott 2013, de ez még csak a kezdet
A kirakat rendezése és a látványos sikerek „önpromózó prezentálása” helyett nálunk leginkább a tudatos, fókuszált építkezésről szólt a 2013-as év. Az ügyfelek és az interimek dimenziójában sem telt eseménytelenül az esztendő, a mögöttünk álló hónapok kulcsfontosságúnak bizonyulhatnak a magyarországi interim menedzsment piac hosszú távú fejlődésének szempontjából.
Szolgáltatóként egyértelműen azt a nézetet valljuk, hogy a piac jelenlegi érettségi szintjén kiemelten fontos az edukáció. Hosszú távú befektetésként tekintünk erre, és az ügyfelek, valamint az interim menedzserek dimenziójában is nagy hangsúlyt fektetünk rá. Deklarált célunk, hogy megkönnyítsük a vállalatok illetékes vezetői számára a rendelkezésre álló modern eszköztárból történő választást, ehhez pedig meg kell ismertetnünk velük a paletta elemeit. A választék egyre szélesebb, és általánosan jellemző, hogy ma még összemosódnak a fejekben a tréning, coaching, fejvadászat és interim menedzsment kifejezések, ezért is indított ebben az évben az Interim Menedzser Akadémia, a Hammel & Hochreiter International Interim Management Partnership támogatásával egy olyan rendezvénysorozatot, melynek keretében az ügyfelek számára letisztulhat, milyen szituációban mely eszköz lehet a leginkább ideális megoldás.
2013-ban szándékosan kiterjesztettük ezen események fókuszát az interim menedzsment területéről a kommunikáció, karrierváltás és útkeresés, valamint a szolgáltatásvásárlás és értékesítés témakörére. Itt sem tervezünk azonban megállni, jövőre terveink szerint és a felmért igényekre válaszul beemeljük a témák közé a többi releváns eszköz bemutatását is. Célunk az együttműködés!
Örömünkre szolgál, hogy a kapott visszajelzések szerint rendezvényeink, szakmai elismertségük mellett ismeretségek és üzletek kötésére is alkalmasak. Az emberi oldal szerepét, az együttműködés jelentőségét nem győzzük hangsúlyozni, ezért is igyekszünk túllépni a formalizált találkozókon. Hisszük, hogy szükségünk van egymásra, mivel mindenki nagyon jól ért valamihez, de senki nem érthet mindenhez. Olykor ugyan érezhetjük, hogy egyedül gyorsabban haladunk, kétségtelen viszont, hogy együtt messzebbre jutunk.
Másképp kell gondolkodni, hogy meglássuk a ma lehetőségeit
Egyértelműen úgy látjuk, hogy a korábbi, válságot megelőzően jellemző „merev” gondolkodás ma már nem célravezető. Az egyéneknek és megbízóknak egyaránt érdemes egyre inkább az iparág, cégkultúra, feladatkör hármas dimenzióiban gondolkodni. Aki képes erre, felismeri, hogy nagyon komoly lehetőségek vannak ma is a piacon! Mivel piacvezető interim szolgáltatóként az erőforrás és/vagy tapasztalathiánnyal küzdő vállalatok és a pozíciót kereső vezetők szerepét is közelről követjük, felelősségünknek érezzük, hogy segítsünk a két oldal gondolkodásának közelítésében, mindannyiunk közös érdeke ugyanis, hogy az ideális partnerek egymásra találjanak.
Többször előfordult a mögöttünk álló hónapokban, hogy lényegesen kibővítésre került az eredeti megbízásunk köre, ugyanis sikerrel azonosítottunk olyan területeket, melyeken besegítve nagyon komoly eredményjavulást érhetnek el az ügyfeleink. Kellően rugalmasan gondolkodunk ahhoz, hogy felismerjük, egy gazdasági vagy termelési interim megbízás teljesítése közben is feltárulhatnak nem várt problémák, amik egyben lehetőségek, ha megfelelően értékeljük őket. Több alkalommal indítottunk az eredeti megbízás mellett kommunikációs projektet, mivel azt láttuk, hogy a belső kommunikáció javításába történő befektetés hatványozottan megtérül majd.
Áttörést értünk el, de ez még csak a kezdet
Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy az edukáció a mi esetünkben nem egy üres ígéret vagy egy hangzatos küldetésnyilatkozat része, hanem számszerű eredményekkel járó tevékenység, amit ennek következtében egyre nyitottabban fogadnak az ügyfelek és az interim életmód iránt elkötelezett interim menedzserek. 2013-as évünk kifejezetten jó példa ennek érzékeltetésére: régóta látjuk, hogy a nemzetközi termelőcégek komoly erőforráshiánnyal küzdenek, és tudjuk, miként tudnánk az interim eszközével segítséget nyújtani. Az áttöréshez meg kell értetnünk az érintettekkel, milyen választási lehetőségeik vannak, és hogyan érhetik el üzleti céljaikat az interim menedzsmenttel. Egyértelműen érezzük, hogy erőfeszítéseinket siker koronázta, 2013 főként a termelő szegmens kiszolgálásáról szólt.
