kapubanner for mobile
Megjelent: 17 éve

Hogyan nyerjük el a "CSR Best Practice" címet?

Megjelent a Magyar Public Relations Szövetség által második alkalommal meghirdetett "CSR Best Practice" pályázat győztes munkáit tartalmazó kiadvány. A 2007. évi legjobb gyakorlatokat bemutató könyvből 10 vállalat tanulságos és felelős üzleti gyakorlata ismerhető meg, áll a lapunknak eljuttatott sajtóanyagban.

A Magyar Public Relations Szövetség 2008. elején már második alkalommal hirdette meg a "CSR Best Practice" pályázatát azzal a céllal, hogy feltárja és összegyűjtse a felelős vállalatirányítás Magyarországon megvalósult legjobb gyakorlatait, és mindezzel elősegítse a CSR magyarországi térnyerését.

A pályázatokat elbíráló zsűri olyan neves szakemberekből áll, akik az általuk vezetett szervezetek révén sokat tettek a CSR magyarországi elismertetéséért:

Czakó Borbála - a Magyar Köztársaság londoni nagykövete, a HBLF elnöke
Demcsák Mária - a Piac&Profit magazin főszerkesztője, az Üzleti Etikai Díj alapítója
Lakatos Zsófia - az MPRSZ alelnöke
Dr. Szeles Péter - az MPRSZ elnöke
Dr. Tóth Gergely- a KÖVET főtitkára
Varga István - a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért elnöke

A december 9-én bemutatott kiadványban tíz vállalat esettanulmánya kapott helyet. A zsűri csak azon pályázatokat fogadta el, azaz minősítette ily módon publikálhatónak, amelyekből egyértelműen kitűnt, hogy a pályázó rendelkezik kidolgozott CSR stratégiával, felelősségvállalása áthatja napi működését és az megmutatkozik az összes, általa érintett csoporthoz fűződő kapcsolatában. A bírálók kiemelt figyelmet szenteltek annak is, hogy a társadalom felé megnyilvánuló kötelezettségvállalás mellett jelentős szerepet kapjanak a környezetvédelmi törekvések is.

A nyertes pályázatok a következők:

Atel Csepeli Vállalatcsoport
Bakos Faipari Egyéni Cég
Budapest Bank
GE Hungary
Holcim Hungária
K&H Bank
KPMG Hungária
MOL
Pannon
Vodafone Magyarország

Lakatos Zsófia, az MPRSZ alelnöke szerint "Sokkal szigorúbb volt a zsűri, mint a tavalyi pályázat esetében, de nagyon örülök, hogy még így is tíz vállalat megfelelt a kritériumoknak és ismét van egy kkv, amely sikeresen szerepelt. A nyertes pályázatok valódi példaként szolgálhatnak azon vállalkozások számára, amelyek még csak ismerkednek a felelős vállalatirányítás, illetve a felelős működés mindinkább terjedő gyakorlatával."

A könyvbemutatón Szeles Péter, a Magyar PR Szövetség elnöke bejelentette a CHIC (Közép-magyarországi Innovációs Központtal), a VAM Design Centerrel, és a MediaLog Kft-vel és több kisebb vállalkozással közösen üzleti klasztert alapítottak. A klaszter célja a jó és a legjobb, azaz, a követendő és a példaértékű üzleti gyakorlatok összegyűjtésével és magyarországi elterjesztésével a hazai kis és középvállalkozások piacra jutási esélyeinek javítása, és piacképességének erősítése, a vállalkozói kultúra minőségének javítása.


Good és Best Practice Klaszter



A klaszter alapításáról Szeles Péter elmondta: "Legfőbb motivációnkat az immár második éve sikeres "CSR Best Practice" pályázatunk továbbfejlesztése és folyamatos, hatékony utógondozása jelentette. Ez a pályázat azért válhatott rangossá és népszerűvé a cégek körében, mert következetesen szakmai szempontokra alapozott. Ezt az elismerést nem lehet megvenni, és nem az önigazolásról vagy a napjainkban oly divatos, és csupán a felszínre tekintő publicitáshajszolásról vagy jótékonykodásról szól! A Klaszter keretében a példaértékű és felelős üzleti gyakorlatok széleskörű hazai bemutatására, a példák közreadására törekszünk. A kis- és közepes vállalkozások számára ezek követhetőségének demonstrálása a cél. A klaszter keretében, az alapítók tervei szerint további - üzleti megoldásokra fókuszáló - pályázatok kezdeményezése, egy Kkv Projekt Akadémia felállítása és a témában egyedülálló tudásbázis létrehozása következnek majd."
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ezek a cégek nyerték Az Év Családbarát Vállalata díjat

Hat kategóriában adták át az elismeréseket. A mostani nyertesekkel együtt 68 hazai cég viselheti a Családbarát Vállalat címet. Teljes cikk

Felmérés: a magyar cégek többsége NAV ellenőrzésre számít fél éven belül

Az európai kereslet visszaesése és a digitális átállás miatt aggódnak leginkább a hazai vállalatok – mutat rá az EY közel 200 pénzügyi és... Teljes cikk

Itt a NAV friss listája - Ők nem jelentették be dolgozóikat

Az adóhatóság a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének nem megfelelő adózók listáját is közzétette. Teljes cikk