kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 3 éve

Felmérés: a zenészek harmada felhagyhat szakmájával

Majdnem minden második zenész elesett zenei bevételinek 90 százalékától tavaly - derül ki egy felmérésből.

A zenészek harmada felhagyhat a szakmájával: minden negyedik fontolgatja, hogy ezentúl csak kedvtelésből zenéljen, további 7 százalék teljesen felhagyhat a zenéléssel - derül ki a ProArt Szövetség friss felméréséből. A szövetség ősz végén megjelenő zeneipari jelentésének részét képező felmérés, amelyet a Hétfa Kutatóintézet készített, a zenészek helyzetét vizsgálta a járvány idején. A felmérés eredményeit szerdán hozta nyilvánosságra a szakmai szervezet. Az MTI-hez is eljuttatott közlemény szerint a felmérésben dalszerzőket és előadókat kérdeztek arról, hogy jövedelmüket milyen mértékben sújtotta a járványhelyzet 2020-ban, és hogyan tudtak talpon maradni. A kérdőívre több mint hétszáz válasz érkezett, az összes válaszadó 80 százaléka legalább tíz éve aktív szereplője a zenei életnek. Kiderült a felmérésből, hogy minden második zenész (47 százalék) elesett zenei bevételei 90 százalékától 2020-ban - összehasonlítva egy átlagosnak mondható korábbi évvel. A kapott válaszok alapján a zenészek számára meghirdetett állami és egyéb támogatásokban a kitöltők fele (52 százalék) egyáltalán nem részesült. Akik mégis igénybe vettek támogatást, azoknál is csak éves bevételeik átlagosan 15 százalékát tette ki az összeg. Legnagyobb arányban (21 százalék) a kisvállalkozókat támogató intézkedések - a KATA felfüggesztése, a kedvezményes hitel - révén tudtak enyhíteni anyagi nehézségeiken.

A jelentés megállapítja: a zenészek túlélését nagyban segítette, hogy a válaszadók 49 százaléka már a járvány előtt is több lábon állt, és volt valamilyen zeneiparon kívüli munkája. A nehéz időszakban a muzsikusok 68 százaléka írt új dalt, dalszöveget vagy fejezte be félkész szerzeményét. Majdnem ugyanennyien (61 százalék) készítettek új hangfelvételeket, és a kitöltők egyharmada csinált videóklipet. A járványidőszak új jelensége volt az online koncertezés: a válaszadó zenészek 23 százaléka tartott és közvetített koncertet az interneten. A válaszadók több mint fele most úgy gondolja, hogy a járvány után egyáltalán nem tart koncertet ilyen formában az alacsonyabb bevétel miatt. Emellett a zenészek jelentős többsége gondolja úgy, hogy a személyes fellépésekhez viszonyítva sem a közönségnek, sem nekik nem nyújtott hasonló élményt ez a formátum. A válaszadók 59 százaléka számít kevesebb bevételre 2021-ben, mint korábban, közülük minden ötödik szerint az átlagosnál "sokkal rosszabb lesz" a 2021-es év az anyagiak terén.

A ProArt Szövetség a Szerzői Jogokért alapítói a magyarországi közös jogkezelő egyesületek: az Artisjus, az EJI, a Filmjus, a Hungart és a MAHASZ. A zenészfelmérés eredménye letölthető a www.zeneipar.info oldalról.

 

MTI

  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Felmérés: Emiatt félnek az állásinterjúktól a dolgozók leginkább

A tíz leginkább szorongást okozó helyzet közül nyolc munkahelyi környezethez kapcsolódik. Teljes cikk

Itt ellenőrizhetjük a leggyorsabban, hogy szabályosan foglalkoztat-e munkaadónk

A NAV telefonos alkalmazásában többek között az adószámla is lekérdezhető. Teljes cikk

Csaló WhatsApp hívások: már a HR tanácsadók nevével is visszaélnek

A cég a szükséges jogi lépéseket és a rendőrségi feljelentést is megtette. Teljes cikk