A közeljövőt tekintve a reorganizációs és cégutódlás projektek folytatását tervezzük, melyekkel az elmúlt években is komoly sikereket értünk el. Emellett az említett módon szeretnénk megkönnyíteni a piacon lévő útkeresők dolgát, idén elindítottuk az egyéni interim képzést is, COMPASS program néven, mely téren 2014-ben is igen sok tennivalót látunk előre.
Hosszútávra tervezünk
Hisszük, hogy az interim menedzsment egy szakma, ahogy az interim szolgáltató is az. A Hammel & Hochreiter prémium szolgáltatást nyújt, ennek megfelelően kezdetektől fogva hosszú távon gondolkodunk, nem a gyors sikerekre, a piac letarolására fókuszálunk. Az Interim Menedzser Akadémiával együttműködve a Hammel & Hochreiter edukációs tevékenységén keresztül folyamatos befektetéseket eszközöl a magyarországi interim menedzsment piac jövőjébe, mert meggyőződésünk, hogy ez a modern eszköz a teljes gazdaság szintjén is éreztetni fogja pozitív hatását az előttünk álló években.
Ez a befektetői szemlélet a sikeres interim menedzserek szintjén is alapkövetelmény. Az ex-felsővezetők többsége továbbra is igen rövid távon gondolkodik, azonnali sikereket kerget, jelentősebb idő, energia és pénz befektetésére ugyanakkor nem hajlandó. Az Interim Menedzser Akadémiával való együttműködésünkön keresztül szerencsére az önfejlesztés iránt elkötelezett, egyúttal megfelelő szakmai háttérrel és tapasztalattal rendelkező interim jelöltekkel kerülhetünk kapcsolatba, ők miután megkapják a gyakorlatorientált szakirányú képzést, az interim menedzser piac értékes szereplőivé válhatnak.
A Hammel & Hochreiternél büszkék vagyunk arra, hogy úttörő szerepet vállalhatunk a magyarországi piacépítésben, eredményeink visszaigazolásaként pedig örömmel tölt el bennünket, hogy Magyarország vezető pozíciót tölt be a régió interim menedzsment piacán. Nemcsak reménykedünk a hasonló folytatásban, hanem napról napra mindent meg is teszünk érte, 2014-ben is.
Köszönjük, hogy velünk tartottak, tartanak a siker felé vezető úton.
Az ünnepek alatt jó pihenést, az újévre pedig együttműködést és megvalósuló eredményeket kívánunk!
Kristóf Györgyi Hammel & Hochreiter & Virágh Rajmund Interim Menedzser Akadémia
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Eddig a cégcsoport a vagyonkezelőt és a vagyonát neki átadó termelő, szolgáltató egységek rendszerét jelentette egy tulajdonosi körön belül. Teljes cikk
Idén negyedik alkalommal adták át a BeneFit PRIZE 2025 díjakat. A gálával egybekötött díjátadóra november 13-án, a Budavári Palota Lovarda... Teljes cikk
2026-ban változik a Kék Kártyás munkavállalók bérminimuma – a jogszabály már megjelent, a felkészülés most kezdődik. Cziczárdi Györgyi, az... Teljes cikk
- 1 év tapasztalatai az idegenrendészeti törvénnyel: a relokációs szakember szemével- Cziczárdi Györgyit kérdeztük. 8 hónapja
- 5 fontos változás a külföldiek foglalkoztatásában 9 hónapja
- 2024: Túlszabályozottság és visszarendeződési próbálkozások a munkaerőpiacon 12 hónapja
- Ez lett a legfontosabb készség, avagy "superskill" a munkaerőpiacon 12 hónapja
- A helyeden vagy? Így segíti a munkavállalói jóllétet a CIB Bank 12 hónapja
- Mit tehetnek a cégek a munkahelyi jóllétért? 13 hónapja
- Utánfutó vagy Úttörő a HR az Ön cégében? Hallja az idők szavát? 1 éve
- A közvetlen kapcsolatból munkakapcsolat lett - ezért válnak szét Milák Kristóf és edzője útjai 1 éve
- Hogyan találhatják meg és tarthatják meg a legjobb dolgozókat a cégek? 1 éve
- Tóth Györgyi a CIB Bank új HR vezetője 1 éve
- Idegenrendészeti törvény: első tapasztalatok - szakmai tájékoztató reggelit szervez az Expat Center 2 éve

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?