kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Kinek nyerő co-working irodában dolgozni?

Szabadúszóként részt venni szellemi munkát igénylő projektekben nagyon jó - mindezt az otthon négy fala között gubbasztva már nem mindig. De pont a fentiek miatt jöttek létre bő 10 éve a közösségi munkaterek. És míg az induláskor alig 75-en voltak, ma már évi 1 millió 200 ezer szabadúszó is megfordul a világ közel 14 ezer co-working munkaterében.

Szabadúszóként részt venni szellemi munkát igénylő projektekben nagyon jó - mindezt az otthon négy fala között gubbasztva már nem mindig. De pont a fentiek miatt jöttek létre bő 10 éve a közösségi munkaterek. És míg az induláskor alig 75-en voltak, ma már évi 1 millió 200 ezer szabadúszó is megfordul a világ közel 14 ezer co-working munkaterében.

Willen van den Ven holland szabadúszó designer és grafikus. A 35 éves férfi 9 éve járt először Magyarországon. Ám annyira beleszeretett a magyar fővárosba, hogy az utóbbi 2-3 évben egyre gyakrabban ingázott Amszterdam és Budapest között. ”A magyar főváros dinamikus, mozgalmas, mindig meg tud lepni valami újdonsággal. És azóta is töretlenül fejlődik, hogy először megpillantottam: lépten-nyomon új boltokkal, helyekkel találkozom itt. Amszterdam se rossz hely, de szinte minden része egyforma.” Ma már Budapesten él és szabadúszóként saját vállalkozását is innen irányítja a Paulay Ede utcai Loffice közösségi munkatérből. Weboldalán - amsterdami székhelye mellett - már a budapesti is fel van tüntetve.

„Jó a magyarokkal együttdolgozni, főleg inspiráló környezetben”

”Egy héten legalább 3 napot vagyok itt. A lakásom körülbelül fél órára van innen, de nagyon megéri. Itt is csend van és nyugalom, mégsem kell egész nap otthon, a lakásban gubbasztani a feladatok fölött. Ráadásul a co-working irodában többnyire kreatív emberek gyűlnek össze. Akikkel bármikor meg lehet vitatni, ha felmerül valami váratlan szakmai kihívás.” Willen mindemellett azt is tapasztalta: nagyon különbözik egymástól a magyarok tömegközeledésben látott és a munkában mutatott arca. ”Az utcákon járva, a tömegközlekedésben utazva szinte mindenki komor, senki nem mosolyog. Ehhez képest a szakmai kapcsolatteremtésben, a közvetlen kommunikációban már épp ellenkezője jellemző. Személyesen mindenki teljesen más, főleg ha inspiratív a munkakörnyezet.”

A co-working irodákban jut hely és idő a kikapcsolásra is.

A belföldi szabadúszók is szívesen élnek velük

Nem Willen az egyetlen Budapesten, aki a közösségi munkaterekre esküszik. ”A létesítményünk gyakorlatilag állandó teltházzal üzemel. A törzsközönségünk jellemzően a 20-40 éves, belföldi, szabadúszó vállalkozókból áll, férfiakból és nőkből vegyesen” - mondta el Békefi Anna, az óbudai Szinbád közösségi iroda és rendezvénytér vezetője. Hasonlóról számolt be a VIII. kerület Horánszky utcai H13 ügyvezetője, Zékány Zoltán is. A H13 jelenleg a közösségi munkatér funkciója mellett startupok számára is inkubációs övezet. És a teltházakat ők sem nélkülözik. A pillanatnyilag ezért a két területért felelős létesítmény 62 munkaállomása többnyire foglalt.

Leginkább a szellemi munkát végző harmincasok terepe

Klementz Kata (balra) és testvére Klementz Panni. Az első magyarországi co-working iroda, a Loffice alapítói.

A co-workerek munkastílusát kutató Deskmag - felmérés szerint a munkájukat a közösségi munkaterekben végzők átlagéletkora 36-37 év. Közülük 10-ből 6-an férfiak, 4-en nők. Jellemzően körülbelül egyötödük informatikus (szoftvermérnök, webfejlesztő). További 20% - uk foglalkozik tanácsadással (PR, marketing). A co-worker torta nagyobb, 60%-os részén már a felsővezetők, trénerek, designer-ek, rendezvényszervezők, bloggerek, fotósok, fordítók, tolmácsok, írók, újságírók, zenészek és filmesek osztoznak különböző arányban. Mintegy 80% -uk úgy tapasztalta a közösségi munkatérben végzett munka során: sokat fejlődött a kapcsolatteremtő képességük, motivációjuk, társadalmi életük, miközben a networkingben is határozottan sikerült előrébb jutniuk. Emellett háromnegyedük kiemelten értékeli, hogy a közösségi munkatérben nincs magányra kárhoztatva. Míg közel felük kifejezett előnyként a szükség esetén gyorsan érkező segítséget értékeli - de azt is, hogy nem marad a munkájuk visszajelzés nélkül. A trend egyébként tovább folytatódik: 2020-ra az álláspiac megközelítőleg 40%-a is szabadúszókból állhat majd.

Miért választják sokan a közösségi irodát? - Íme a top 10 ok:

- Kapcsolatteremtési lehetőség és tapasztalatcsere másokkal 74%
- Közösségi élmény 72%
- Kellemes és barátságos irodai légkör 66%
- Hasonló gondolkodású emberek elérhető közelsége 58%
- Biztosítottak a legalapvetőbb irodai kellékek 57%
- Gyorsan jön a segítség váratlan szakmai kihíváskor 48%
- Profi online kapcsolat 44%
- Kedvező távolság az iroda és a lakóhely között 44%
- Tiszta és gondozott munkatér 41%
- Könnyű megközelíthetőség 41%
- Olcsó és anyagilag is megéri 39%

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Diákmunka tanulás mellett Dániában

Mrsán Zoltán egy évvel ezelőtt költözött ki Dániába. Multimédia szakon tanul Kolpingban és részmunkaidőben dolgozik. Hogyan jutott ki? Mennyi... Teljes cikk

Álláslehetőségek Dániában

Dánia május elsejétől megnyitja álláspiacát a 2004-ben csatlakozott uniós tagországok - köztük Magyarország - munkavállalói előtt. Ez azt... Teljes cikk

Munkajogi kisokos (új) dolgozóknak

Pályakezdők körében nagyobb, ám még több éves munkatapasztalattal rendelkező körében is megfigyelhető bizonytalanság, mit tehet meg a főnök a... Teljes cikk