Megjelent: 11 éve

Hogyan nyerjük el a "CSR Best Practice" címet?

Megjelent a Magyar Public Relations Szövetség által második alkalommal meghirdetett "CSR Best Practice" pályázat győztes munkáit tartalmazó kiadvány. A 2007. évi legjobb gyakorlatokat bemutató könyvből 10 vállalat tanulságos és felelős üzleti gyakorlata ismerhető meg, áll a lapunknak eljuttatott sajtóanyagban.

images

A Magyar Public Relations Szövetség 2008. elején már második alkalommal hirdette meg a "CSR Best Practice" pályázatát azzal a céllal, hogy feltárja és összegyűjtse a felelős vállalatirányítás Magyarországon megvalósult legjobb gyakorlatait, és mindezzel elősegítse a CSR magyarországi térnyerését.

A pályázatokat elbíráló zsűri olyan neves szakemberekből áll, akik az általuk vezetett szervezetek révén sokat tettek a CSR magyarországi elismertetéséért:

Czakó Borbála - a Magyar Köztársaság londoni nagykövete, a HBLF elnöke
Demcsák Mária - a Piac&Profit magazin főszerkesztője, az Üzleti Etikai Díj alapítója
Lakatos Zsófia - az MPRSZ alelnöke
Dr. Szeles Péter - az MPRSZ elnöke
Dr. Tóth Gergely- a KÖVET főtitkára
Varga István - a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért elnöke

A december 9-én bemutatott kiadványban tíz vállalat esettanulmánya kapott helyet. A zsűri csak azon pályázatokat fogadta el, azaz minősítette ily módon publikálhatónak, amelyekből egyértelműen kitűnt, hogy a pályázó rendelkezik kidolgozott CSR stratégiával, felelősségvállalása áthatja napi működését és az megmutatkozik az összes, általa érintett csoporthoz fűződő kapcsolatában. A bírálók kiemelt figyelmet szenteltek annak is, hogy a társadalom felé megnyilvánuló kötelezettségvállalás mellett jelentős szerepet kapjanak a környezetvédelmi törekvések is.

A nyertes pályázatok a következők:

Atel Csepeli Vállalatcsoport
Bakos Faipari Egyéni Cég
Budapest Bank
GE Hungary
Holcim Hungária
K&H Bank
KPMG Hungária
MOL
Pannon
Vodafone Magyarország

Lakatos Zsófia, az MPRSZ alelnöke szerint "Sokkal szigorúbb volt a zsűri, mint a tavalyi pályázat esetében, de nagyon örülök, hogy még így is tíz vállalat megfelelt a kritériumoknak és ismét van egy kkv, amely sikeresen szerepelt. A nyertes pályázatok valódi példaként szolgálhatnak azon vállalkozások számára, amelyek még csak ismerkednek a felelős vállalatirányítás, illetve a felelős működés mindinkább terjedő gyakorlatával."

A könyvbemutatón Szeles Péter, a Magyar PR Szövetség elnöke bejelentette a CHIC (Közép-magyarországi Innovációs Központtal), a VAM Design Centerrel, és a MediaLog Kft-vel és több kisebb vállalkozással közösen üzleti klasztert alapítottak. A klaszter célja a jó és a legjobb, azaz, a követendő és a példaértékű üzleti gyakorlatok összegyűjtésével és magyarországi elterjesztésével a hazai kis és középvállalkozások piacra jutási esélyeinek javítása, és piacképességének erősítése, a vállalkozói kultúra minőségének javítása.

Good és Best Practice Klaszter

A klaszter alapításáról Szeles Péter elmondta: "Legfőbb motivációnkat az immár második éve sikeres "CSR Best Practice" pályázatunk továbbfejlesztése és folyamatos, hatékony utógondozása jelentette. Ez a pályázat azért válhatott rangossá és népszerűvé a cégek körében, mert következetesen szakmai szempontokra alapozott. Ezt az elismerést nem lehet megvenni, és nem az önigazolásról vagy a napjainkban oly divatos, és csupán a felszínre tekintő publicitáshajszolásról vagy jótékonykodásról szól! A Klaszter keretében a példaértékű és felelős üzleti gyakorlatok széleskörű hazai bemutatására, a példák közreadására törekszünk. A kis- és közepes vállalkozások számára ezek követhetőségének demonstrálása a cél. A klaszter keretében, az alapítók tervei szerint további - üzleti megoldásokra fókuszáló - pályázatok kezdeményezése, egy Kkv Projekt Akadémia felállítása és a témában egyedülálló tudásbázis létrehozása következnek majd."
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter