Hatékonyabb ügyfélszolgálat mesterséges intelligenciával
Mesterséges intelligenciával támogatott ügyfélszolgálatot alkotott meg konzorciumi partnerségben a Vodafone, amely pár hónapon belül "élesben" is elindulhat a cégnél, és amelytől hatékonyabb ügyfélkiszolgálást várnak - jelentette be Beck György, a Vodafone Magyarország Zrt. elnöke.
A fejlesztés a Montana Tudásmenedzsment Kft. vezetésével, a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) Nyelvtudományi Intézetével, az AITIA International Informatikai Zrt.-vel, a THINKTech Kutatási Központtal, valamint a BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszékével közös konzorciumban valósult meg. A Vodafone Magyarország konzorciumi partnerként vett részt a projektben.
Az intelligens ügyfélszolgálat a magyar nyelvű folyamatos beszéd felismerésére, automatikusan írott szöveggé alakítására, és ebben tartalom alapú, szemantikus keresésre épül. Az új ügyfélszolgálat arra is képes, hogy hang, vagyis a telefonáló ügyfél kérdése alapján ránavigálja a képernyőn a call centerest arra az információra, amelyre szüksége van az ügyfélnek, ezzel is segítve a gyorsabb, egyhívásos ügyintézést.
A Montana Kft. ügyvezetője, Vadász Pál elmondta: céljuk, hogy a projekt keretében létrehozott terméket kivigyék a piacra, és más cégek is használni tudják. Hozzátette, hogy a további felhasználásról már folynak tárgyalások.
Tóth Éva Mária, a Magyar Call Center Szövetség vezetője is azt emelte ki, hogy a rendszerrel lehetővé válhat az "egykapus" ügyintézés, és hatékonyabbá, gyorsabbá válik a telefonos ügyfélkiszolgálás.
Bánréti Zoltán, a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) Nyelvtudományi Intézetének igazgatóhelyettese elmondta: ők azzal járultak hozzá a projekthez, hogy létrehoztak egy spontánbeszéd-adatbázist, amely jelenleg több mint 161 órányi anyagot tartalmaz. Kifejtette: a beszédet egyrészt lejegyezték, másrészt a hanghoz tartozó akusztikai rezgések is rögzítve vannak. E kettő adja az adatbázist, amely tartalmaz társalgásokat, "sztorizásokat", elbeszéléseket, mondatismétléseket, valamint felolvasásokat. Kiemelte, hogy az adatbázis képessé tesz egy keresőmotort arra, hogy beszéd- és hanganyagokat találjon meg és értékeljen ki.
Fegyó Tibor, az AITIA International Zrt. ügyvezetője ismertette: cégük - a THINKTech-hel, az AITIA-val és a BME-vel közösen - elkészített egy személyre szabott beszédfelismerő rendszert, amely kapcsolódik az MTA adatbázisához, és arra építve létrehoztak a Vodafone ügyfélszolgálati beszélgetéseiből egy speciális spontánbeszéd-adatbázist. Ő is hangsúlyozta: a cél az, hogy ez az adatbázis adaptálható lehessen újabb és újabb ügyfélszolgálatokra.
Podhorányi László, a Vodafone Magyarország ügyfélkapcsolati vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta: az egy hívással megoldott ügyek száma 65-85 százalék között van jelenleg, ez növekedhet ezzel a rendszerrel, valamint hatékonyabbá válhatnak a magyarországi call centerek. Kérdésre válaszolva elmondta, hogy a Vodafone-nál Miskolcon körülbelül háromszázan, Budapesten pedig százan dolgoznak a telefonos ügyfélszolgálaton.
Beck György kérdésre kiemelte: a rendszer üzembe helyezését most kezdik meg. Szólt arról is, hogy a hatékonyabb munka az ügyfélszolgálatban nem jár majd elbocsátásokkal, a fejlesztéstől nem azt várják, hogy kevesebb ügyfélszolgálatosuk lesz, hanem hogy hatékonyabb lesz az ügyfélszolgálat.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk
- Felmérés: gyorsabban terjednek az MI-ügynökök, mint az AI bevezetése 2 napja
- Ezek a szakmák vannak veszélyben a MI miatt 3 napja
- Milliomos IT-szakmák: ezekért a munkakörökért fizetnek csillagászati összegeket 4 napja
- Elképesztő, mi lett az új luxus: emberrel beszélni egy ügyfélszolgálaton 7 napja
- Közel félmilliót is kereshet egy parkolóellenőr – ilyen feltételekkel várják az új dolgozókat 1 hete
- Robotkutyák lépnek be a munka világába – félelmetes, mit tudnak 1 hete
- 8 őrülten jól fizető állás, amiről nem hittük volna, hogy létezik 1 hete
- AI a HR-ben: a jövő HR-ese nem adminisztrál, hanem érti az algoritmust 2 hete
- Ezeken a területeken segítheti az AI a készségbeli különbségek áthidalásán 2 hete
- Az amerikai dolgozók több mint fele saját zsebből fizeti a képzéseket, amiket munkáltatója nem áll 2 hete
- Az AI hetente egy teljes munkanapot megtakaríthat a dolgozóknak, ha képzik őket 2 hete

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?